- Colaborarea excepțională dintre Citroën și producătorii Pathé, Trésor Films și Editions Albert René a făcut posibilă crearea primului “car concept” fabricat în Galia și inspirată de emblematicul 2CV.
- Citroën a pus la dispoziția echipei o flotă de 10 vehicule complet electrice pe durata filmărilor pentru filmul Asterix, o premieră pentru un blockbuster francez.
- Citroën și lumea lui Asterix fac parte din istoria Franței. Acest parteneriat a permis crearea unei evoluții deosebite a noului logo Citroën: celebrele chevroane inserate într-un oval îmbunătățit cu aripile caschetei lui Asterix!
- Citroën și Pathé, Trésor Films și Editions Albert René își încep parteneriatul cu viitorul film “Asterix&Obelix: The Middle Kingdom”. Produs de Pathé, Trésor Films și les Enfants Terribles, filmul este regizat de Guillaume Canet și va fi lansat în cinematografele din Franța pe 1 februarie 2023 și în România pe 24 Februarie 2023.
Acest parteneriat este complet diferit de oricare altul pe care l-a avut Citroën. Acesta a presupus proiectarea și crearea unui concept de car de către Citroën special pentru nevoile acestui film, un proiect fără precedent pentru marcă. Echipele de design de la Citroën au fost implicate în acest proiect încă de la început și au reușit incredibilul – au proiectat și construit carul în 3 luni, în timp ce, în mod normal, termenul pentru schițarea și fabricarea unui concept este de 1 an.
“Întâlnirea dintre aceste două legende ale culturii franceze nu putea fi decât extraordinară. De la început a existat o apropiere, o sinceritate și un respect reciproc între echipele Citroën și cea a filmului Asterix. Ni s-a oferit această oportunitate incredibilă de a crea și de a construi de la zero un car concept și ne-am simțit extraordinar de bine lucrând la acest proiect! Rezultatul este o odă adusă modelului 2CV, mașina legendară care reprezintă Citroën în toată splendoarea sa”, a declarat Pierre Leclercq, Global Design Director, Citroën.
Într-adevăr, 2CV este o mașină care face parte din patrimoniul cultural francez. Silueta sa este ușor de recunoscut oriunde în lume. Pentru mulți, 2CV reprezintă stilul de viață francez. În filmul Asterix&Obelix: Regatul de mijloc, “carul concept” este o reinterpretare a modelului 2CV și este reprezentativă pentru stilul de viață galic. Echipele de design de la Citroën au reinterpretat valorile de bază ale ADN-ului mărcii: confort, tehnologie și design îndrăzneț și au adăugat o notă specială pentru filmul Asterix. Rezultatul este un concept de car cu suspensii realizate din stomac de mistreț, plafon, faruri preluate de la căștile galice, acționate de licurici potențați cu poțiunea magică, roți realizate din scuturi reciclate, încorporând chevronii Citroën.
Pentru a crea carul concept al acestui film, a fost nevoie de multă migală. Există mai multe secvențe în care acest lucru este ilustrat. Secvența în care eroii sunt pe punctul de a-și părăsi satul pentru a merge în China arată o echipă care este unită și care se îndreaptă spre o mare aventură. Înainte de a porni la drum, Cétautomatix îi prezintă carul lui Obelix și îi arată ultimele inovații pe care i le-a adus, astfel încât călătoria lor să decurgă cât mai bine. Mai departe în film, când armata lui Cesar ajunge în China, la intrarea în țară apare un prim panou publicitar care promovează cea mai bună mașină din acel moment: 2CV, un car incredibil fabricat în Galia, tras de 2 cai. Aceasta este o aluzie subtilă la celebrul film publicitar Citroën realizat pe Marele Zid Chinezesc.
În cele din urmă, pentru a sublinia forța acestui parteneriat, noul logo Citroën prinde viață și poartă cu această ocazie aripile căștii lui Asterix.
