Vânzările și profitul Grupului Bosch au crescut datorită inovaţiilor
Conform cifrelor preliminare, Grupul Bosch a înregistrat la nivel mondial, în 2014, vânzări de 48,9 miliarde de euro, cu 6,2 la sută mai mult decât în anul precedent. După ajustarea cursului de schimb valutar, procentul a crescut la 7,2 la sută. Impactul negativ al evoluţiei cursului de schimb asupra rezultatelor vânzărilor a fost de aproape 500 de milioane de euro. Profitul furnizorului de tehnologie şi servicii a crescut, de asemenea, în 2014.
Conform cifrelor preliminare, profitul operaţional (EBIT) al Grupului Bosch a fost de aproape trei miliarde de euro, cu o marjă de profit de circa 6,1 procente, cu aproape un punct procentual mai mare decât valoarea din 2013.
„În ciuda contextului economic dificil, am reuşit să ne îndeplinim obiectivele pentru anul 2014”, a declarat Dr. Volkmar Denner, preşedintele Consiliului de Administraţie al Robert Bosch GmbH. „Strategia noastră de inovare dă roade. Succesul de care ne-am bucurat anul trecut stă mărturie în acest sens. În 2014, am reuşit să ne îmbunătăţim competitivitatea și poziţia pe piaţă în mai multe regiuni”. În plus, achiziţionarea BSH Hausgeräte GmbH şi achiziţionarea completă planificată a ZF Lenksysteme GmbH vor consolida poziţia companiei Bosch în două sectoare de creştere, cel al caselor inteligente şi cel al conducerii automate.
În Europa, vânzările furnizorului de tehnologie şi servicii au crescut cu aproximativ 2 procente, în ciuda dificultăţilor economice din regiune.
Volumul vânzărilor Grupului Bosch a crescut cu aproximativ 17 procente în regiunea Asia Pacific. După ajustarea cursului de schimb valutar, procentul a ajuns la circa 20 la sută. În America de Nord, vânzările au crescut cu aproximativ 8,6 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. După ajustarea cursului de schimb valutar, procentul de creştere are aproape două cifre. În America de Sud, volumul de vânzări a scăzut uşor faţă de anul trecut după ajustarea cursului de schimb valutar. În valori nominale, acesta a fost cu 10 la sută mai mic faţă de cel înregistrat în 2013.
Grupul Bosch avea 290.000 de angajaţi la nivel global la data de 31 decembrie 2014, cu 9.100 de persoane mai mult faţă de anul precedent.
Dezvoltarea afacerii în 2014 în sectoare de activitate
Conform cifrelor preliminare, divizia Soluţii pentru mobilitate – fostă Tehnologie auto – a cunoscut un ritm de creştere de peste două ori mai mare decât piaţa, datorită portofoliului său extins de componente, sisteme şi servicii. Volumul vânzărilor diviziei Energie şi echipamente pentru construcţii în 2014 a fost aproape acelaşi cu cel înregistrat anul trecut. Cu divizia Bunuri de larg consum, Bosch s-a bucurat de un real succes în 2014, furnizând scule electrice pentru profesionişti şi instrumente de măsură. Vânzările totale ale diviziei Tehnologie industrială au fost mai mici faţă de cele înregistrate în anul 2013, dar după ajustarea cifrelor din 2013 ţinând cont de efectele de consolidare, valorile sunt uşor mai mari.
Valorificarea oportunităţilor de afaceri şi găsirea soluţiilor tehnologice
În anii care urmează, Grupul Bosch doreşte să profite de oportunităţile de afaceri care vor apărea prin evoluţiile din domeniul conectivităţii, automatizării, electrificării şi eficienţei energetice, precum şi pe pieţele emergente. „Dorim să participăm în mod activ la conturarea schimbărilor semnificative şi profunde ale pieţei şi mediului nostru tehnologic, şi să ne pregătim pentru o lume conectată”, a afirmat Denner. Acest lucru vizează în special divizia Soluţii pentru mobilitate. Denner a continuat: „Ne dorim să fim furnizorul de soluţii pentru mobilitatea viitorului, una automatizată, conectată şi electrificată. Prin aceasta înţelegem componente, sisteme şi software, dar şi servicii. Dacă luăm în considerare şi competenţa noastră în materie de integrare a sistemelor, suntem compania cea mai în măsură de a dezvolta şi furniza clienţilor noştri soluţii inovatoare pentru mobilitate”.
Pentru dezvoltarea de soluţii inovatoare, Bosch pune încă un accent deosebit pe expertiza locală de pe pieţele emergente. „Inovaţiile vor constitui şi în 2015 un factor important pentru sporirea volumului de vânzări. Evoluţiile locale pentru fiecare piaţă sunt deosebit de importante”, a declarat Denner.