Claritine, liderul pietei de antihistaminice din Romania, este primul brand care si-a schimbat statutul, de la medicament eliberat cu prescriptie medicala la OTC, datorita eficientei si sigurantei deosebite castigate in timp, la nivelul medicilor si farmacistilor.
Conform unui studiu de piata desfasurat in august 2005 rezulta faptul ca cea mai cunoascuta marca din categoria antialergice este de departe Claritine, cu o notorietate spontana de 41%, aceasta dominand si in cazul notorietatii asistate (71%). Imaginea brandului Claritine se contureaza in jurul urmatoarelor beneficii: eficienta, efect rapid si actiune de lunga durata.
Piata de produse antialergice are o crestere anuala de 31% si este in valoare de 7 milioane USD. In aceeasi perioada numarul de unitati consumate anual in aceasta piata este estimat la 3,3 milioane (1).
Claritine a fost si este in topul celor mai bine vandute produse antialergice din Romania.
“Claritine si-a propus sa educe publicul in privinta importantei tratamentului corect si eficient al rinitelor alergice sezoniere sau perene deoarece calitatea vietii poate fi sever afectata in conditiile unei terapii incorecte sau absente”- Madalina Lucic, Business Unit Manager.
Rinita alergica afectează 17% – 29% din populaţie în UE (2). Simptomatologia care include congestie nazala, stranut, rinoree si prurit nazal poate sa aiba un impact semnificativ asupra activitatii zilnice la scoala sau serviciu.
Schering Plough Romania a nominalizat agentia Publicis drept agentia care va promova brandul Claritine in Romania, asigurand managementul intregului cont: strategie, creatie, media, BTL, PR.
„Avem oportunitatea de a comunica publicului larg ce inseamna alergia si cum se poate schimba viata oricarei persoane alergice alaturi de Claritine” – Alina Serban, Product Manager Claritine.
Daniel Raicea, Client Service Director Publicis Romania a declarat: “Acest proiect a generat un entuziasm deosebit, in special in randul colegilor de la creatie. Am observat o mare dorinta de a prezenta idei proaspete si o implicare neobisnuita. Probabil ca cei 2-3 creativi, alergici la parul de pisica, au fost cei au reusit sa insufle acest lucru la toata echipa. Rezultatul final a fost foarte apreciat de catre Client si suntem convinsi ca va fi apreciat si de catre beneficiarii campaniei de publicitate.”
Echipa “premiata” a lui Publicis Romania a fost compusa din: Daniel Raicea – Strategic & Client Service Director, Silviu Nedelschi – Group Creative Director, Simona Comoli – Art Director, Cristi Simion – CopywriterDan Franculescu – Copywriter si Raluca Bararu – Art Director, Victor Popa- Senior Media Planner (Optimedia).
Schering-Plough este o companie farmaceutica multinationala cu produse de top destinate sanatatii. Prin cercetari interne si colaborari cu parteneri, Schering-Plough descopera, dezvolta, produce si ofera terapii avansate ce raspund unor nevoi de sanatate importante. Viziunea Schering-Plough este de a castiga incredera doctorilor, pacientilor si clientilor deserviti de cei 30,000 de angajati la nivel mondial. Compania are sediul in Kenilworth, N.J, SUA www.schering-plough.com.
Grupul Publicis ocupa locul 3 in Europa in industria de publicitate, la nivel mondial fiind al patrulea mare grup de comunicare din lume. Grupul este prezent in 196 de orase din 104 tari si are in acest moment un numar de peste 36.000 de angajati.
Referinte
1. Cegedim Romania/Pharma&Hospital Report, 2005, selectia de piata este R6A, masurare USD, la nivel de pret MSP
2. Bauchau and Durham. Eur Respir J. 2004;24:758.
{mosloadposition user10}