● Compania îşi îmbunătăţeşte rezultatele cu 44,4%
● SEAT îşi dublează EBITDA pozitiv, care ajunge la 35 milioane
● Marca spaniolă alocă 518 milioane euro în 2010 pentru a construi un viitor cu baze solide
● Conduce vânzările de automobile din Spania după 31 de ani
● Succesul de piaţă al modelelor Ibiza ST şi noua Alhambra
Criza de pe piaţa din Spania nu a atenuat planurile de creştere ale SEAT şi nici nu i-a pus în pericol viitorul. Constructorul multinaţional de automobile din Spania, a crescut cu aproape 14% în 2010, graţie evoluţiei vânzărilor şi a succesului de piaţă întregistrat de produsele sale. Subsidiara VW a înregistrat o cifră de afaceri de 4.663 milioane de euro, în comparaţie cu cele 4.101 milioane de euro de anul trecut. De asemenea, a alocat 518 milioane de euro, cu 11 milioane mai mult decât anul trecut, pentru a-şi asigura bazele pentru viitor. În ciuda acestor eforturi foarte mari, SEAT şi-a îmbunătăţit rezultatele cu 44,4%, şi a închis anul 2010 cu un profit după taxe de 104 milioane euro, în comparaţie cu cele 187 milioane de euro din anul anterior.
SEAT a dovedit, din nou, că are capacitatea de a genera resursele necesare din activitatea sa de bază (producţia şi vânzarea de automobile şi componente), şi a reuşit să obţină un indice EBITDA pozitiv (câştiguri înainte de dobândă, taxe, depreciere şi amortizare) de 35 milioane de euro, mai mult decât dublu faţă de cifrele înregistrate în 2009.
De asemenea, compania şi-a îmbunătăţit rezultatele operaţionale (330 milioane de euro, aplicarea Planului de Contabilitate Spaniol*) cu peste 60 de milioane de euro, graţie creşterii performanţelor în vânzări şi a eficientizării costurilor materialelor.
“SEAT are înainte un viitor foarte luminos. În prezent, anul acesta, se va înregistra o îmbunătăţire a rezultateor, vânzărilor şi producţiei”, a declarat James Muir, Preşedintele SEAT, în timpul prezentării rezultatelor anuale. “Pentru SEAT, 2010 înseamnă creştere. Deşi ne aflăm încă într-o perioadă de tranziţie, ne-am îmbunătăţit toţi indicatorii importanţi. Mai mult, continuăm cu un nivel semnificativ de investiţii, de optimizare a costurilor şi de îmbunătăţire a profitabilităţii produselor noastre, pentru a pune bazele pentru viitor. Suntem pe calea cea bună”, a subliniat Holger Kintscher, Vice-preşedinte, responsabil cu departamentul Financiar.
SEAT a livrat, la nivel mondial, cu 1% mai multe automobile (aproape 340.000 de unităţi), atingând un record istoric, la a 60-a aniversare – recâştigându-şi, pentru prima dată în ultimii 31 de ani, poziţia de lider pe competitiva piaţă spaniolă.
Strategia de concentrare a eforturilor asupra Euro 5 (Spania, Germania, Franţa, Marea Britanie şi Italia) s-a dovedit profitabilă, prin obţinerea unei creşteri a cifrei de afaceri cu peste 6%. Pe “bătrânul Continent”, destinaţia principală a produselor sale, SEAT a reuşit, marginal, să îşi crească cota de piaţă în ţările principale.
Succesul pe care SEAT l-a obţinut cu produsele sale a însemnat şi o creştere cu 11% a producţiei la Martorell, fabrica principală a companiei, producţia atingând un total de peste 335.000 de autovehicule.
În 2010, familia de produse SEAT a crescut cu doi noi membri, precum şi cu noi motoare – noua Ibiza ST (versiunea de familie a starului vânzărilor) şi noul monovolum Alhambra, care a obţinut premii în mai multe ţări europene. Anul s-a remarcat şi prin noi versiuni, precum noua generaţie Ibiza Ecomotive (89 grame de CO2 pe kilometru), maşina cea mai prietenoasă cu mediul înconjurător din segmentul său, sau în altă ordine de idei, utilizarea TSI şi TDI common rail pentru întreaga gamă de motoare SEAT.
Gama produselor SEAT va continua să crească şi va fi actualizată pe parcursul anului 2011 – prin adăugarea transmisiei multitronic pentru EXEO TDI şi Alhambra 4WD.
În plus, producţia modelului Audi Q3 trebuie să înceapă în câteva săptămâni. Acest proiect înseamnă angajarea unui număr de 700 de persoane, şi va contribui la creşterea producţiei la uzina de la Martorell.
“În anii următori vom continua să lucrăm la poziţionarea mărcii şi la pregătirea lansării pe noi pieţe, precum cea din China, dar şi la ofensiva pe scară largă a produselor pe care le vom lansa în 2012 – patru modele noi reprezintă ceva ce nu s-a mai văzut până în prezent. Graţie încrederii pe care ne-o acordă Grupul Volkswagen, ne încadrăm în planul de a maximiza producţia de la Martorell şi de a atinge un nivel profitabil”, a adăugat James Muir.
Preşedintele a evidenţiat şi angajamentul SEAT pentru protecţia mediului înconjurător, atât în sfera produselor cât şi a proceselor. Conform agenţiei de consultanţă TNS, SEAT este lider în liga greencar a mărcilor şi modelelor (autovehicule cu emisii de CO2 egale cu sau sub 130 de grame pe kilometru). Graţie tehnologiei Ecomotive, 55% dintre modelele SEAT înmatriculate în 2010 au fost “verzi”; în cazul modelului Ibiza, proporţia este de 7 din 10 autovehicule.
De asemenea, compania a avut succes pentru prima fază a proiectului „SEAT al Sol”, prin instalarea a două centrale fotovoltaice pe acoperişul atelierelor şi în zonele de depozitare temporară a automobilelor. Centralele oferă o producţie nominală, totală, de 4Mw, şi produc, în fiecare an, circa 6 milioane de kWh de energie electrică foarte „curată”. SEAT a ţinut ritmul şi în ceea ce priveşte strategia de transport pe calea ferată, ceea ce permite companiei să renunţe anual la 57.000 de curse de transport rutier de tonaj mare, eliminând astfel 2.600 de tone de CO2. Compania are o legătură de calea ferată între Martorell şi portul Barcelona precum şi în Zona Franca.
În România, cota de piață la finalul anului trecut a fost de 1,58%, cu 22% mai mare decat in anul precedent si similara celei din anul 2007 – considerat a fi cel mai bun pentru importatorul marcii spaniole.
(*) SEAT raportează conform Planului de Contabilitate Spaniol (Spanish Accounting Plan) şi are situaţii contabile individuale, fără a include şi subsidiarele. Volkswagen aplică regulile internaţionale (IAS/IFRS) şi consolidează cifrele mărcii SEAT.