Agenția de comunicare integrate și data intelligence Cheil | Centrade, hub-ul pentru Europa de sud-est al rețelei Cheil Worldwide, și-a îmbunătățit recordul de anul trecut la Premiile Effie. În cadrul ediției XIX din 2022 a principalei competiții locale dedicată creativității care aduce rezultate, Cheil | Centrade a obținut un trofeu Gold Effie, unul Silver și două Bronze, precum și alte două titluri de Finalist.
Platforma de conținut „First Bank Studios” a obținut trofeul Bronze într-una din cele mai competitive categorii – Financial Services. O categorie dominată de jucători cu tradiție puternică și cu o putere media pe măsură, dar în același timp o categorie unde inovația își spune tot mai mult cuvântul. First Bank a readus umorul și relevanța în comunicarea financiară oferind soluții la nevoile reale ale românilor, ilustrând totul cu spoof-uri îndrăznețe ale unor filme iconice. Comunicarea a reușit să atragă clienti noi și să accelereze creșterea vânzărilor.
Brandul First Bank a fost de asemenea finalist în categoria Timely Opportunity cu proiectul „Salvatorul Iubirii” pentru Creditul de Oriunde, cu ocazia Valentine’s Day.
„Este al doilea an consecutiv când First Bank este finalistă în două categorii diferite și când urcă pe scenă. Suntem încântați să avem în Cheil | Centrade un partener care împărtășeste pasiunea noastră pentru inovație și rezultate sustenabile în spiritul «The American Way» și care ne ajută să facem diferența prin creativitate care performează.”, comentează Viorel Ruse, Marketing and Communications Director, First Bank.
Samsung a obținut anul acesta două trofee, ambele pentru platforma de comunicare „Play On With Samsung”. Acestea sunt: un Silver în categoria Branded Content & Entertainment și un Bronze în categoria Durables. De asemenea, campania a fost nominalizată în categoria Engaged Communities.
„Ne bucurăm să urcăm an de an pe scena Effie alături de echipa Cheil | Centrade. Suntem onorați să vedem apreciate rezultatele eforturilor de storytelling și storydoing ale Samsung pentru a crește comunitatea de mobile gaming și e-sports, un teritoriu foarte relevant pentru generația Z, generatia #AllOut cum o numim noi. Mulțumim echipei extinse și tuturor partenerilor care au făcut acest rezultat posibil.”, remarcă Simona Panait, Marketing Director Samsung Electronics România și Bulgaria.
Nu în ultimul rând, Asociația ANAIS, un alt parteneriat de tradiție, a obținut un prețios Gold Effie în categoria Positive Change – Social Good, primul din istoria agenției.
Campania „Teatrul cadourilor dăruite din vină”, premiată recent cu Marele Premiu al festivalului IAB Mixx Europe, o premieră pentru România, a fost nominalizată și pentru Marele Premiu Effie de către președinții juriului, Islam ElDessouky, Global Creative Strategy Director (Hydration, Sports, Tea, & Coffee), The Coca-Cola Company și, respectiv, Sasan Saeidi, Global Client Leader – Coca-Cola (TCCC), Wunderman Thompson Global.
Prima serie de teatru experimental având drept protagoniști jucării aparținând victimelor violenței domestice demonstrează astfel, încă o data, că o campanie cu adevărat creativă este în primul rând una eficientă.
„Echipa Cheil | Centrade a reușit un lucru extraordinar – acela de a aduce împreună cei mai buni profesioniști care au dat tot ce au avut mai bun și au transformat această campanie despre pericolele captivității emoționale într-un reper pentru industrie. Le suntem recunoscători tuturor pentru că au contribuit la salvarea vieților femeilor și copiilor, victime ale violenței domestice.”, remarcă Mihaela Mangu Darvariu – Director Executiv Asociația ANAIS.
„Suntem norocoși să avem acest sprijin pro bono de la oamenii incredibil de talentați și pasionați din cadrul echipei Cheil | Centrade și al partenerilor lor, care au semnat an de an campaniile noastre de conștientizare, aflate de fiecare dată la intersecția dintre artă, insight și emoție – «Voci netăcute» în 2019, «Izolează violența! » în 2020, «Teatrul cadourilor dăruite din vină» în 2021 și «Unele măști rămân» în 2022.”, continuă Carmen Nemeș, Președinte Asociația ANAIS.
„Cheil | Centrade a avut cel mai bun moment de până acum la Gala Effie, în anul celei mai competitive ediții din istoria României, cu un număr record de înscrieri. La Cheil, credem în puterea creativității de a transforma brandurile noastre partenere în Outperformers, printr-o abordare integrată ce are în centru inovația relevantă, derivată din date. Acest rezultat ne va ajuta să rămânem hungry for ideas. ”, adaugă Miruna Baias, Strategy Head Cheil | Centrade.
“Sunt foarte mândru de toți cei care au pus umărul la premierele de la această ediție – primul Gold, primul trofeu dublu pentru Samsung, prima oară când strângem peste 50 de puncte în ranking-ul Effie. «Cheil» în limba coreeană înseamnă «Primul», iar ultimii ani au însemnat foarte multe astfel de premiere. De la primul Grand Prix la IAB Mixx România si IAB Mixx Europe, la cea mai premiată agenție la premiile Webstock. De la primul trofeu D&AD, la prima prezență în juriul D&AD.”, completează Mihai Gongu, Executive Creative Director Cheil | Centrade.
Radu Florescu, CEO Cheil | Centrade aplaudă rezultatul și felicită toate agențiile care au obținut puncte în acest an, deloc ușor.
“Ne onorează această performanță și ne confirmă că deciziile de business pe care le-am luat pentru a pregăti organizația pentru provocările post-pandemice sunt cele potrivite. Datele sunt cele care transformă o campanie creativă într-un trofeu Effie și ne mândrim cu una dintre cele mai solide echipe de data analysis din regiune, în cadrul DIA. Doresc să felicit organizatorii Premiilor Effie pentru o ediție cu adevărat memorabilă, precum și toate agențiile și toți clienții care au urcat pe scenă, pentru rolul lor în ridicarea standardelor din această industrie. De asemenea, vreau să le mulțumesc partenerilor noștri pentru că au încredere în expertiza noastră, precum și întregii echipe pentru entuziasm, creativitate și abordare centrată pe client.”