2012
Austral, unul dintre liderii pieţei de papetărie şi birotică din România, a înregistrat o cifră de afaceri de 6,7 milioane de euro (30 milioane lei) aferentă primelor trei trimestre din 2012, în creştere cu 3% faţă de perioada similară a anului anterior. Compania estimează atingerea unei cifre de afaceri de 10 milioane euro (45 milioane lei) pe tot anul 2012.
“Rezultatele pozitive se datorează în mare parte investiţiilor noastre în păstrarea calităţii ridicate a serviciilor şi optimizarea proceselor de vânzări. În acest sens am îmbunătăţit platforma de comenzi online, ce beneficiază acum de cele mai moderne facilităţi din domeniul comerţului electronic, iar echipa noastră de vânzări urmează în mod constant stadii de perfecţionare. Intenţionăm ca în 2012 să creştem în continuare gradul general de satisfacţie a clienţilor Austral, studiile noastre arătând că acesta deja depăşea 91% la începutul anului”, a declarat directorul general al Austral, Emil Deliu.
Unul dintre diferenţiatorii puternici faţă de competiţie îl reprezintă componenta de vânzări online. Sondajele companiei în rândul clienţilor actuali arată un grad de satisfacţie de 87% în ceea ce priveşte platforma de comenzi online, în vreme ce gradul de satisfacţie al clienţilor potenţiali faţă de furnizorii lor actuali se situează la 65%.
Cotă de 7%, pe o piaţă fragmentată, de 150-170 milioane euro
Austral deţine în momentul de faţă o cotă de 7% pe piaţa papetăriei pentru birouri, estimată la 150-170 milioane de euro. Procentul este unul semnificativ, având în vedere caracterul puternic fragmentat al pieţei locale. Doar 40% din aceasta este împărţită între 6-7 jucători cu cote ce depăşesc 1% (dintre care doar primii 3 au peste 5%) şi foarte mulţi alţi jucători regionali cu cote sub 1%. Distribuţia fragmentată, precum şi subcategoriile complexe de produse, fac această piaţă greu de cartografiat în exactitate.
Un alt factor îl reprezintă orientarea clienţilor companii către produse mai slab calitative cu preţuri mici şi reducerea consumului de papetărie, deşi acesta reprezintă în medie doar 0,5% din cifra de afaceri. Se constată astfel o presiune crescândă asupra marginilor şi o creştere a frecvenţei vizitelor la client, ceea ce afectează direct profitabilitatea jucătorilor din piaţă.
Preocupare pentru sustenabilitate
Una dintre preocupările crescânde ale Austral o reprezintă sustenabilitatea, în contextul în care se resimte în piaţă nevoia de educare a companiilor în privinţa beneficiilor utilizării articolelor de papetărie reciclată. Compania promovează intens soluţiile eco, produse revoluţionare precum hârtia de copiator Save! 65g, în producţia căreia, deşi ca proprietăţi este perfect similara cu hârtia de 80g, se utilizează cu 19% mai puţin lemn, 38% mai puţină apă şi 18% mai puţină energie, generându-se în medie cu 31% mai puţine emisii de carbon la producţie decât în cazul hârtiei obişnuite.
Despre Austral
Unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa importului, producţiei şi distribuţiei de articole de birotică şi papetărie, Austral Trade este, de 19 ani, consilier de încredere în materie de papetărie și birotică pentru numeroși parteneri de afaceri.
Compania, cu acţionariat 100% românesc, a avut o creştere susţinută încă de la înființare, în 1993, reuşind să dezvolte constant portofoliul de produse şi de furnizori. Având sediul central la Bucureşti şi reprezentativitate în 17 oraşe din țară şi în Chişinău – Republica Moldova, compania are în prezent 160 de angajaţi, un parc auto de 90 de autovehicule şi o cifră de afaceri de 9,4 milioane de euro la nivel de 2011.