Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Christie’s scoate la licitatie Auto Union Type D

Conferinţe de presă cu Audi Tradition la New York şi la Paris

Cu ocazia târgului internaţional al maşinilor de epocă, Rétromobile, ce are loc la Paris, casa Christie's va fi în centrul atenţiei pentru scoaterea la licitaţie a ceea ce va deveni, probabil, cea mai scumpă maşină ce a fost vândută vreodată în istoria casei londoneze: unul din cele două exemplare originale ale modelului sport Auto Union Type D, bolid ce datează din 1939. Christie's a estimat că valoarea de vânzare a maşinii va fi între 8,8 şi 12 milioane euro. Acesta va fi un nou record în istoria îndelungată a casei de licitaţii din Marea Britanie. Interesul mondial pentru acest automobil este unul uriaş. Din acest motiv, Christie's a susţinut o conferinţă de presă, în colaborare cu Audi of America şi Audi Tradition, la New York, pe data de 25 ianuarie (ora locală 10.30). Începând cu data de 12 februarie (ora locală 12.30), Audi France va expune un exemplar original Auto Union Type D de la Audi Tradition pentru a celebra licitaţia ce va avea loc la Paris.

Audi Tradition păstrează vie memoria legendarelor maşini Auto Union destinate curselor de Grand Prix. În timp ce exemplarul destinat licitaţiei va fi expus la Audi Forum New York (250 Park Avenue şi 47th Street) în data de 25 ianuarie, aşa-numita "maşină soră" – Auto Union Type D din 1938 – va fi prezentată, în data de 12 februarie, la Paris (Bauer Saint Honoré, 48 Place du Marché Saint Honoré). La finalul celui de-al Doilea Război Mondial, cele două maşini destinate Grand Prix-urilor au fost luate de la uzina din Zwickau (estul Germaniei) de armata Uniunii Sovietice ca pradă de război. Ulterior, ambele maşini au fost recuperate din URSS.

În anii '80, americanul Paul Karassik a readus maşinile în Occident după o muncă de cercetare ce s-a întins pe mai bine de un deceniu şi a descoperit că automobilele au fost descompuse şi împrăştiate prin fosta URSS. Ulterior, ele au fost reasamblate în Marea Britanie, de specialişti în domeniu care au beneficiat de susţinere tehnică din partea AUDI AG. Mai târziu, AUDI AG a achiziţionat maşina din 1938 de la Paul Karassik. Automobilul Type D din 1939 a intrat în posesia unei persoane private.

Type D, model cu motor ce avea 12 cilindri, a fost dezvoltat de către inginerii de la Auto Union, conduşi de Robert Eberan-Eberhorst, pentru sezonul competiţional 1938, an în care au fost introduse noi reguli pentru Grand Prix-urile internaţionale, limitându-se capacitatea la trei litri. În mare, designul tehnic de bază – motor montat central, suspensie cu bară de torsiune, propulsor supraalimentat – a urmat pe cel al modelului predecesor, Type C, dezvoltat de Ferdinand Porsche pentru Auto Union, cu motor ce avea 16 cilindri dispuşi în V. În 1938, Auto Union a câştigat Grand Prix-ul Italiei şi pe cel al Marii Britanii, cu modelul Type D.

Automobilul a fost modificat în 1939 prin adăugarea unui compresor dublu, care a mărit puterea motorului de la 420 CP la 460 CP. Viteza maximă atinsă a fost de 330 km/h şi a câştigat Grand Prix-urile din Franţa şi Iugoslavia. Piloţii care au condus maşinile Auto Union Type D au fost Tazio Nuvolari, H.P. Müller, Hans Stuck, Rudolf Hasse şi Georg Meier.

În prezent, Audi Tradition deţine patru "Săgeţi Argintii" ce poartă însemnele Auto Union – versiuni originale ale modelelor Type D şi Type C/D (destinată curselor de coastă) şi replici ale maşinilor Type C Grand Prix şi Type C Avus Streamline. O nouă replică va fi produsă în cursul acestui an – Auto Union Type D din generaţia 1939, cu dublu compresor.
Experţă de la Audi Tradition vor fi prezenţi la conferinţele de presă de la New York şi Paris, precum şi la licitaţia ce va avea loc la 17 februarie, ora locală 18.30, în standul Christie's din cadrul Rétromobile (Hala 7), unde vor avea amabilitatea de a răspunde întrebărilor de specialitate.

Cele patru inele ale siglei Audi simbolizează mărcile Audi, DKW, Horch şi Wanderer, care au fost unite iniţial sub numele Auto Union. Auto Union şi NSU, care au fuzionat în 1969 sub numele Audi NSU, au avut mai multe contribuţii semnificative la dezvoltarea maşinilor. Audi AG a fost formată din Audi NSU Auto Union AG în 1985. Împreună cu cele două companii tradiţionale Auto Union GmbH şi NSU GmbH, Audi Tradition educă şi prezintă istoria bogată a mărcii Audi. Muzeul Audi Mobil de la Audi Forum Ingolstadt este deschis zilnic, de luni până duminică, între orele 9.00 şi 18.00.

Sursa: Porsche Romania

Infiintat in 1994, SCORPION este unicul dealer Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.

Bucuresti, 26.1.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.