· Juriul internaţional a ales între numeroasele lucrări înscrise în concurs de studenţi din 20 de ţări
· Primele locuri la cinci categorii au fost ocupate de Austria, Franţa, Portugalia şi Marea Britanie
Un juriu internaţional a ales câştigătorii celei de-a patra ediţii a concursului „Young Creative Chevrolet”, în cadrul ceremoniei desfăşurate la Zolder, Belgia, pe 19 iunie. Lucrările personale sau de grup câştigătoare au fost realizate de participanţi din Austria (Muzică), Franţa (Modă şi Video), Portugalia (Arte vizuale) şi Marea Britanie (Fotografie).
Ritmurile balcanice sacadate, peisajele urbane animate şi designurile îndrăzneţe i-au încântat pe membrii juriului european. Pasa Mustafa, Directorul Digital Studios, Endemol U.K. a afirmat că este evident că participanţii „au depus eforturi considerabile în dezvoltarea proiectelor înscrise”, iar membrii juriului au fost foarte ocupaţi cu „mulţimea de lucrări excepţionale, extrem de creative”.
La cea de-a patra ediţie a concursului „Young Creative Chevrolet” s-au înscris un număr mai mare de participanţi, proveniţi din 20 de ţări europene şi 135 de şcoli de arte aplicate.
Membrii juriului internaţional reprezentând diverse companii precum RIDE snowboards, Endemol and Lipsy au avut de analizat 8 proiecte înscrise la categoria Video, 9 la categoria Fotografie, 13 la categoria Arte vizuale, 11 la categoria Modă şi 6 la categoria Muzică. Preşedintele şi Directorul Executiv Chevrolet Europe, Wayne Brannon, s-a alăturat acestui juriu, arătându-se foarte surprins de interpretările aduse de tinerii artişti mărcii Chevrolet. În urma dezbaterilor aprinse, acesta a declarat: „Numărul mare de proiecte excepţionale a îngreunat foarte mult sarcina juriului în timpul procesului de deliberare”.
Câştigătorii vor avea şansa de a lucra îndeaproape cu membrii juriului în diferitele lor domenii de activitate în cadrul unei „experienţe în culise”. Pe 29 septembrie va avea loc ceremonia de decernare a marilor premii, în cadrul căreia studenţii vor primi, de asemenea, premiul în bani.
„Young Creative Chevrolet” este un concurs pan-european pentru studenţii facultăţilor de Arte aplicate, organizat anual de Chevrolet Europe începând cu 2007, care premiază proiecte din diferite domenii artistice (2010: Modă, Muzică, Fotografie, Video şi Arte vizuale). Prin acest demers, Chevrolet dezvoltă spiritul creativ şi sprijină tinerii artişti aflaţi la începutul carierei.
CÂŞTIGĂTORII EDIŢIEI EUROPENE 2010
ARTE VIZUALE
Rezumat: Lăsaţi „scânteia” să zboare!
Reproiectaţi exteriorul modelului Chevrolet Spark într-un mod care să capteze esenţa autovehiculului şi să electrizeze mulţimea. Permiteţi modelului Chevrolet Spark să vă alimenteze creativitatea pentru a realiza schiţe grafice pentru exteriorul autovehiculului. Tema acestei categorii este „the Spark” (scânteia), iar aspectul exterior trebuie să se potrivească cu designul urban al autovehiculului. În locul abordării relativ comune „mic şi drăgălaş”, modelul Spark este puţin mai agresiv, mai nervos, pregătit de acţiune, iar acest lucru trebuie să se regăsească în designul dumneavoastră. Autovehiculul cu designul exterior câştigător va fi prezentat ca autovehicul principal la o cursă din cadrul Campionatului Mondial de Turisme (WTCC).
Primul loc
José Rocha
Şcoală: ESTG-IPVC, Viana do Castelo, Portugalia
Click aici pentru informaţii suplimentare
Comentariul juriului:
„Acest proiect a fost câştigător deoarece este modern şi agresiv. Are un aer mult mai dinamic decât celelalte proiecte şi sugerează mişcarea mult mai bine."
