GfK a lansat raportul de cercetare GfK Pulse în care a analizat evoluțiile piețelor de FMCG și bunuri tehnologice, alături de principalele tendințe macro-economice în 2014 față de 2013.
Semne bune pentru economie și consum
Veștile bune de la finalul anului 2014: evoluția pozitivă a salariilor și scăderea ratei inflației în comparație cu anul anterior au condus la creșterea puterii de cumpărare. Aceste tendințe au un impact sesizabil și în business. Cifrele pentru piețele monitorizate de GfK: FMCG și electro-retail sunt promițătoare. Piața bunurilor de folosință îndelungată a încheiat ultimul trimestru cu o valoare a vânzărilor de 723 milioane euro – o creștere de aproape 14%, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013. În același timp, studiile GfK care monitorizează consumul casnic arată o creștere în valoare cu 2% a coșului de cumpărături pentru produsele FMCG anul trecut față de 2013.
Un alt fel de a cheltui
Climatul este favorabil pentru consum. Venitul extra pe gospodărie are șanse mai mari să fie cheltuit, decât să fie destinat economisirii.
Chiar și cu un buget de cheltuieli mai mare, consumatorii vor continua să se concentreze pe strategii de prioritizare a achizițiilor pentru a exploata la maximum finanțele de care dispun.
Indicatorul de încredere a consumatorului raportat de GfK România către Comisia Europeană are de asemenea o evoluție bună, alături de alți indicatori care măsoara percepțiile față de viitor.
Previziuni pentru 2015
Impactul acestor trenduri în evoluția piețelor analizate, precum și principalii indicatori macro-economici, sunt detaliate în cel mai recent raport GfK Pulse pentru primul trimestru al anului 2015.
Raportul realizat de GfK România este un sumar pentru manageri care cuprinde informații integrate din surse multiple:
· Indicatori macro-economici: GDP, rata șomajului, gradul de îndatorare
· Informații GfK privind piața financiarã: nivel de bancarizare, de economisire, valoarea investițiilor
· Date referitoare la evoluția pietelor de FMCG (date de panel de consum casnic) sau date despre electro-retail (produse electronice, electrocasnice, IT, telecom etc.).