Publicis Groupe România a dezvoltat AiQ, o platformă web-based de tip business-to-business ce oferă disponibilitate 24/7 agențiilor de media din cadrul grupului. În plus, a fost dezvoltată și o extensie – AiQ Portal – care oferă clienților acces la rapoarte dinamice, dashboarduri și studii de piață.
AiQ este un instrument web-based de planificare, cumpărare și raportare media, extrem de complex. Dezvoltarea acestui instrument a venit din nevoia și dorința de a eficientiza întreg ecosistemul de planificare și cumpărare media, pentru a îmbunătăți drastic productivititatea și automatiza la maximum sarcinile repetitive, cu valoare adăugată scăzută.
În curând, instrumentul va putea fi personalizat pentru anumiți clienți, care vor putea monitoriza propriile campanii în timp real, prin accesul zilnic la informații detaliate despre campaniile lor.
Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer, Publicis Groupe România:
„Am identificat nevoia unui astfel de instrument atât la nivelul grupului, cât și la clienți. Sarcinile migăloase și time-consuming ale raportărilor ne-au făcut să accelerăm procesul dezvoltării unui instrument menit să maximizeze procesul de raportare și nu doar atât. Iar cum un astfel de produs necesită timp și dedicare de resurse materiale și umane, ne-am luat la dispoziție timpul necesar pentru a oferi un tool sigur, exact, transparent, care să fie disponibil 24/7 nu doar pentru noi, ci și pentru clienții grupului. În acest moment, avem în dezvoltare module care vor permite, în premieră pe piața locală de comunicare, un management superior al campaniilor și bugetelor.”
Emil Maican, Business Development Director, Publicis Groupe România:
„Astăzi, când timpul este din ce în ce mai prețios, iar schimbările se petrec cu repeziciune, este nevoie de decizii rapide și bine informate. Clientul nu își mai permite să aștepte primirea unui raport/plan static pe e-mail. Are nevoie de acces facil, neîntrerupt și transparent la informații relevante. AiQ este răspunsul nostru la această provocare.”
Dezvoltarea AiQ a început în 2017, prima versiune cu toate modulele de planning (TV, radio, press, OOH, digital, cinema) a fost instalată la finalul lui 2018. Instrumentul a fost îmbunătățit continuu în 2019 prin fine tuning, adăugare de module noi, mai ales în zona de monitorizare și raportare, integrare via API cu Facebook, Google Ads, DV360. În 2020, Grupul și-a propus continuarea dezvoltării de module orientate către client, cum ar fi Timeline (real time flowchart), Budget Forecast Module & PO Management Module.
Principalele caracteristici ale AiQ
- Funcții integrate pentru managementul end-to-end al campaniilor media (from brief to post buy to client invoice);
- Proces de planning în pași, ghidat, cu funcții de optimizare a planificării;
- Integrat complet cu toate sistemele de date disponibile la nivel de industrie, local și internațional, inclusiv ad-servere 3rd party;
- Zeci de dashboard-uri și rapoarte disponibile la un click.
Beneficii aduse de AiQ clienților
Planurile media pot fi realizate și implementate foarte rapid la un nivel înalt de calitate. Instrumenul oferă multiple facilități de optimizare a planurilor și integrează multiple puncte de verificare de-a lungul procesului reducând astfel posibilitatea de eroare umană și riscurile aferente.
- Formate de raportare unitare, ușor de urmărit și citit, indiferent de mediul sau platforma pe care se face planificarea;
- Monitorizările campaniilor se fac rapid (automat sau semi-automat) oferind astfel timp pentru eventualele ajustari necesare. In acest fel se asigura o calitate superioara a implementarii;
- In curand, clientii vor putea accesa o interfata dedicata in care vor avea vizibilitate 24/7 asupra calendarului de activitati, a statusului campaniilor, dar si a bugetelor la nivel de luna, mediu sau furnizor.