Al doilea loc
Toms Burāns
Şcoală: Liceul de artă Janis Rozentals din Riga, Riga, Letonia
Click aici pentru informaţii suplimentare
Comentariul juriului:
„Tema oraşului şi a spiritului urban este reflectată foarte bine de acest proiect. Liniile şi culorile au fost bine gândite."
Locul al treilea
Laura Di Berardino
Şcoală: Istituto Europeo Arti Operative, Perugia, Italia
Click aici pentru informaţii suplimentare
Comentariul juriului:
„Acest proiect s-a clasat pe locul al treilea datorită caracterului său jucăuş şi plin de veselie. Este un proiect bine realizat şi distractiv."
MODĂ
Rezumat: Viitorul este acum!
Crearea unei ţinute futuriste, care surprinde stilul distinct al modelului Chevrolet Volt, un autovehicul care este atât elegant, cât şi foarte avansat din punct de vedere tehnologic. Chevrolet Volt va fi lansat pe piaţă spre sfârşitul anului 2010 şi este cel mai avansat autovehicul produs de GM până în acest moment. Transpuneţi calităţile acestui autovehicul sofisticat şi futurist într-o ţinută care va fi purtată de modelul care prezintă autovehiculul la un eveniment prestigios.
Primul loc
Jungeun Eom
Şcoală: ESMOD, Lyon, Franţa
Click aici pentru informaţii suplimentare
Comentariul juriului:
„Acest proiect este sexy şi îmi place faptul că designerul şi-a creat propriul imprimeu: este foarte inovator. Proiectul este modern, îndrăzneţ şi se încadrează tendinţelor actuale."
Locul al doilea
Adam Baranyi, Anett Gálvölgyi, Anna Zsófia Kormos, Márton Zsolt Miovác
Şcoală: Universitatea de arte şi design MOHOLY-NAGY, Budapesta, Ungaria
Click aici pentru informaţii suplimentare
Comentariul juriului:
„Acest proiect este realizat foarte frumos şi cu multă măiestrie – este perfect."
Locul al treilea
Konstantina Agaliou
Şcoală: INTERGRAPHICS, Atena, Grecia
Click aici pentru informaţii suplimentare
Comentariul juriului:
„Acest proiect are o formă interesantă; este frumos şi sofisticat. Partea din spate este foarte subtilă şi foarte inteligentă."
MUZICĂ
Rezumat: „Come on baby, light my Spark”
Compunerea unei teme muzicale electrizante pentru lansarea modelului Spark. Această categorie se referă la compunerea unei teme muzicale adecvate pentru lansarea autovehiculului Chevrolet Spark. Obiectivul este compunerea unei piese originale, plăcute şi vioaie, care să poată fi utilizată pentru lansarea autovehiculului sau, în general, pentru campaniile de comunicare Spark la televizor, radio sau pe Internet. Creaţi sunete care reflectă atitudinea, spiritul inovator şi stilul distinct al modelului Spark. Chevrolet Spark oferă posibilitatea de a utiliza un dispozitiv iPod sau un player MP3 împreună cu sistemul său radio CD cu intrare Aux-in şi porturi USB.
Primul loc
Daniel Kovacs
Şcoală: Universitatea de arte aplicate din Viena, Austria
Click aici pentru a asculta melodia
Comentariul juriului:
„Această melodie este foarte proaspătă şi dinamică. Se potriveşte perfect cu spiritul Spark."
Locul al doilea
Peter Klohmann
Şcoală: Hochschule für Musik Mainz, Germania
Click aici pentru a asculta melodia
Comentariul juriului:
„Această melodie este plină de umor. Pare o caricatură inteligentă şi amuzantă a modelului Spark."
Locul al treilea
Simon Pfaff, Jan Willem van Hees
Şcoală: Artez Conservatorium Enschede, Olanda
Click aici pentru a asculta melodia
Comentariul juriului:
„O piesă rock foarte atractivă, de care nu te mai saturi. Te face să vrei să sari în maşină şi să pleci la drum."
