Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, se află pe un trend ascendent şi în 2020, înregistrând o creștere cu peste 7% în prima jumătate a anului față de aceeași perioadă a anului 2019.
„Contextul actual, care ne-a proiectat pe toți într-o altă realitate cu care a trebuit să ne obișnuim, a impus noi responsabilități și provocări business-urilor din toate domeniile. Farmec s-a adaptat rapid la cerințele pieței, organizându-și resursele și implicând toți specialiștii în acest amplu proces. Astfel, ne-am adaptat liniile de producție, prioritizând dezinfectanții pentru mâini și suprafețe, produsele pentru curățenie și săpunurile antibacteriene, având în același timp o preocupare deosebită pentru siguranța angajaților și asigurarea serviciilor de calitate cu care ne-am obișnuit clienții. Toate aceste decizii se reflectă în creșterea înregistrată în primul semestru, în ciuda dificultăților și a multor necunoscute cu care ne-am confruntat cu toții.”, a declarat Mircea Turdean, Director General Farmec.
Evoluția business-ului a fost susținută pe majoritatea canalelor de vânzare, dar cel care a performat cel mai bine este segmentul de e-commerce, care a raportat o creștere cu 105% a vânzărilor generate de magazinul online www.farmec.ro, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Numărul mediu lunar de vizitatori unici a depăşit 250.000 de persoane, majoritatea accesărilor fiind de pe telefonul mobil, în creștere cu 59% faţă de 2019. La începutul pandemiei, în perioada martie – mai, traficul pe site s-a dublat. Valoarea medie a coșului de cumpărături s-a păstrat la nivelul de anul trecut.
În ceea ce privește modalitatea de plată, Farmec oferă consumatorilor tranzacții sigure și rapide cu cardul, ceea ce a dus la o creștere cu 100% a utilizării cardului ca instrument de plată. Astfel, plăţile cu cardul s-au dublat în primele 6 luni din 2020, 42% din totalul comenzilor înregistate fiind achitate cu cardul. Farmec încurajează în continuare plata cu cardul prin campaniile pe care le desfășoară pe site și, indiferent de context, încearcă să îmbunătățească în permanență calitatea serviciilor. În acest sens, Farmec a dezvoltat un nou punct de lucru în București și a angajat personal la departamentul de vânzări online din Cluj-Napoca pentru a răspunde eficient volumului mare de comenzi.
Cele mai apreciate game pe toate canalele de vânzare în această perioadă au fost: Farmec, Nufăr, Triumf, Gerovital Evolution, Gerovital Tratament Expert, Gerovital Sun, Gerovital H3, Gerovital Men, Aslavital și Gerovital Equilibrium.
În materie de produse vândute, în primul semestru al anului 2020, românii au optat mai mult pentru produse de necesitate zilnică, precum produsele de curățenie, dezinfectanți, săpunuri, dar și pentru produse de îngrijire, cele mai căutate fiind cremele de mâini și fiolele cu acid hialuronic. Categoria de produse pentru igiena locuinței a avut o evolutie de aproximativ 17%, comparativ cu rezultatele obținute în aceeași perioadă din 2019.
Cremele de mâini Farmec, renumite pentru folosirea glicerinei ca ingredient activ emolient, sunt în top 10 cele mai vândute produse datorită ingredientelor eficiente pentru hidratarea în profunzime a pielii, foarte afectate în perioada aceasta de folosirea produselor dezinefectante și a spălării mai dese cu săpun care usucă.