cil*MBA – programul de miniMBA pentru creative industries leaders, una dintre puținele școli dedicate industriilor creative din România, anunță lansarea unei noi promoții a programului său de MBA, începând cu luna octombrie 2024. Acest program care îmbină cu succes business acumen-ul în domeniile esențiale de management, cu experiențele de lucru aplicat pe business și de dezvoltare personală este destinat profesioniștilor creativi, managerilor și antreprenorilor care își doresc să își accelereze businessul.
cil*MBA este, pe scurt, programul de miniMBA dedicat liderilor de mâine din industriile creative, cu accent pe freelanceri, manageri și antreprenori care au activează în arhitectură, interior design, fashion, illustrație, grafică, produs, marketing sau sunt furnizori de produse și servicii conexe acestor domenii. Astfel, cursurile din cadrul programului de mini-MBA de la CIL*School sunt concepute să ofere participanților competențe strategice și abilități practice esențiale în domeniul managementului din industriile creative.
Structurat pentru a răspunde cerințelor dinamice ale pieței, programul include 7 module de business acumen importante pentru creativi – Design Thinking, Strategy. Growth & Disruption, Design de Echipă Performantă, Branding & Marketing, Sales & Customer Behaviour, Financial și Project Management. Modulele sunt concepute pentru a acomoda și lucrul practic pe afacerile participanților, iar experții sunt pregătiți să răspundă tuturor întrebărilor acestora.
“Ce definește o echipă funcțională? Este întrebarea cu care încep de fiecare dată când încep să lucrez cu o nouă companie. Iar, surprinzător, răspunsurile sunt fie legate de rezultate, fie de faptul că reușesc să se înțeleagă indiferent de situații, fie că nu se ceartă. Toate pot fi răspunsuri bune, dar incomplete. Modulul de echipe este un abecedar de lucru în echipă, prin înțelegere, acceptare, încurajare, dar mai ales prin dezamblarea individualismului, ceea ce duce la funcționalitate sau chiar perfomanță”, afirmă Petru Păcuraru despre experiența de care vor avea parte cursanții în modulul de Design de Echipe Performante.
Printre lucrurile pe care și le propune acest program este lucrul constant și susținut pe situații și probleme reale, provocări cu care participanții s-au întâlnit sau pe care le anticipează în dezvoltarea afacerilor lor. Fiecare modul presupune în primul rând o parte practică, ce va crea de fapt contextul pentru creștere.
“Ca antreprenori — mai ales creativi — avem tendința de a ne îndrăgosti de propriile idei. Fie că este vorba despre un produs, un serviciu sau o experiență pe care am gândit-o, această pasiune ne alimentează ceea ce facem. Totuși, poate să ne limiteze evoluția. Design Thinking este o metodologie revoluționară care ne ajută să depășim acest tipar. Ne permite să ne înțelegem profund clienții, astfel încât să dezvoltăm soluții nu doar inovatoare, ci cu adevărat relevante. Rezultatul? O afacere solidă care răspunde nevoilor reale și generează rezultate semnificative”, afirmă Alina Bălan, expert Design Thinking.
Care sunt sabotorii unei afaceri și cum scapi de ei
Pe lângă modulele de business acumen, în care participanții lucrează practic la propriul lor business, întreaga experiență de transformare începe cu un Connect Weekend. Programul este completat de experiențe punctuale, cum ar fi sesiuni de networking, personal branding, design de procese, workshop-uri despre sabotorii afacerilor sau community building, și include invitați reprezentativi din industriile creative. CIL*School se încheie cu 24h Challenge, o probă în care, timp de 24 de ore, participanții aplică practic cunoștințele însușite, astfel încât să le poată apoi implementa direct în propriul business.
“Fiecare subiect abordat în modulele cil*MBA m-a ajutat să identific probleme și soluții pentru situații concrete din business. Mi-a fost mai ușor la subiectele concrete și poate mai aride – procese, contracte, financiar – și am ieșit din zona de confort pe zonele considerate mai „soft” ale business-ului – echipe, marketing, branding. Am implementat multe după fiecare curs: am făcut customer journey map, process map, update la contracte, mi-am îmbunătățit comunicarea cu colegii de birou, am mutat organizarea proiectelor din birou, am înțeles că trebuie și cum să-mi definesc brandul și brandul personal. În ansamblu, aș putea spune că după acest program sunt mai conștientă de ce se poate face și unde vreau să ajung și am și resursele necesare pentru a face acest lucru”. afirmă arh. Monica Crețu, fondatoarea Hertz Studio și alumni cil*MBA cohorta 1.
Costul programului este de 4500€, iar următoarea cohortă începe în octombrie 2024, cu o durată de 5 luni. Pentru a aplica, candidații trebuie să trimită un CV și motivația lor de a face parte din program, urmând să treacă printr-un proces de selecție ce include un interviu. De asemenea, la nivelul fiecărei promoții, cil*School oferă burse de studiu, ce sunt acordate în baza unor criterii anunțate pe cil-school.ro.