La începutul verii, agenția de branding Storience (www.storience.com) a creat brandul și designul web pentru cel mai inspirat magazin online de modă din România – Clotier (www.clotier.ro).
Poziționat ca un „consilier în probleme de șifonier” și darnic cu inspirația în materie de modă, magazinul s-a diferențiat de la început prin faptul că are propria echipă de consilieri vestimentari. Aceștia aleg cu grijă produsele de pe site și creează ținute pentru a ușura procesul de decizie a cumpărătorilor. Alături de ei lucrează și o echipă editorială, responsabilă cu inspirația oferită de revista magazinului. Ambele echipe sunt coordonate de Ovidiu Buta, cunoscut stilist și jurnalist de modă.
Analiza cu care Storience a început proiectul a evidențiat nevoia lor de inspirație și repere vestimentare a consumatorilor de modă din România.
„Nesiguranța consumatorilor în a potrivi hainele între ele și cu propria persoană am regăsit-o la majoritatea intervievaților, indiferent de veniturile sau gradul lor de educație”, spune Adriana Liuțe, Managing Partner la Storience. „De aici a plecat ideea de a-i da magazinului Clotier rolul de consilier în probleme de șifonier”.
După analiza calitativă, Storience a formulat definiția brandului și strategia de lansare, a creat numele, identitatea vizuală, designul magazinului online și a realizat programarea front-end a acestuia.
„Clotier este un nume inventat pornind de la englezescul clothier – cel care creează sau vinde haine. În forma actuală, numele sună franțuzesc, comunică eleganță și te duce cu gândul în direcția potrivită: către șifonier”, spune Adriana Liuțe. „Identitatea vizuală a fost dezvoltată pornind de la un simbol al frumuseții și eleganței naturale – păunul – de la care am preluat moțul. Nu doar pentru că e foarte expresiv și individualizator, dar și pentru că sugerează, subtil, că noul magazin e mai cu moț”.
„Colaborarea cu Storience a fost ușoara si stimulantă. S-au născut idei frumoase. Suntem foarte încântați de numele și de identitatea magazinului, și încercăm în fiecare zi să ne ridicăm la nivelul de ‘a fi mai cu moț’”, spune Cristina Ianovici, Project Manger Clotier.
Clotier.ro este unul dintre puținele magazine de modă din România cu toate produsele pe stoc, ceea ce înseamnă că utilizatorii lui beneficiază de o livrare foarte rapidă a comenzilor. Magazinul are atât produse sub brand propriu, create în colaborare cu furnizori autohtoni, cât și branduri nou-aduse în România. La 4 luni de la lansare, Clotier a oferit consiliere vestimentară individuală pentru 450 de clienți, a publicat peste 100 de articole în revista proprie, iar pagina de Facebook Clotier are deja peste 28.000 de fani.
Tot la începutul verii, Storience a redesenat site-ul responsive al magazinului online de modă sport Zorile Store (www.zorilestore.ro).
Echipa proiectului:
· Analiză, strategie, naming, copywriting: Adriana Liuțe, Ștefan Liuțe, Sabina Frățilă, Daniela Deculescu
· Design de identitate: Ovidiu Sebastian Pop
· Design web: Alexandru Gugurel
· Programare: Ștefan Gugurel, Iulia Corniciuc.