VIDEO
Rezumat: 2010 este începutul unei noi decade şi anul Spark
Crearea unui clip video care să prezinte modul în care Spark abordează solicitările noii decade şi ale noii generaţii într-un mediu urban. Lăsaţi-vă inspirat de Chevrolet Spark şi exprimaţi următoarele mesaje, fie sub formă de reclamă, clip video, animaţie etc.: Spark schimbă regulile, oferind tot atâta distracţie şi spirit modern pe cât este de funcţional, combinând cele mai recente funcţii de divertisment la bordul autovehiculului cu confortul, siguranţa, consumul redus de carburant şi nivelul redus de emisii.
Primul loc
Hugo Charpentier, Adrien Badedji, Remy Mattei, Milian Topsy, Cyril Taillardat
Şcoală: Ecole Emile Cohl, Lyon, Franţa
Click aici pentru a vizualiza clipul video
Comentariul juriului:
„Acesta este un proiect extraordinar, foarte creativ! Aceşti studenţi vor ajunge fără îndoială persoane de succes în lumea cinematografiei. Urmăriţi-i, merită!"
Locul al doilea
Toni Eisner
Şcoală: Universitatea de arte aplicate din Viena, Austria
Click aici pentru a vizualiza clipul video
Comentariul juriului:
„Acest proiect este realizat de un regizor foarte talentat şi reuşeşte să capteze atenţia publicului. L-aş angaja pe acest student!"
Locul al treilea
Davor Konjikusic, Neven Petrovic, Gasper Milkovic Biloslav
Şcoală: Akademija Dramske Umjetnosti, Zagreb, Croaţia
Click aici pentru a vizualiza clipul video
Comentariul juriului:
„Acest clip video beneficiază de o regie de imagine impresionantă – regizorul a utilizat unghiuri de filmare foarte interesante."
FOTOGRAFIE
Rezumat: Un autovehicul mic cu impact mare!
Realizaţi o fotografie inovatoare şi atractivă pentru a atrage atenţia presei de lifestyle din Europa. Lăsaţi-vă inspirat de noul Chevrolet Spark: un mini-autovehicul cu atitudine, o prezenţă modernă şi distinctă şi un interior tineresc. Inspiraţi-vă din numele autovehiculului şi prezentaţi-l într-un mod care să-i expună toate calităţile. Lăsaţi „scânteia” să zboare!
Primul loc
Rachel Astle, Kerry Baxter, Hayley Brooks, Lyndsay Eaton
Şcoală: Burton College, Burton upon Trent, Marea Britanie
Click aici pentru informaţii suplimentare
Comentariul juriului:
„Tema de basm este o idee foarte bună – o fotografie lifestyle perfectă, care spune o poveste. Studenţii au ales bine iluminarea şi compoziţia imaginii: fotografia conţine multă mişcare şi totuşi autovehiculul este în prim plan."
Locul al doilea
Petr Bača
Şcoală: Ateliér Užité a reklamní fotografie, Fakulta umění a designu, UJEP, Facultatea de artă, Usti nad Labem, Republica Cehă
Click aici pentru informaţii suplimentare
Comentariul juriului:
„Studentul a compus o fotografie bine gândită şi profesionistă – o fotografie de produs excepţională."
Locul al treilea
Lea Lugaric
Şcoală: Kunstuni Linz, Grafik Design und Fotografie, Linz, Austria
Click aici pentru informaţii suplimentare
Comentariul juriului:
„O fotografie interesantă, cu o compoziţie bine realizată, un mod inovator de a prezenta modelul Chevrolet Spark."
