Un brand românesc de confiserie premium se adaptează la societatea post-coronavirus
În 2006, Ștefan Negoiță, împreună cu un grup de foști colegi din multinaționala în care lucrase până atunci, au pus bazele afacerii Choco Fashion: confiserie de lux destinată corporatiștilor. Pasionat de ciocolata de lux, Ștefan Negoiță a văzut un potențial de creștere în piața de ciocolată premium și s-a folosit de expertiza obținută până la acel moment, pentru a se adresa unei nișe de piață specifice: clienții din zona corporatistă.
Produsele personalizate de confiserie cu logo-ul companiei, coșurile cadou și pachetele de protocol au avut succes în rândul clienților, astfel că unele vânzări punctuale au depășit 800 kg de ciocolată livrată. Pentru a obține cele mai gustoase praline, Choco Fashion folosește metodele artizanale și ingrediente selectate cu atenție, exclusive naturale, iar rețetele se inspiră din Belgia și Franța, țările în care ciocolata de lux are o tradiție deja confirmată.
Cum în zona de protocol clienții își doresc să ofere cadouri memorabile, produsele sunt originale, cu accent foarte mare pe detaliu și calitate, fiind diferite de cele care sunt destinate în general zonei de retail. coSecretul succesului constă nu doar în crearea confiseriei, ci și în promovare și vânzare: „Pe lângă un produs foarte bun, sau mai degrabă corect, sunt foarte importante serviciile pe care le oferi și seriozitatea. Lucrând cu oameni din multinaționale, ce respectă anumite proceduri și standarde, este esențial să te pliezi pe modelele urmate de aceștia. Aceasta a fost rețeta noastră de succes din ultimii 14 ani.” consideră Ștefan Negoiță.
Carantina impusă de coronavirus a dat o lovitură puternică nu numai pieței de ciocolată și confiserie, ci și multinaționalelor, care și-au trimis o parte din angajați acasă. În timp de pandemie, s-au sistat multe achiziții și contracte la nivel național, bugetele de protocol reorientându-se spre alte priorități impuse de urgențele momentului.
Choco Fashion s-a adaptat noii situații extinzându-și portofoliul de produse, care acum include tarte, ecleruri, mousse-uri, toate fiind create în spiritul confiseriei de lux. „Inspirația a plecat de la o nevoie urgentă: să ținem business-ul activ. Suplimentar, observând cum evoluează tendința de cumpărare în perioada de pandemie, a trebuit sa forțăm puțin lucrurile în direcția aceasta. Cu ceva imbolduri din partea apropiaților, care ne-au impulsionat și susținut, lucrurile au venit natural”, comentează Ștefan Negoiță.
Totodată, Choco Fashion urmărește și extinderea portofoliului de clienți, atât în zona de afaceri mici și mijlocii, cât și în zona de clienți individuali care doresc produse speciale pentru evenimentele sau cadourile lor.
Chiar dacă în ultimii ani s-au conturat și alte branduri de confiserie top, fie în sistem de franciză, fie ca business autohton, Ștefan Negoiță consideră că piața de confiserie și ciocolată de lux e încă subdezvoltată în România: „Puterea de cumpărare a românului este destul de limitată, iar piața de ciocolată premium din România este la un nivel foarte scăzut. Într-o notă optimistă, sperăm să reușim să creștem încet și sigur și piața autohtonă să devină un reper pe harta europeană a domeniului nostru.” ne spune Ștefan Negoiță.