Rețeaua Clinicile Dentare Dr. Leahu, listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, a închis primul semestru al anului cu cifră de afaceri de 59,3 milioane de lei, cu 33,54% mai mult decât în primele șase luni ale anului 2021. Creșterea numărului de cabinete dentare și a pacienților cu afecțiuni grave, precum și a recomandărilor celor care s-au tratat în clinicile rețelei stau la baza creșterii afacerilor companiei, arată studiile interne.
“Deși nu a fost un obiectiv pentru noi să ajungem liderul industriei, dat fiind că ne-am concentrat pe creșterea sustenabilă, ne bucurăm să vedem că ne menținem pe această poziție și după rezultatele de anul trecut. Ceea ce ne-a preocupat în principal a fost să îmbunătățim constant gradul de satisfacție al pacienților, dar și nivelul de educație al acestora în ce privește, în special, prevenirea afecțiunilor dentare. Mizăm în continuare pe consolidarea industriei și pe dezvoltarea resurselor noastre, fiindcă suntem cu ochii pe felul în care va arăta insitituția noastră în următoarea decadă”, a declarat Dr. Ionuț Leahu, fondator și CEO al Rețelei Clinicile Dentare Dr. Leahu, cea mai extinsă rețea de stomatologie din România.
26.050 de pacienți unici s-au tratat în Clinicile Dentare Dr. Leahu în primul semestru al anului 2022, în creștere cu 84% față de perioada similară a anului trecut. În același timp, numărul clinicilor deschise a crescut cu 36% iar cel al cabinetelor cu 45%. În acest interval a fost inaugurată clinica din Brașov, cu opt cabinete, centru de radiologie și spațiu dedicate tratamentului copiiilor, în urma unei investiții totale de 650.000 de euro.
De asemenea, în luna iunie a acestui an era în curs de amenajare clinica din București – Piața Alba Iulia, care s-a deschis ulterior pentru pacienți. Rețeaua Clinicile Dr. Leahu a ajuns să încorporeze 19 centre stomatologice în toată țara “cu cea mai mare experiență în tratarea cazurilor complexe”, declară medicul Ionuț Leahu. Cu toate acestea, compania a comunicat o modificare importantă în modelul de business, mutând accentul de pe tratare pe prevenție și crescând, astfel, investițiile în resurse pentru tratarea cazurilor simple:
“Considerăm că menirea noastră în industria sănătății trebuie să se îndrepte, în primul rând, către asigurarea sănătății dentare pe termen lung pentru populație. Am pus pe primul plan investițiile în infrastructură și pentru a acomoda un număr mare de pacienți care să beneficieze de servicii de prevenție sau de tratamente necostisitoare, fiindcă, în urma campaniilor de informare și educare, ne așteptăm la un aflux de pacienți cu afecțiuni minore”, a mai declarat fondatorul Rețelei. Pentru acest obiectiv, echipa internă s-a extins cu 127 de specialiști, iar compania a continuat inițiativele de pregătire a viitorilor profesioniști din domeniu, dar și eforturile de lobby pentru decontarea acestor tipuri de servicii de către Stat sau de către angajator, prin abonamentele dentare de tip corporate.
Pe lângă dezvoltarea zonei corporate, planurile companiei includ și lansarea unei soluții inovatoare în materie de digitalizare a serviciilor stomatologice, în luna octombrie a acestui an.
Cea mai recentă cercetare internă, care a interpretat datele a aproximativ 50.000 de pacienți care au accesat, în ultimele 18 luni, circa 500.000 de servicii în clinicile Dr. Leahu din toată țara arată că majoritatea pacienților de peste 50 de ani solicită cel mai des tratamente cu implanturi dentare (15%) și proteze (14%), iar tinerii sub 30 de ani vin la stomatolog cu afecțiuni care necesită deja tratamente de canal (18%). De altfel, studiul Kantar, comandat pentru al patrulea an la rând, relevă că românii își aleg medicul dentist pe criteriul încrederii (85%), următorii factori de decizie fiind recomandarea (63%) și tarifele avantajoase (56%).
Pacienții au amintit ca motive prioritare pentru vizitele la medicul stomatolog consultația (60%), tratarea cariilor (53%), radiografia (43%, în creștere cu 9 puncte procentuale față de anul anterior), detartrajul (34%), tratarea infecțiilor (25% ) și extracțiile dentare (25%). Evoluția pe zona de estetică dentară a fost ascendentă, gradul de solicitare a albirii profesionale a crescut cu trei puncte procentuale, iar a coroanelor dentare cu două. Rezultatele analizei KANTAR mai arată că motivele principale pentru care românii nu se programează la medicul dentist sunt autodiagnosticarea – prin care se identifică o lipsă a problemelor stomatologice (69%) – dar și lipsa resurselor (35% – bani; 20% – timp). Scade, în schimb, procentul celor care se tem de stomatolog.