Rezultatele bune înregistrate de Albalact Alba Iulia în primul semestru al acestui an urmează previziunile de creştere ale companiei într-un ritm mai mare decât cel al pieţei. Raportul financiar aprobat astăzi arată că Albalact şi-a atins majoritatea obiectivele planificate, în condiţiile în care compania tocmai a încheiat o etapă importantă de investiţii, iar criza economică a afectat dezvoltarea industriei în ansamblu.
Cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut cu 30,6% în prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut, ajungând la 116.270.109 lei în semestrul I 2009, de la 89.030.950 lei in primul semestru al anului 2008.
Şi profitul net înregistrat de companie în primul semestru al acestui an este de aproape 3 ori mai mare decât profitul obţinut în aceeaşi perioadă a anului 2008. În semestrul I 2009, profitul net a crescut cu 191.3%, de la 964.693 lei în 2008, la 2.810.474 lei în 2009.
De asemenea, profitul operaţional obţinut de Albalact în primul semestru 2009 a crescut de aproape 3,5 ori (cu 247,8%), ajungând la 6.213.552 lei în 2009, de la 1.786.496 lei în semestrul I 2008.
Albalact a traversat cu bine perioada dificilă determinată de procesul de consolidare de anul trecut, când a deschis o fabrică nouă în judeţul Alba şi a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Mai mult decât atât, în 2009, compania şi-a adaptat foarte bine strategia la realităţile pieţei, lucru care îi asigură un ritm de dezvoltare peste cel al pieţei lactatelor – care anul acesta ar putea creşte cu aproximativ 5%-7%, potrivit ultimelor estimări APRIL.
În toamna anului trecut, Albalact a relocat producţia de lactate în noua fabrică de la Oiejdea, care a presupus o investiţie de peste 17 milioane de euro. La scurt timp, Albalact a achiziţionat 77% din acţiunile societăţii Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc pentru intrarea pe categoria brânzeturilor, după reconfigurarea strategiei de dezvoltare.
Anul acesta, Albalact a început să funcţioneze cu capacităţile de producţie extinse în ambele fabrici – Oiejdea şi Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Compania a deschis un centru logistic nou lângă Bucureşti, cu o investiţie de 3 milioane de euro, şi urmează să încheie prima etapă de modernizare a fermei proprii din Vaidei (Hunedoara), care a necesitat o altă investiţie de aproape 2 milioane de euro. În toamna acestui an, Albalact a planificat finalizarea investiţiilor şi pentru fabrica Rarăul Câmpulung Moldovenesc.
În industria FMCG, consumul continuă să crească din puncte de vedere cantitativ, ca şi până acum, numai că valoarea lui este mai mică, apreciază reprezentanţii Albalact. Oamenii cumpără la fel de multe lactate, dar s-au orientat spre produse de bază ieftine. Promoţiile de preţ au devenit strategia de bază în această perioadă. Marii producători mizează acum pe lactatele cu valoare mai mică, iar retailerii joacă şi ei pe promovarea puternică a mărcilor lor private.
SC Albalact SA a fost privatizată în anul 1999 şi este listată la categoria a II-a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact se află în acest moment pe locul 4 în topul producătorilor de lactate din România şi produce peste 60 de sortimente de lapte, iaurt, smântână, unt şi brânză sub mărcile – Fulga, Zuzu şi De Albalact. Potrivit analizelor MEMRB, Albalact este lider de piaţă pe segmentul laptelui proaspăt pasteurizat cu laptele Zuzu şi mai este lider de piaţă cu untul de masă Albalact. Cu smântâna Albalact, compania ocupă locul doi pe acest segment. Laptele UHT Fulga a adus compania Albalact tot pe locul doi pe segmentul UHT.
SC Rarăul SA a fost privatizată în anul 1994 într-una din primele achiziţii de tip MEBO (preluare de către angajaţi şi conducere) din industria românească de lactate. S.C. Rarăul S.A. este specializată în domeniul producţiei de brânzeturi, inclusiv produse tradiţionale tip caşcaval, caş şi urdă, precum şi în producţia de lapte praf, unt şi produse proaspete tip smântână, iaurt, lapte bătut tip sana şi lapte pentru consum, sub brandul omonim Rarăul.
{mosloadposition user10}