“Three Idiots”, filmul care a obţinut cel mai mare profit din istoria cinematografiei indiene, va fi difuzat în data de 3 august de primul canal HD indian din România, Bollywood HD. Canalul va fi disponibil reţelelor de cablu şi DTH din Romania din 1 august 2012. În prezent, UPC, Dolce dar şi alte companii de cablu retransmit Bollywood TV, Bollywood Classic şi Bollyshow. Cele patru posturi difuzează cele mai de succes producţii ale cinematografiei şi televiziunii indiene.
Avanpremiera filmului, care a avut loc luni, 16 iulie, la Cinema City AFI Palace Cotroceni, marchează lansarea în Europa a celui de-al patrulea post cu producţii indiene – Bollywood HD. Noul canal va transmite cele mai bune filme, show-uri şi seriale, toate în format full HD. Celelalte trei posturi sunt disponibile din luna februarie a acestui an şi au fost aduse în ţara noastră de compania ISG Media. Bollywood TV difuzează în HD şi SD cele mai cunoscute pelicule indiene produse între 2000 şi 2011. Bollywood Classic aduce în atenţia telespectatorilor români filme clasice indiene, iar Bollyshow transmite show-uri, seriale, jurnale de călătorie şi documentare produse în India.
“Three Idiots” este regizat de Rajkumar Hirani şi este considerat cea mai bună producţie indiană de până acum. Filmul prezintă povestea a doi prieteni care încep o călătorie în căutarea unui amic cu care nu au mai ţinut legătura. Pe parcursul aventurii lor, se confruntă cu o serie de peripeţii care vor îngreuna atingerea acestui obiectiv.
“Industria indiană de film s-a dezvoltat cu o viteză impresionantă. Producţiile difuzate de cele trei posturi sunt rezultatul unei experienţe cinematografice îndelungate, combinate cu o cultură locală fascinantă”, spune Gabriela Zamfirescu, partener local al ISG Media, compania care a lansat posturile pe piaţa românească. “Considerăm că este o ocazie deosebită pentru publicul român să ia contact cu producţii indiene de o altă calitate decât cele pe care le-a putut viziona până acum”, adaugă aceasta.
ISG Media a lansat canale tematice indiene în Orientul Mijlociu, Africa şi Canada. Are licenţiate peste 9000 de titluri de filme, zeci de seriale şi emsiuni si peste 30.000 de clipuri muzicale. În 2009 a lansat primul canal HD Indian din lume şi are contractate peste 60 de case de producţie din India. Compania a fost lansată în 2008, la iniţiativa lui Shai S. Sampson şi a lui Gilad Elazar, oameni de afaceri cu o experienţă îndelungată în industria indiană de entertainment. În România, pachetul de canale Bollywood TV este distribuit şi transmis de compania de broadcast TV Digitalbroadcast.