NOTE PENTRU EDITORI:
Mai jos puteţi găsi scurte prezentări ale membrilor juriului european al ediţiei din 2010 şi o descriere pe scurt a concursului YCC:
MEMBRII JURIULUI EUROPEAN AL EDIŢIEI 2010
ARTE VIZUALE
Wolfgang Buchwieser – Manager de Marketing, RIDE Snowboards Europe
În 2005, Wolfgang Buchwieser s-a alăturat uneia dintre cele mai mari companii de articole de snowboard, Ride Snowboards, care este un lider pe piaţă în domeniul designului, producţiei şi distribuţiei de snowboard-uri, îmbrăcăminte şi accesorii asociate. Wolfgang este Managerul de Marketing şi Vânzări în Europa pentru RIDE Snowboards, LINE Skis, FULL TILT Ski boots, ADIO Footwear şi PLANET EARTH Clothing şi are misiunea de a elabora şi implementa planuri de vânzări şi marketing pentru întregul continent european.
Anterior, Wolfgang a lucrat pentru renumita marcă Oakley Apparel & Footwear ca Brand and Key Account Manager.
ARTE VIZUALE
Marcello Lotti – Director executiv al WTCC
Marcello Lotti şi-a început cariera ca pilot de succes înainte de a deveni manager de echipă şi de a participa la campionate de curse celebre, precum Cupa mondială de turisme FIA sau cursa de 24 de ore de la Le Mans. În 2000, el a devenit promotor şi, în prezent, lucrează pentru Campionatul mondial de turisme FIA.
ARTE VIZUALE
Alain Menu – Pilot de curse
Pilotul elveţian Alain Menu a fost unul dintre cei mai de succes piloţi în cursele de turisme din anii ‘90, câştigând de două ori prestigiosul Campionat britanic de turisme (singurul pilot din perioada 1991-2000 la categoria Super Touring a campionatului care a reuşit această performanţă). În prezent, acesta concurează pentru Chevrolet în Campionatul mondial de turisme. Pe lângă pilotaj, el mai este pasionat de schi.
VIDEO
Pasa Nicholas Mustafa – Director al Digital Studios, Endemol UK
Pasa Mustafa conduce o echipă responsabilă cu dezvoltarea şi producerea de conţinut web şi Digital IP pentru prestigioasa companie Endemol Productions, care în prezent este reprezentată în 26 de ţări. Timp de aproape opt ani, acesta a condus departamente de dezvoltare a materialelor digitale pentru cele mai puternice mărci TV, ajungând să dezvolte, finanţeze şi să producă materiale „web original” de succes, recompensate cu premii, precum reality show-ul The Gap Year cu acoperire globală şi popularul program internaţional „Cell and Kirill” pentru MSN. De curând, Pasa s-a implicat în producerea de jocuri „de socializare” şi de aplicaţii pentru iPhone.
Înainte să vină la Endemol, acesta a lucrat ca Asistent de Producţie la Icollector.com şi ca Artwork Operator la Keyword Typesetting.
MODĂ
Leanne Aspinall – Director Executiv de Marketing Online, Lipsy Ltd
În calitate de Director Executiv de Marketing Online, Leanne are un rol cheie în numeroase activităţi ale companiei Lipsy, o casă de modă „high street” cu produse distribuite în Europa şi SUA, care şi-a deschis de curând magazine în New York şi L.A.
În timpul activităţii sale la Lipsy, s-a implicat foarte mult în prima linie de îmbrăcăminte a unei celebrităţi lansată de marca Lipsy, anume colecţia Pixie Lott. Leanne a participat la întâlnirile de design precum şi la şedinţele foto cu Pixie Lott şi echipa de design Lipsy. Aceasta lucrează împreună cu echipa de design & PR pentru a transmite mesajul de marcă adecvat către baza de clienţi Lipsy preocupaţi de modă.
Înainte de a veni la Lipsy, ea a lucrat pentru Agent Provocateur şi pentru cel mai mare distribuitor de parfumuri şi produse cosmetice din Marea Britanie, Per Scent, unde Leanne s-a ocupat de mărci de lux precum Christian Dior, Chanel & Dolce & Gabbana. Pe parcursul carierei sale în modă, ea a colaborat cu stilişti din presă, pentru podium, precum şi stilişti pentru celebrităţi, acordând asistenţă şi aducându-şi aportul în cadrul a numeroase şedinţe foto.
