„Nicio provocare nu este prea mare pentru a face lumea un loc mai confortabil” este premisa pe care a mizat Ariston Thermo, unul dintre liderii mondiali pe piața de echipamente de încălzire și producere a apei calde menajere, în demararea campaniei Ariston Comfort Challenge. Conceptul reprezintă un proiect spectaculos de comunicare, desfășurat la nivel mondial, ce implică o aventură unică prin condițiile extreme ale Groenlandei.
Proiectul Ariston Comfort Challenge prezintă călătoria plină de aventuri a trei instalatori Ariston – ce provin din Italia, China și Rusia – până în insula Disko, o zonă acoperită de gheață din nordul Cercului Arctic. Instalatorii, aleși printr-un proces atent de selecție la nivel global, au plecat în misiune cu scopul de a ajuta echipa de cercetători a Universității din Copenhaga, care studiază în Groenlanda schimbările climatice, să aibă o bază stabilă. Locuința trebuie să le permită desfășurarea cercetării propriu-zise și să asigure, totodată, necesarul de confort traiului zilnic, la adăpost de condițiile meteorologice extreme. Astfel s-au pus bazele casei Ariston, denumită „Ariston Comfort Zone”, încălzită de centrala de top a brandului, Alteas One.
Misiunea Ariston Comfort Challenge a însumat un efort substanțial din partea unei echipe imense ce a coordonat și supervizat întreaga desfășurare de forțe, care a însemnat:
- 18 luni, timp de implementare – în care au avut loc transportul și instalarea casei modulare și a centralei termice Alteas One
4 luni de explorări și cercetări dincolo de Cercul Polar Arctic. - 60 de planificări diferite ale proiectului, revizuite periodic în conformitate cu schimbările meteorologice neprevăzute și cu orice fel de neajunsuri, precum: 20 de avioane nu au putut decola, acumulându-se peste 200 de ore de întârziere din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile
- 2 luni au fost necesare pentru kitul de asamblare „Ariston Comfort Zone” să ajungă la destinație împreună cu toate materialele necesare pentru construcție. O călătorie aproape imposibilă, care a implicat 2 camioane, 3 spărgătoare de gheață și 1 barcă de pescuit arctică.
- Sosirea la destinație a reprezentat o primă provocare: pentru a supraviețui în insula Disko, unde temperaturile variază între minus -19 ° și -40 ° Celsius, fiecare membru al echipei Ariston a primit echipamente corespunzătoare pentru a face față condițiilor meteo ( costume termice, jachete, încălțări adecvate, mănuși termice, etc). De asemenea, circa 100 dintre cei 700 de locuitori ai orașului învecinat, Qeqertarsuaq, au venit să ajute echipa în această misiune.
Din punct de vedere operațional, putem însuma peste 100 de întâlniri de producție și o filmare ce a durat 50 de zile, oferind peste 270 de ore de film, ce au permis realizarea unei mini-serii de episoade – disponibilă acum pe platforma aristoncomfortchallenge.com/ro – precum și un documentar exclusiv pentru Discovery. Narațiunea proiectului cuprinde, printre altele, evenimentele neașteptate, frumusețea ostilă a naturii, provocările programului zilnic, dificultățile emoționale, spiritul de echipă, casa „Ariston Comfort Zone”, precum și perspectiva oamenilor de știință.
Care este rezultatul final? O contribuție neprețuită atât pentru comunitatea științifică, cât și pentru întreaga omenire: un nou adăpost încălzit pentru echipa de cercetare a Universității din Copenhaga, care acum își poate extinde studiile în locuri neatinse până în prezent.
Conceptul operațional „Ariston Comfort Challenge” a fost realizat de JWT Italia, iar implementarea de Indiana Production, echipe care au crezut în această campanie și au lucrat coontinuu la perfecționarea conceptului mai bine de un an. Proiectul a generat șase episoade din seria „Ariston Comfort Challenge” disponibile pe platforma www.aristoncomfortchallenge.com/ro. Campania globală cuprinde spot TV, advertoriale în mediul online, print și outdoor, prezența pe canale social media, un documentar pe Discovery Channel și conținut suplimentar disponibil pe site.
Strategia media la nivel mondial și coordonarea internațională de media buying au fost realizate de agenția OMD. Împreună cu echipa centrală Ariston, OMD a definit direcțiile pentru abordare globală, care acoperă toți pilonii de comunicare media, în vederea maximizării rezultatelor.
Platforma și campania globală sunt deja adaptate și implementate în România, cu ajutorul agențiilor OMD România, Cohn & Jansen JWT România, Tribal Worldwide România și TotalPR.