Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cinci oferte pentru furnizarea serviciului de informatii privind abonatii

Ancom

şi a registrului abonaţilor la serviciile de telefonie

ANCOM a primit cinci oferte în cadrul celor două proceduri de licitaţie lansate în luna martie, două oferte pentru desemnarea furnizorului de serviciu universal care va pune la dispoziţia utilizatorilor un serviciu de informaţii privind abonaţii (din partea companiilor Infoclick şi Mediasat) şi trei oferte pentru desemnarea furnizorului de serviciu universal care va pune la dispoziţia utilizatorilor un registru on-line al abonaţilor (din partea companiilor Infoclick, Mediasat şi Borg Design). Ambele servicii vor oferi informaţii cu privire la numerele de telefon şi anumite date cu caracter personal ale tuturor abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului care acceptă acest lucru.

În perioada următoare, o comisie a ANCOM va analiza ofertele depuse şi va desemna câştigătorii până la data de 30 mai 2009, astfel încât serviciile să poată fi disponibile de la 31 octombrie 2009. Serviciul de informaţii privind abonaţii şi punerea la dispoziţie a registrelor abonaţilor sunt servicii incluse în sfera serviciului universal, furnizarea acestor servicii având drept scop asigurarea posibilităţii fiecărui utilizator de a avea la dispoziţie informaţii privind abonaţii furnizorilor de servicii de telefonie destinate publicului. Toate cele 44 de companii care alocă în prezent numerotaţie pentru utilizatorii finali vor pune la dispoziţia furnizorilor de serviciu universal desemnaţi datele utilizatorilor proprii care şi-au exprimat acordul în acest sens.

“Companiile de telefonie au demarat deja campania pentru a obţine acordul abonaţilor proprii de a figura în cartea universală de telefon. Toţi abonaţii vor avea posibilitatea de a decide dacă doresc sau nu ca datele lor de contact să fie publice”, a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu.
Companiile care vor fi desemnate furnizori de serviciu universal vor avea obligaţia de a realiza şi administra baze de date complete, care să includă numerele de telefon şi de fax şi anumite date de identificare ale tuturor abonaţilor serviciilor de telefonie destinate publicului din România (inclusiv utilizatorii de cartele preplătite).

Pentru desemnarea furnizorului care va oferi un registru al abonaţilor, ANCOM va analiza criterii precum suma care va fi suportată de către solicitant din totalul costurilor determinate de obţinerea de la operatori a tuturor informaţiilor necesare realizării şi actualizării bazei de date, experienţa anterioară în punerea la dispoziţia utilizatorilor finali a registrelor abonaţilor, furnizarea unui registru al abonaţilor în formă tipărită, numărul de accesări simultane posibile pentru registrul abonaţilor disponibil on line, furnizarea unui registru al abonaţilor privind abonaţii unor furnizori de servicii de telefonie din alte state, furnizarea unui registru al abonaţilor în altă limbă decât limba română, furnizarea unui serviciu de informaţii privind abonaţii prin SMS şi furnizarea unui serviciu de informaţii privind abonaţii vocal.

Evaluarea ofertelor pentru serviciul de informaţii privind abonaţii se va efectua, de asemenea, pe baza unor criterii, precum: suma care va fi suportată de către solicitant din costurile determinate de obţinerea de la operatori a informaţiilor necesare în vederea realizării şi actualizării bazei de date complete, tariful pentru serviciul de interconectare în vederea terminării apelurilor pentru accesul la serviciul de informaţii privind abonaţii, experienţa anterioară în punerea la dispoziţia utilizatorilor finali a serviciilor de informaţii privind abonaţii, conectare directă la un număr comunicat, furnizarea de informaţii în altă limbă decât limba română, comunicarea a trei sau mai multe numere pe apel, furnizarea serviciului de informaţii prin SMS, furnizarea unui registru al abonaţilor în formă electronică.

Bucuresti, 30.04.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.