MODĂ
Vikki Barker – Senior designer, Lipsy Ltd
Vikki Barker a absolvit Universitatea din Kingston în 2003, obţinând o diplomă în Design vestimentar.
Anterior aceasta a locuit şi lucrat la Milano făcând parte din echipa casei de modă italiene şi a producătorului de îmbrăcăminte Moschino, lucrând la gama „Cheap and Chic”. Apoi Vikki şi-a îndreptat atenţia către piaţa pentru tineri şi a creat pentru linia de îmbrăcăminte Tammy girl.
Vikki lucrează la Lipsy de 5 ani, unde este acum designer senior şi conduce departamentul de creaţie pentru rochiile de seară şi pentru gama VIP premium a mărcii Lipsy.
FOTOGRAFIE
Nico Markompotsaris – Fotograf independent
Nico Markompotsaris este un fotograf independent care se ocupă în prezent de fotografierea autovehiculelor, yachturilor şi scenelor de călătorie. Acesta lucrează pentru publicaţii bine-cunoscute, precum Car Magazine.
Nico este născut în Grecia, însă a crescut în Germania, unde a început să studieze fotografia. Ulterior, s-a mutat înapoi în Grecia pentru a-şi continua studiile în domeniu şi, în prezent, locuieşte în Atena.
După încheierea studiilor, Nico şi-a început cariera realizând fotografii de modă, portrete şi pentru domeniul publicitar, pentru diverse reviste de lifestyle, precum Fit for Fun. Nico este extrem de pasionat de munca sa şi, întrucât a colaborat cu diverse reviste la şedinţe foto internaţionale, a acumulat o experienţă şi cunoştinţe vaste în domeniul fotografiei.
MUZICĂ
Leander Bauer – Câştigătorul primului loc la secţiunea Muzică a YCC în 2009
Leander Bauer a crescut înconjurat de muzică de la o vârstă fragedă, datorită familiei sale şi a profesorilor de muzică de la şcoală.
În 2009, el a obţinut premiul întâi la secţiunea Muzică a concursului YCC, învingând numeroşi concurenţi pentru un mult râvnit loc în finala europeană. El este primul student care a câştigat concursul şi care acum este membru al juriului.
Acesta mai are un an de studii în domeniul producţie muzicală la Universitatea de Muzică Populară din Baden-Württemberg (Popakademie). Leander a avut deja o listă impresionantă de colaboratori, inclusiv artişti renumiţi precum Chris Barron – Spin Doctors, Charlie Grant, Mel C şi Simply Red. De asemenea, el a compus muzică pentru mai multe companii prestigioase precum Deutsche Post, Danone şi Coca-Cola. Cel mai recent album al său a ajuns pe locul 7 în clasamentul albumelor germane.
PRESĂ
Vesna Milek – Jurnalist şi romancier
Vesna Milek este editorialist, publicist şi unul dintre cei mai renumiţi jurnalişti din Slovenia. Ea a înregistrat numeroase realizări, colaborând cu cele mai mari publicaţii din ţară şi fiind renumită pentru interviurile sale ample cu diferiţi actori şi artişti internaţionali, în principal din lumea filmului şi a muzicii, pentru un supliment prestigios de week-end al publicaţiei DELO, cel mai citit ziar din Slovenia.
Milek a scris, de asemenea, două romane; Kalipso (2001) şi Dacă (2005), ambele bestsellere în Slovenia.
În 12 ani a publicat peste 400 de interviuri în exclusivitate.
Aceasta a publicat de curând o carte cu cele mai bune interviuri ale sale. Printre personalităţile intervievate se numără Paulo Coelho, Steve Buscemi, Philippe Starck şi Damien Hirst, pentru a menţiona doar câţiva …
CHEVROLET
Wayne D. Brannon – Preşedinte şi Director Executiv Chevrolet Europe
Wayne D. Brannon conduce divizia Chevrolet Europe din ianuarie 2006. În calitate de Preşedinte şi Director Executiv al Chevrolet Europe, acesta conduce o organizaţie paneuropeană care se ocupă de comercializarea unei game de autoturisme Chevrolet de dimensiuni mici şi medii. Înainte de a fi numit în această funcţie, Brannon a condus departamentul de Vânzări & Marketing al GM pentru America Latină, Africa şi Orientul Mijlociu.
