Peste 450 de utilizatori ai serviciului Twitter au completat prima editie a RoTwitter Survey, sondajul ce isi propune sa ofere o prima imagine a fenomenului microblogging-ului in Romania.
Twitter este fenomenul momentului pe Internet si atrage in fiecare zi mii de utilizatori noi. Desi a fost lansat inca din 2006, serviciul a cunoscut succesul in 2008, anul acesta fiind numit de unii analisti “anul Twitter”.
Twitter este o platforma de microblogging ce permite utilizatorilor sa posteze mesaje nu mai lungi de 140 de caractere si sa interactioneze intre ei. Serviciul poate fi utilizat prin interfata web, plug-in in browsere, aplicatii desktop sau pentru telefoanele mobile.
In luna februarie, in comunitatea Twitter din Romania a fost promovat sondajul RoTwitter Survey, o initiativa lansata de Cristian Manafu (www.manafu.ro) si sustinuta de compania Markability, cea care a implementat chestionarul.
Sondajul, completat de 459 de utilizatori de Twitter, a incercat sa contureze un portret al microblogger-ului roman, relevand printre altele ca:
* 2 din 3 utilizatori sunt barbati.
* cei mai multi sunt bucuresteni.
* majoritatea isi declara identitatea si asociaza o poza reala contului.
* aproape jumatate au varste cuprinse intre 21 si 25 de ani.
* cele mai multe conturi au fost create in 2008.
* cei care se urmaresc pe Twitter se cunosc in cele mai multe cazuri si in viata reala.
* majoritatea prefera sa posteze bilingv (romana – engleza)
* pentru cei mai multi e un canal de informare
* pentru cei mai multi, Twitter este singurul serviciu de microblogging utilizat.
* cei mai multi citesc mesajele direct pe Twitter.com
Pentru a consulta rezultatele complete, vizitati: //tinyurl.com/rotwitter-survey
{mosloadposition user10}