urmând să aibă în portofoliu un total de 40 de săli IMAX
În cadrul Conferinţei CineEurope din Barcelona, Spania, care a avut loc la sfârşitul lunii iunie 2016, IMAX Corporation şi-a anunţat extinderea parteneriatului cu Grupul Cineworld (al doilea mare operator de cinematografe din Europa), prin adăugarea altor 5 săli IMAX în portofoliul operatorului de cinematografe. În urma acestui acord, sălile respective vor fi incluse în noi multiplexuri din Regatul Unit şi din alte ţări europene. Cei doi parteneri au anunţat şi că, în urma unei înţelegeri anterioare, o sală IMAX va fi adăugată noului complex flagship al Cineworld din Plymouth, Anglia. Astfel, Cineworld Group va ajunge la un total de 40 de săli IMAX, consolidându-şi în Europa poziţia de lider de piaţă pe acest segment.
„Cineworld este unul dintre partenerii de cursă lungă ai IMAX. Din 2012 până în prezent grupul şi-a triplat numărul de locaţii IMAX şi suntem încântaţi că vrea să continue expansiunea împreună cu noi”, a declarat Andrew Cripps, preşedintele IMAX. „Cu o prezenţă amplă, ce acoperă opt ţări europene, inclusiv pieţe dezvoltate ca Marea Britanie, dar şi emergente ca România, unde grupul e activ sub brandul Cinema City, succesul pe care Cineworld îl înregistrează în sălile IMAX arată că iubitorii de filme din diverse medii economice şi geografice sunt dispuşi să plătească pentru o experienţă cinematografică premium”, a mai subliniat Andrew Cripps.
În anul 2009, Cinema City România deschidea, în cadrul megaplexului din AFI Palace Cotroceni din Bucureşti, prima sală IMAX din ţara noastră, al cărei ecran are o suprafaţă de 334 de metri pătraţi. Anul acesta, compania a lansat în luna aprilie cel de-al 23-lea multiplex al companiei, în Shopping City Timişoara, acesta cuprinzând a doua sală IMAX din ţară şi cel mai mare ecran din România, cu o suprafaţă de proiecţie de 394 de metri pătraţi. Îmbinarea armonioasă între ecranul uriaş, imaginile clare şi strălucitoare, un sunet care zguduie pământul şi designul special al sălii de cinema, cu scaunele aşezate pe model amfiteatru, contribuie la experienţa cinematografică unică a IMAX, asigurând imersia totală a spectatorilor în universul filmului urmărit.
„Strategia noastră este una simplă – să livrăm experienţă cinematografică la superlativ tuturor iubitorilor de film. IMAX este un element cheie din această strategie, mai ales că oferă șansa unei experienţe cinematografice totale, în care spectatorul devine parte din acţiune, una care nu poate fi reprodusă acasă”, a afirmat Mooky Greidinger, CEO al Cineworld Group. „Suntem mândri să ne îmbogăţim portofoliul şi parteneriatul cu IMAX prin intermediul acestui nou acord. Și cum se anunţă o mulțime de filme bune, ne bucurăm să aducem experienţa IMAX aproape de cât mai mulţi cinefili”, a mai spus Mooky Greidinger.