Brannon şi-a început cariera la GM la Divizia Cadillac Motor Car în 1973, în timpul stagiului practic ca student la Institutul General Motors.
Anterior, Brannon a mai ocupat funcţiile de Vicepreşedinte al General Motors Overseas Distribution Corporation, Vicepreşedinte al U.S. Corporate Council on Africa şi Director de Consiliu al African Business Roundtable.
CHEVROLET
Marc Kempe – Director de Comunicare, Chevrolet Europe
Marc Kempe este Director de Comunicare la Chevrolet Europe din martie 2009. El conduce toate activităţile şi strategiile de comunicare ale mărcii Chevrolet în întreaga Europă. Înainte de a fi numit în această funcţie, Marc a ocupat diferite posturi în departamentul de Comunicare în cadrul organizaţiei General Motors în Germania şi Elveţia şi, cel mai recent, a fost Director de Comunicare pentru GM Central and Eastern Europe cu sediul în Ungaria. Marc este un pasionat actor amator şi un alergător de cursă lungă.
CHEVROLET
Jeff Perkins – Director de Design la Advanced Studio din Marea Britanie, Chevrolet Europe
Jeff Perkins conduce GM Advanced Design Studio din Marea Britanie. El coordonează o mică echipă de designeri care lucrează deja la viitoarele prototipuri, precum şi la dezvoltarea strategiei generale de design. Anterior, Jeff a fost Directorul de Design al departamentului de design interior din America de Nord. Acesta numeşte habitaclul unui autovehicul drept „următorul câmp de luptă pentru designerii auto.”
Conform propriilor declaraţii, Jeff iubeşte bicicletele mai mult decât maşinile. Îi plac libertatea şi eficienţa pe care le oferă bicicletele şi recunoaşte că în timpul studiilor sale la design auto crea prototipuri de biciclete.
În ciuda pasiunii sale pentru biciclete, Jeff afirmă, „Ador să lucrez pe maşini. Iubesc pasiunea generată de maşini. Îţi poţi exprima personalitatea. Maşinile mă motivează – nu aş putea lucra cu altceva.” Acesta a urmat cursurile Centrului de Studii de Creaţie din Detroit, unde s-a specializat în Design industrial.
DESPRE YOUNG CREATIVE CHEVROLET
CE ESTE ACESTA
Young Creative Chevrolet este un concurs paneuropean pentru studenţii la şcoli de Arte aplicate organizat anual de Chevrolet Europe începând din 2007 şi este compus din mai multe secţiuni corespunzătoare domeniilor artistice (2010: Modă, Muzică, Fotografie, Video şi Arte vizuale).
Prin intermediul acestui proiect, Chevrolet Europe îşi propune să încurajeze creativitatea şi să ajute tinerii artişti. Competiţia Young Creative Chevrolet îşi propune, de asemenea, să consolideze câteva dintre valorile fundamentale ale companiei.
ÎN CE CONSTĂ
În fiecare ţară participantă, un juriu (specialişti în arte şi alte personalităţi) acordă premii la fiecare disciplină de participare.
Toţi câştigătorii premiilor 1 la nivel naţional se califică automat la competiţia paneuropeană în cadrul căreia un juriu internaţional selectează cele mai bune trei proiecte la fiecare categorie.
PREMIILE
Pe lângă premiul în bani, câştigătorilor la nivel european li se oferă ocazia să câştige experienţă practică alături de profesioniştii din domeniul lor de activitate (excursii de observaţie).
DEZVOLTARE
Competiţia s-a dezvoltat continuu de la 8 ţări şi 8 şcoli participante în anul 2007 până la totalul de 20 de ţări şi 135 de instituţii de învăţământ în 2010.
{mosloadposition user10}