ÎN CULISE
Munca “din culise” constituie o componentă semnificativă a acestui parteneriat. Citroën a pus la dispoziția echipei o flotă complet electrică în timpul filmărilor pentru filmul Asterix. Flota a fost alcătuită din 10 vehicule: 3 ë-C4, 3 C5 Aircross PHEV, 2 ë-Spacetourer, 1 Ami și 1 ë-Jumpy. Citroën a contribuit, de asemenea, la asigurarea stațiilor de încărcare pentru aceste vehicule pe platourile de filmare de la Bry-sur-Marne și Bretigny-sur-Orge.
Sustenabilitatea a fost un aspect esențial pe tot parcursul filmărilor acestui film. Flota electrică pusă la dispoziție de Citroën a reprezentat efortul echipei Asterix de a contribui la decarbonizare. Echipa a lucrat cu o agenție care a implementat anumite procese pentru a limita cât mai mult deșeurile. De exemplu, costumele au fost reciclate și refolosite în alte scopuri, cartoanele au fost reciclate, ceea ce a dus la economisirea a 2 tone de lemn. De asemenea, toate lăzile din lemn au fost donate la două ferme urbane din regiunea Ile-de-France.
“La Pathé, este pentru prima dată când am filmat folosind o importantă flotă electrică. Citroën ne-a ajutat la instalarea stațiilor de încărcare TOUTELECTRIX în nuanțele filmului Asterix. Acest mod de mobilitate electrică a fost, desigur, o adaptare pentru mulți dintre noi, dar echipa noastră a făcut față cu brio acestei provocări. Pornind de la această experiență de succes, suntem încrezători că vom replica această operațiune în timpul următoarelor noastre producții.” adaugă Yohann Stoll, Head of Brand Partnerships & Sponsoring, Pathé Films.
UN PARTENERIAT DIFERIT DE ORICARE ALTUL
Atât Citroën, cât și personajul Asterix sunt nume familiare, înrădăcinate în cultura franceză: Citroën este un producător de automobile fondat de André Citroën în 1919, iar marca a scris istorie în industria auto, începând cu Traction, 2CV și până la CX. Astăzi, Citroën deschide calea pentru mobilitatea de mâine cu obiectul nonconformist Ami sau cu cel mai recent concept car, oli. Asterix este o serie franceză de benzi desenate creată în 1959 de scenaristul francez René Goscinny și de desenatorul francez Albert Uderzo în ziarul francez Pilote. Editura Albert René Editions deține și gestionează drepturile asupra aventurilor lui Asterix. Compania publică cărțile de benzi desenate și caută noi proiecte legate de Asterix, în special filme și desene animate. Până în prezent, au fost vândute 385 de milioane de albume în 111 limbi și dialecte la nivel mondial.
Prima adaptare cinematografică a lui Asterix a avut loc în 1967, cu filmul “Asterix Galul”, în regia lui Ray Goossens. Până în prezent, saga Asterix cuprinde 15 filme și desene animate, cu peste 25 de milioane de spectatori în Franța și peste 70 de milioane în întreaga lume. Acesta împărtășește cu Citroën capacitatea incredibilă de a aduna toți spectatorii cu un simț al comediei nemărginit, constructorul fiind una dintre puținele mărci de automobile care folosește umorul ieșit din comun pentru a-și transmite mesajele.
De asemenea, lunga călătorie a lui Asterix și Obelix în China amintește de misiunea Citroën în Asia Centrală, numită și Expediția Galbenă (Croisière Jaune), care a avut loc între 4 aprilie 1931 și 12 februarie 1932, făcând legătura între Beirut și Beijing. A fost a treia expediție auto de acest tip la inițiativa Citroën, după traversarea Saharei și Expediția Neagră.
Filmul va fi lansat pe 1 Februarie 2023 în cinematografele din Franța, iar în România va ajunge pe 24 Februarie 2023.