Compania de consultanță în comunicare strategică și data intelligence Cheil | Centrade, hub-ul pentru Europa de sud-est al rețelei Cheil Worldwide, a câștigat un trofeu GOLD din partea juriului Creative Business Excellence Drum la festivalul Golden Drum 2023, în categoria Content: Targeted Storytelling & Experience, pentru proiectul #22EpicNights, dezvoltat alături de Samsung Electronics România.
Acest trofeu GOLD reprezintă o premieră pentru Samsung Electronics România în cadrul celui mai important festival de creație din regiunea Europa Centrală si de Est.
Înființat în urmă cu aproape trei decenii, festivalul Golden Drum celebrează și recompensează comunitățile profesionale creative, de marketing și publicitate din spațiul publicitar european. Golden Drum este unul dintre cele șapte festivaluri regionale din lume inclus în clasamentul 2022 WARC Creative 100, care urmărește premiile creative din întreaga lume și acționează ca un etalon pentru excelența creativă. În plus, Golden Drum este inclus în AdForum Business Creative Report, singurul de acest gen, care permite agențiilor de publicitate și agențiilor să-și evalueze impactul creativ față de concurenții din același sector.
#22EpicNights reprezintă o premieră în România, fiind primul album muzical creat în întregime de artiști din Generația Z și curatoriat de un brand de tehnologie. Proiectul gândit și produs integral în România este un exemplu de conținut de brand care să ajute publicul să comunice deschis lucrurile care îl preocupă.
Pentru a celebra noua funcție Nightography prezentă pe telefoanele din seria Galaxy S22, care permite înregistrarea de filme și fotografii de o calitate excepțională inclusiv în condiții de lumină foarte scăzută, albumul include 22 de videoclipuri filmate integral cu un Samsung Galaxy S22 și ilustrând 22 de piese originale ce au abordat principalele subiectele sensibile care îi țin pe tinerii români “up at night”, precum: depresia, anxietatea, sindromul impostorului, bullying-ul online, dragostea neîmpărtășită, presiunea societății, body shaming-ul sau schimbările climatice.
Timp de 11 luni, au fost lansate 22 de melodii originale create și interpretate de tineri artiști de la DeMoga Music, într-un mashup epic de 22 de piese Indie Pop, Neo-Soul, Electronic, R&B, Dance și Tra. Albumul a devenit unul dintre cele mai vizionate proiecte muzicale ale anului.
Proiectul #22EpicNights face parte din #AllOutBySamsung, o platformă de comunicare dedicată tinerilor din Generația Z și pasiunilor lor, fie că e vorba de muzică, gaming, content, fashion sau film. Toate cele 22 de videoclipuri din albumul #22EpicNights pot fi vizionate pe YouTube, pe pagina dedicată proiectului și ascultate pe Spotify.
„#22EpicNights este un proiect al premierelor: primul album muzical din România curatoriat de un brand de tehnologie, primul proiect de amploare dedicat și realizat în întregime de artiști Gen Z, și nu în ultimul rând, un album cu 22 de melodi originale și 22 de videoclipuri realizate integral folosind un Samsung Galaxy S22 Ultra. La toate acestea se adaugă o altă premieră, trofeul Gold obținut de o campanie Samsung la un festival de prestigiu precum Golden Drum. Această recunoaștere internațională a eforturilor noastre ne onorează și ne inspiră să continuăm să oferim publicului nostru platformele de comunicare prin care își pot exprima personalitatea folosind tehnologia Samsung într-un mod inovator și creativ.”, spune Simona Panait, Head of Marketing, Samsung Electronics România & Bulgaria.
„#22EpicNights a fost și rămâne un proiect de amploare, ce s-a întins pe durata unui an întreg și care nu ar fi putut fi realizat fără eforturile integrate ale echipelor Cheil | Centrade, Samsung și ale partenerilor noștri, cărora le mulțumesc și pe această cale. Fără creativitatea, ambiția și coordonarea lor impecabilă, acest Aur la Golden Drum, dar și celelalte premii importante (1st Best la Webstock, Silver la IAB Mixx Europe, Bronz la Premiile Effie) nu ar fi fost posibile. Este încununarea perfectă a determinării pe care colegii mei de la Cheil | Centrade au demonstrat-o pentru a aduce Samsung pe locul 1 în Top Social Media Brands.”, adaugă Simona Costea, Global Business Lead, Cheil | Centrade.
„Un Gold Drum la Golden Drum este un trofeu greu de obținut. În cariera mea de 20 de ani am avut această onoare alături de echipele pe care le-am coordonat doar de alte 5 ori. Mă bucur că avem în Samsung un partener care își dorește să pună pe aer campanii care vând, dar în același timp transmit un mesaj important pentru societate așa cum a fost #22EpicNights și așa cum este și recenta campanie «Share Your Power» ce are în focus afirmarea egalității de gen în lumea gaming-ulu.i”, explică Mihai Gongu, Executive Creative Director, Cheil | Centrade.
Echipa Cheil | Centrade a mai urcat pe scena prestigiosului festival european în 2019 când campania împotriva violenței domestice „Voci netăcute”, dezvoltată alături de Asociația ANAIS a câștigat două trofee Silver în categoriile Non-Profit Social Good, respectiv Films & TV Shows, dar a fost și Finalistă în categoria Creative Use of Media.