Cu o cifra de afaceri mai mare cu 51% si un profit net de 914.000 euro, compania Albalact a reusit sa-si atinga obiectivele financiare in 2007 – un rezultat foarte bun in conditiile in care pornirea noii fabrici de la Oiejdea a intarziat cel putin sase luni, ridicand costurile operationale. Totodata, devalorizarea puternica a leului la finalul anului 2007 a afectat valoarea profitului net. Raportul financiar al anului 2007, aprobat in sedinta Adunarii Generale a Actionarilor, arata ca Albalact Alba Iulia a ajuns in 2007 la o cifra de afaceri de 154.6 milioane ron (42.3 milioane euro), cu 51,45% mai mare decat cifra de afaceri realizata in 2006 – 102.1 milioane ron (29 milioane euro).
Profitul net inregistrat de Albalact in 2007 este de 3.2 milioane ron (914.000 euro), fata de un profit net realizat in 2006, de 6 milioane ron (1.7 milioane euro).
“Suntem multumiti de rezultate si consideram ca ne-am atins obiectivul propus, in conditiile in care bugetul aprobat pe 2007 a fost de 154 milioane ron si profitul net bugetat a fost de 3.35 milioane ron. Trebuie sa luam in considerare in primul rand deprecierea leului, apoi faptul ca anul trecut am deschis noua fabrica de la Oiejdea, una dintre cele mai mari si moderne din Sud-Estul Europei, care a necesitat investitii masive de peste 11 milioane euro. In plus, inceperea productiei in noua fabrica a intarziat cu sase luni fata de data prognozata, lucru care, iarasi, ne-a afectat vanzarile si rezultatele financiare iar acest factor s-a rasfrant si asupra rezultatelor din primul trimestru al acestui an”, explica Traian Simion, directorul general al Albalact Alba Iulia.
In primul trimestru al anului 2008, veniturile totale realizate de compania Albalact s-au ridicat la 47,7 milioane ron, in crestere cu 15% fata de veniturile totale realizate in primul trimestru al anului 2007 – 41,4 milioane ron. In schimb, veniturile efective realizate din vanzarea produselor au crescut in primul trimestru al acestui an cu 25% fata de primul trimestru al anului 2007.
“Profitul inregistrat in primele luni ale acestui an – de aprox 1 milion ron brut – nu s-a ridicat la nivelul profitului inregistrat in aceeasi perioada a anului 2007. Dar situatiile nu pot fi comparate, asa cum am spus. Din punct de vedere operational, la inceputul anului 2008 costurile au continuat sa fie foarte mari, mai ales ca am avut o perioada in care ambele fabrici au functionat, pana cand cea veche a fost inchisa. Abia acum, in aprilie 2008, intreaga fabrica de la Oiejdea este operationala si poate lucra la capacitatea instalata. Intarzierile au fost inevitabile si nu dam vina pe nici un furnizor. Un proiect green field ca acesta nu poate fi planificat in detaliu atat de bine incat sa nu existe mici scapari – nu am intalnit asa ceva in cariera mea – iar regula s-a aplicat si la noi. Toti acesti factori ne-au influentat puternic, de aceea sunt bucuros ca avem rezultate pozitive, iar efortul echipei de management este cu atat mai laudabil”, adauga Traian Simion.
Un alt obiectiv strategic pe care Albalact l-a atins in 2007 a fost cresterea cantitatii de lapte de calitate colectat de la ferme zootehnice si diminuarea cantitatii de lapte achizitionat de la producatorii individuali. In 2007, compania a reusit sa colecteze cu 62% mai mult lapte materie prima decat in anul 2006, iar din acesta, trei sferturi (74%) este lapte provenit de la ferme zootehnice care respecta normele europene. Mai mult, si cantitatea de lapte colectata de la ferma proprie din Vaidei – Hunedoara a crescut anul trecut cu 10.200 de hectolitri.
Planurile pentru asigurarea unei materii prime de calitate pentru produsele Albalact reprezinta un capitol foarte important in strategia companiei si vor fi extinse anul acesta. Recent, actionarii Albalact au aprobat investitii noi in ferma pe care compania o are in Vaidei, in asa fel incat productia de lapte la aceasta ferma sa ajunga la 30.000 litri pe zi, de la 12.000 de litri pe zi, cat este in prezent. Pe langa asta, actionarii Albalact au hotarat si dezvoltarea altor ferme agricole proprii, anul acesta.
„Ne gandim la constructia unor ferme noi, dar nu excludem si posibilitatea de a achizitiona ferme deja existente. Nu stim deocamdata la cat se va ridica suma investita, dar vrem sa ajungem la 100.000 de litri colectati zilnic in fermele Albalact. In acest moment, extinderea fermelor proprii reprezinta pentru noi un plan strategic si o mare oportunitate de dezvoltare, in contextul in care la nivelul intregii Uniuni Europene exista in acest moment dificultati in ceea ce priveste procurarea laptelui materie prima conform normelor UE”, sustine Raul Ciurtin, presedintele Albalact Alba Iulia.
Compania Albalact, care urmeaza sa fie listata la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucuresti, vizeaza pentru anul 2008 o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro si un profit net de 3 milioane de euro.
„In contextul ultimelor evenimente aparute in industria lactatelor din Romania, Albalact a ramas singura companie din top 5 cu actionariat majoritar romanesc, iar targetul pentru 2008 este ca Albalact sa devina producatorul numarul 3 in industrie” mai spune Traian Simion, directorul general al Albalact.
Albalact se afla in acest moment printre primii cinci producatori de lactate din Romania si produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu si Albalact. Fiecare dintre aceste marci detine cate o treime din valoarea vanzarilor. Potrivit analizelor MEMRB, Albalact este lider de piata pe segmentul laptelui proaspat pasteurizat cu laptele Zuzu si mai este lider de piata cu untul de masa Albalact. Cu smantana Albalact, compania ocupa locul doi pe acest segment. Laptele UHT Fulga a adus compania Albalact tot pe locul doi pe segmentul UHT.
{mosloadposition user10}