Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) și The Hackett Group (The Hackett Group) au anunțat lansarea Diplomei în Business-ul de Servicii Globale (DGBS). Aceasta este a treia și ultima ofertă în cadrul programului Certified GBS Professionals (CGBSP), un sistem cuprinzător de dezvoltare a carierei pentru profesioniștii din GBS, servicii shared și externalizarea proceselor de business (BPO).
Diploma în GBS, special concepută pentru actualii manageri de echipă, manageri de centre și alte echipe operaționale și funcționale din cadrul GBS, acoperă o serie de aspecte relevante pentru excelența operațională în zonele Financiar, HR, Achizitii și IT. Acesta reprezintă nivelul mediu de certificare oferit de programul CGBSP. Programul oferă de asemenea atât o Diploma de Avansat pentru liderii și membrii unei echipe manageriale GBS cât și un Certificat în GBS, conceput pentru specialiștii de nivel începător.
Peste 150 de organizații din peste 27 de țări doresc să ofere aceste certificate pentru angajații lor din GBS, servicii shared și BPO prin programul CGBSP. Participanții la aceste cursuri au acces la un centru online de educație care oferă acces la diverse materiale (studii de caz, exemple de bune practici și indicatori de performanță).
„Noi credem că acesta este un pas major pentru viitorul industriei GBS. Acum, datorită Diplomei în Business-ul de Servicii Globale, profesioniștii din GBS au calificări standardizate la nivel de industrie, care le sunt la îndemână indiferent de locul în care se găsesc din punct de vedere al carierei. Noi credem că acest lucru va ajuta GBS și sectorul de servicii shared, având în vedere că organizațiile pot oferi angajaților calificările necesare pentru a-și atinge potențialul”, spune Andrew Harding, Chief Executive al CIMA.
La rândul său, Ted A. Fernandez, Chairman & CEO al The Hackett Group, a declarat că „este fericit că poate anunța disponibilitatea ultimului element necesar pentru un training complet al acestui program. Având în vedere ca organizațiile devin tot mai mature și sofisticate în operatiunile de GBS, este esențial să se îmbunătățească agilitatea și flexibilitatea forței de muncă, pentru a răspunde cât mai bine nevoii de schimbare în afaceri dar și asteptărilor înalte ale organizatiilor. Succesul GBS este dependent de capabilitățile angajaților, iar training-ul și certificarea pe care noi le oferim pot juca un rol important în a ajuta companiile să își îndeplinească obiectivele.”
Studiile arată ca evoluția GBS este în creștere. The Hackett Grup estimează că acum sunt înrolate 6,000 de centre GBS la nivel global, cu un personal de peste 4,5 milioane de angajați. Majoritatea organizațiilor GBS au trecut de la centre cu o singură funcție, la înființarea centrelor cu funcții multiple. Totuși, mai puțin de 10% din organizațiile GBS au reușit să creeze servicii complet integrate.