Investiţia totală în acest proiect este de aproximativ 700,000 de euro
Cinema City, cel mai mare operator de cinematografe din România, parte din Cineworld Group, al doilea mare operator de cinema din Europa, a inaugurat cea de-a 4 sală 4DX din România, cu 144 de locuri, în Brăila Mall. Valoarea investiţiei, realizată de Cinema City România alături de NEPI, dezvoltatorul centrului comercial, este de aproximativ 700,000 de euro.
„Ne mândrim cu faptul că, odată cu noul 4DX din Brăila, Cinema City deschide cel de-al 4-lea 4DX din România, parte din cele 400 de săli din întreaga lume. Dragostea pentru cinema şi încrederea pe care o avem în aceste formate de vizionare unice şi inovatoare sunt elementele care stau la baza Cinema City. Şi suntem fericiţi că le putem aduce brăilenilor, gălăţenilor şi tuturor celor din zonă una dintre cele mai revoluţionare experienţe cinematografice din lume. 4DX-ul reprezintă un format cu adevărat complet, făcând saltul de la vedea un film la a-l trăi şi a-l simţi pe pielea ta”, a declarat Ioana Ionescu, Marketing Manager Cinema City România.
În România există acum 4 săli 4DX (în Mega Mall Bucureşti, City Park Mall Constanţa, Shopping City Timişoara şi Brăila Mall), disponibile doar în reţeaua Cinema City, care continuă să fie un veritabil super-erou al cinema-ului, îndeplinindu-şi promisiunea de acum aproape 10 ani, de la prima deschidere din ţara noastră: aducerea celor mai spectaculoase şi inovatoare formate cinematografice şi condiţii de vizionare de top.
Clip despre experienţa 4DX:
4DX reprezintă îmbinarea dintre scaunele high-tech mobile, cu mişcări fluide şi dinamice deopotrivă, şi efectele de mediu, precum vântul, ploaia, ceaţa, fulgerele, bulele de săpun sau mirosul, disponibile atât pentru filmele 2D, cât şi pentru filmele 3D.
Doar la 4DX tehnologia audiovizuală este completată de aceste efecte revoluţionare, care creează o experienţă cinematografică absolută. În timpul unei vizionări în 4DX, vei simţi alături de personaje adrenalina unei urmăriri, intensitatea unor scene de luptă, forţa unui cutremur sau emoţia unei călătorii intergalactice.
Iar datorită tuturor efectelor perfect sincronizate cu acţiunea de pe ecran, vei fi cu adevărat parte din film, trăind pe propria piele răcoarea fulgilor de zăpadă – efect disponibil în România pentru prima dată în sala 4DX din Brăila Mall –, precum şi o explozie zguduitoare, furia unui tunet, fulgerele dintr-o furtună, stropii de ploaie, gloanţele şuierând pe lângă urechi sau plimbarea prin iarbă. În completare, sala se poate umple de mirosul de praf de puşcă, briza oceanului, lemn arzând, o cafea aromată sau… un buchet de flori.
Trenduri cinematografice
Studiul „Trendurile de percepţie a consumatorilor în cinema-ul global” – care a avut loc în luna iunie, pe un eşantion de 3,000 de consumatori din Regatul Unit, Japonia şi China, fiind realizat de către Kantar Millward Brown (o firmă specializată pe cercetările legate de consumatori) şi CJ 4DPLEX (compania internaţională de top a cinema-ului 4D) – a reconfirmat faptul că încrederea Cinema City în această nouă tehnologie nu a fost întâmplătoare.
Din rezultatele publicate în luna iulie 2017, reiese că există o preferinţă globală semnificativă pentru 4DX în comparaţie cu modul tradiţional de a vedea un film, o majoritate covârşitoare a spectatorilor interogaţi considerând că „multiplexurile şi cinematografele care includ săli 4DX sunt superioare altor cinematografe”, precum şi că un film care rulează în 4DX este o alegere mai bună decât în locurile unde nu există această opţiune. „Aceste rezultate arată faptul că sălile 4DX joacă un rol important drept un nou standard de evaluare a cinematografelor şi a filmelor. Existenţa sa oferă o imagine pozitivă atât cinema-ului, cât şi filmului”, spune Byung-Hwan Choi, CEO al CJ 4DPLEX.
Cercetările au mai revelat şi faptul că majoritatea consumatorilor 4DX plănuiesc în avans vizionarea unui film în acest format, peste jumătate dintre participanţii la studiu declarând că ei caută în mod activ filme care sunt disponibile în 4DX. Motivele pentru acest lucru sunt legate de recomandările personale ale celor care au experimentat deja 4DX sau chiar de propria experienţă distractivă de vizionare în trecut a unor filme în 4DX. Acest lucru arată, de asemenea, faptul că acum cinema-ul poate ajunge la un nou public, dat fiind că 4DX-ul atrage potenţiali spectatori care caută noi activităţi de entertaining.
Young-Mi Lee, General Manager al Kantar Millward Brown Coreea adaugă: „În marketing, nevoile consumatorilor continuă să evolueze. În acelaşi fel, în industria cinematografică, spectatorii merg la cinema nu doar pentru a urmări un film, ci şi pentru a avea o experienţă completă. Aceştia caută mereu experienţe cinematografice noi, inovatoare, iar aşteptările lor cresc mereu. În acest context, sălile 4DX par să fie cele mai inteligente evoluţii.”
Despre 4DX
4DX a fost creat de CJ 4DPLEX, pentru a le oferi spectatorilor o experienţă dinamică, prin care le sunt activate toate cele cinci simţuri. Compania sud-coreeană stabilită în Seul echipează continuu cu tehnologia 4DX săli de cinema din întreaga lume, de la Brazilia la Mexic şi de la SUA la România, fiind adoptată cu entuziasm de marile studiouri hollywoodiene. Începând din 2009, peste 440 de filme au rulat în 4DX, iar în iulie 2017 erau deja aproape 400 de săli cu peste 48,000 de locuri, în 48 de ţări.