- Noul raport Cisco – bazat pe milioane de date agregate și anonime de la clienți – oferă informații despre preferințele oamenilor, obiceiurile și modurile de utilizare a tehnologiei în era sistemului de lucru hibrid
- Creștere de peste 200% a utilizării AI, cu scopul de a îmbunătăți interacțiunea din cadrul întâlnirilor
- Întâlnirile care se desfășoară în mișcare, de pe dispozitive mobile, au crescut cu 300% în timpul pandemiei
- Securitatea rămâne esențială: angajații care lucrează în sistem hibrid au fost vizați zilnic, de peste 100 de milioane de amenințări prin e-mail, numai în luna septembrie 2021
Cisco (NASDAQ: CSCO) a publicat primul său raport dedicat modului de lucru hibrid, Hybrid Work Index (HWI), care se bazează pe milioane de date agregate și anonime de la clienți. Raportul, care va fi actualizat trimestrial, analizează modul în care obiceiurile oamenilor și interacțiunile cu tehnologia au schimbat modul în care lucrăm, la un an și jumătate de la debutul pandemiei COVID-19. Rezultatele arată că angajații care lucrează în sistem hibrid se așteaptă la o mai mare flexibilitate, accesibilitate și securitate, în timp ce companiile fac eforturi să răspundă acestor cerințe sporite în materie de tehnologie.
„Ne aflăm, într-adevăr, într-un moment unic, având posibilitatea de a redefini modul în care lucrăm”, a declarat Chuck Robbins, președinte și CEO Cisco. „Angajații din întreaga lume își doresc un loc de muncă care să le ofere condițiile de a performa și este responsabilitatea noastră, ca lideri de business, să învățăm cum îi putem sprijini cel mai bine, indiferent de locul în care lucrează.”
Cisco a colectat informații de la o gamă largă de instrumente care permit un mod de lucru hibrid – rețele, terminale și aplicații – de la milioane de clienți la nivel global. Aceste date anonime și agregate, combinate cu sondajele facute intern de clienți, oferă informații unice, care au fost cuprinse în raportul HWI. În urma raportului HWI, s-au conturat mai multe teme care îi pot ajuta pe liderii de business să descopere cea mai potrivită abordare pentru ca sistemul de lucru hibrid să aibă succes pe termen lung:
Constatări cheie pentru departamentele HR:
- Oamenii au nevoie de opțiuni, iar un sistem de lucru hibrid poate ajuta la îmbunătățirea loialitățiii angajaților: 64% dintre angajați declară că opțiunea de a lucra de la distanță influențează în mod direct decizia de a rămâne la un anumit loc de muncă sau de a-l părăsi, astfel că organizațiile vor trebui să ofere din ce în ce mai multe aranjamente flexibile de lucru. Cu toate acestea, există și incertitudini, punându-se întrebarea dacă angajatorii își vor da seama de potențialul sistemului de lucru hibrid: doar 47% dintre angajați cred că organizația le va permite lucrul de oriunde, mai puțin de la birou, în următoarele 6-12 luni.
- Flexibilitatea și confortul personal sunt factori cheie în sistemul de lucru hibrid.
- Modul de lucru hibrid determină o creștere a numărului de întâlniri mobile: înainte de pandemie, oamenii foloseau dispozitivele mobile în 9% din timp pentru a se conecta la întâlniri. În prezent, acest procent s-a triplat, ajungând la 27%.
- Numărul de întâlniri a crescut, dar nu toată lumea „participă” la fel: peste 61 de milioane de întâlniri au loc la nivel global, în fiecare lună, prin intermediul Cisco Webex. Doar 48% dintre participanți vorbesc, în medie, în timpul întâlnirilor. În 98% dintre întâlniri, cel puțin o persoană participă de la distanță. Angajații care lucrează de la distanță trebuie să se simtă incluși și să beneficieze de aceleași condiții ca ceilalți angajați care lucrează de la birou.
- Un sistem de lucru hibrid înseamnă și un acces mai mare la talente: 82% dintre respondenți spun că accesul în mod egal la locuri de muncă, educație și servicii medicale este esențial pentru redresarea în urma pandemiei de COVID-19. O conectivitate mai mare va permite oamenilor să lucreze pentru orice companie din lume, iar companiilor să recruteze cele mai bune talente, indiferent de locație.
- Modul de lucru al viitorului se va baza pe inteligența artificială: conform studiului, s-a observat o creștere de peste 200% a utilizării AI din iulie până în septembrie 2021, deoarece oamenii doresc să îmbunătățească interacțiunea din cadrul întâlnirilor. Vorbim de funcționalități precum reducerea zgomotului de fundal, traducerea și transcrierea automată, sondaje și recunoașterea gesturilor.
Constatări cheie pentru departamentele IT:
- În prezent, rețelele de acasă sunt una dintre cele mai critice părți ale rețelei de companie: de la începutul pandemiei, a fost înregistrată o creștere de 2 ori mai rapidă a dispozitivelor pentru telemuncă, în comparație cu routerele pentru IMM-uri.
- Numărul din ce în ce mai mare de amenințări accentuează importanța securității orientate către utilizatori: în timpul pandemiei, tentativele de acces neautorizat de la distanță au crescut de 2,4 ori. În septembrie 2021, angajații care lucrează în sistem hibrid au fost vizați de peste 100 de milioane de amenințări prin e-mail, zilnic. Acest lucru evidențiază importanța infrastructurilor de securitate care facilitează munca angajaților și ține la distanță criminalii cibernetici.
- Organizațiile consideră că aplicațiile de colaborare sunt critice pentru succesul sistemului de lucru hibrid: în prezent, aplicațiile de colaborare sunt cel mai monitorizat tip de aplicație la nivel global. Aplicațiile de colaborare le-au depășit pe cele de monitorizare a accesului și aplicațiile de productivitate, care au fost monitorizate mai intens la începutul pandemiei, odată cu tranziția la lucrul de acasă.
- Rețelele furnizorilor cloud sunt mai stabile decât cele ale furnizorilor de servicii de internet (ISP): Din ianuarie 2020 până în august 2021, rețelele furnizorilor cloud au reprezentat doar 5% din volumul incidentelor cauzate de întreruperi neprevăzute. Restul de 95% a fost reprezentat de rețelele ISP.
- Munca de la birou revine: numărul dispozitivelor care se conectează la rețelele Wi-Fi de la birou a crescut cu 61% comparativ cu acum șase luni. Creșterea este impulsionată de învățământul superior, serviciile profesionale și industria ospitalității.
Studiul Hybrid Work Index de la Cisco este singurul raport de acest gen care identifică și analizează tendințele globale legate de modul în care lucrăm. Concluziile raportului sunt alcătuite pe baza a milioane de date agregate și anonime de la clienți, din platformele de colaborare Cisco (Webex), din zona de rețelistică (Meraki), securitate (Talos, Duo, Umbrella) și vizibilitate la nivelul internetului (ThousandEyes). Au fost intervievați peste 39.000 de respondenți din 34 de țări, inclusiv CIO, factori de decizie IT și angajați. De asemenea, au fost incluse și date obținute de la angajații Cisco.
Raportul complet Cisco Hybrid Work Index poate fi consultat aici, iar la acest link organizațiile își pot evalua gradul de pregătire pentru sistemul de lucru hibrid.