In era digitalizarii companiile trebuie sa gaseasca acele instrumente eficiente prin care sa comunice cu clientii lor, potentiali sau existenti. Bineinteles, comunicarea trebuie sa fie bidirectionala, iar aici sta marea provocare. Internetul presupune interactivitate si viteza – caracteristici pe care o companie trebuie sa invete sa le utilizeze in avantajul ei.
Nu de multe ori companiile simt ca nu mai detin controlul si acest lucru este foarte adevarat si firesc, considera Rogier van der Veen, Director de Marketing E-village, Amsterdam, unul dintre speakerii Conferintei Internationale “Marketing in Direct” (MID), de pe 1 iunie. “Marketingul inseamna sa influentezi intr-o maniera eficienta atat actiunile clientilor tai, cat si coordonatele de timp si spatiu ale actiunilor acestora. In trecut, insa, marketingul era mai degraba un joc cu un singur jucator. Lucrurile s-au schimbat foarte mult odata cu introducerea Marketingului Direct in mixul de comunicare. Dintr-odata mesajele au fost orientate in mod direct catre client, incercand sa-l implice intr-un dialog. Clientul de azi incepe sa participe activ si decisiv, sa fie vizibil in tot mai multe canale de comunicare, iar vocea lui este amplificata. Dar oare toate acestea inseamna ca intr-adevar clientii detin controlul? Incep sa cred ca exista elemente care sa contrabalanseze argumentul.” spune specialistul olandez. Rogier van der Veen va oferi in cadrul MID “tips & tricks” inspirate din viata reala, care sa ajute la imbunatatirea comunicarii directe si online cu clientii, acoperind tema “Cum sa fii la dispozitia clientilor in era digitala”.
Un alt specialist ne spune ca relevanta pare sa fie elementul-cheie de ani de zile, pentru a stabili si a mentine o relatie intre marketeri, recte companie, si clienti. Relevanta sau, mai bine spus, arta seductiei! In contextul in care din ce in ce mai multe canale de comunicare directa devin disponibile, Presedintele Asociatiei olandeze de Email, Michael Straathof , este de parere ca: “Arta seductiei consta in a te folosi de mixul de canale interactive intr-un mod inteligent pentru a stimula implicarea.” Prezentarea sa din cadrul MID va dezbate “digitalizarea conversatiilor”, va arata cum puteti crea valoare in construirea mesajelor si exemplica modalitatile eficiente prin care puteti implementa strategii de dialogare autentica.
Un al treilea specialist international de Marketing Direct vine din Londra la MID, pentru a doua oara (la cererea participantilor la editia a 2a a MID!), pentru a explica cum poate fi manuit in mod optim e-mailul. Dela Quist, Email Marketing Leader si CEO la agentia de email marketing Alchemy Work, din Marea Britanie, analizeaza si gestioneaza de mai bine de 10 ani e-mail marketingul. Dela Quist lucreaza din anul 1984 in domeniul comunicarii, fiind specialist in dezvoltarea campaniilor B2B si B2C de marketing prin email, atat in ceea ce priveste strategia, cat si continutul, design-ul sau analiza lor.