Agenția de comunicare integrată Cheil | Centrade, hub-ul pentru Europa de sud-est al rețelei Cheil Worldwide, a câștigat Marele Premiu al festivalului IAB Europe Mixx Awards 2022 pentru campania împotriva violenței domestice intitulată „Teatrul cadourilor dăruite din vină”, dezvoltată alături de Asociația ANAIS. Campania a mai obținut și două trofee de Aur în categoriile Branded Content și Non-Profit/CSR, o premieră absolută pentru România la acest festival.
Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe) premiază cele mai de impact campanii digitale inovative ale continentului, alese de un juriu select format din profesioniști și lideri ai industiei de comunicare.
Succesul la Gala IAB Mixx Awards din Madrid vine după cel din București unde campania a mai obținut la IAB MIXX Awards 2021 Grand Prix-ul, dar și două trofee de Aur pentru Best Branded Content Campaign și Best Corporate Social Responsibility Campaign. Tot în 2021 a mai luat Aurul de la Internetics la secțiunea Social Campaigns. Au urmat două trofee de Bronz la Cresta Awards Londra 2021 și, respectiv, Caples Awards Londra 2022, două dintre cele mai importante festivaluri globale dedicate creativității în comunicare.
Teatrul Cadourilor Dăruite din Vină este prima serie de teatru experimental în care protagoniștii de pe scenă sunt jucării reale aparținând victimelor violenței domestice. Personajele au prins viață prin bunăvoința celor mai premiați actori români, de la Medeea Marinescu la Victor Rebengiuc, care au dat voce protagoniștilor, dar și a unor companii de producție din sfera entertainment-ului, cum ar fi artiștii păpușari de la The Lightwave Theatre Company, echipa de scenografi, animatori și producători de la Les Ateliers Nomad, trupa de dans de la Mike’s School of Dance sau fotograful Adi Bulboacă.
Cele 8 episoade au putut fi vizionate pe daruitdinvina.ro, dar și pe platforma românească de conținut online Streamerse.net, unde oamenii au putut dona pentru cauză. Campania a atras parteneri de prestigiu, precum postul de televiziune Prima TV care a dedicat conținut editorial în prime-time cauzei și Casa de Licitații de Artă Artmark, unde jucăriile au fost licitate pentru a strânge fonduri pentru a ajuta victimele violenței domestice.
“La Cheil, credem în «Doing good with data.», iar această abordare de a folosi puterea datelor pentru a găsi insight-uri foarte prețioase, cum este cel despre cadourile ce țin româncele captive în relații toxice, și de a contura plecând de la ele comunicare care schimbă realitatea ne oferă, iată, satisfacții deosebite. Dorim să le mulțumim sutelor de voluntari si parteneri care au pus umărul la această realizare istorică. Meritul le aparține în totalitate.” comentează Mihai Gongu, Executive Creative Director, Cheil | Centrade.
“Campania a generat o creștere de 790% a donațiilor, iar mecanica de tip pay-per-view pentru conținutul original a fost cheia, piesele de teatru înregistrând peste 2,1 milioane de vizionări pe toate platformele. Dar cel mai important rezultat a fost declanșarea unei conversații naționale care a generat presiune pentru schimbarea legislației și introducerea brățărilor electronice pentru agresori. Este o campanie pe cât de eficientă, tot atât de surprinzătoare creativ.” menționează Miruna Baias, Strategy Head, Cheil | Centrade.
Radu Florescu, CEO Cheil | Centrade South-East Europe, adaugă: „Toate campaniile Cheil | Centrade pentru Asociația ANAIS sunt realizate pro bono, cu sprijinul generos al echipelor noastre de creație și producție, al partenerilor externi și al liderilor comunității și ai mediului de business care aleg să își asocieze brandul, valorile și reputația pentru lupta nobilă împotriva abuzului domestic. Suntem mândri de această colaborare și de munca pe care am realizat-o pentru ANAIS în ultimii 3 ani. Succesul acestor campanii la marile festivaluri, de la London International la D&AD, de la Cresta la Caples, de la Golden Drum la AdStars pun România pe harta creativă a lumii și ne dau energie și curaj creativ în proiectele de zi cu zi și pentru celelalte branduri din portofoliul nostru.”
Cheil | Centrade și Asociația ANAIS colaborează din 2019, într-un efort comun de creștere a gradului de conștientizare publică privind amploarea și gravitatea problemei violenței domestice din România, cu toate consecințele sale sociale pe termen mediu și lung.
Colaborarea a debutat cu #VociNetacute, campania care a dat curaj femeilor să rupă tăcerea și să dea glas propriilor povești. Prin intermediul filmului experiment “Voci Netăcute”, compus din mărturii ale victimelor surprapuse peste scene din filme mute, campania a scos la lumină diferitele tipuri de violență domestică la care femeile pot fi expuse, de la abuzul psihologic la cel economic sau sexual.
A urmat campania #IzoleazaViolența, lansată în contextul distanțării sociale impuse în pandemia COVID-19 ce a tras un semnat de alarmă privind escaladarea violenței domestice în timpul stării de urgență si a izolării la domiciliu, printr-o platformă digitaltă dedicată și o serie de filme și postere inspirate din relatările posturilor de știri legate de virus.
Cea mai recentă inițiativă este cea lansată în martie anul acesta, cu ocazia ridicării restricțiilor legate de pandemie, subliniind faptul că “Unele măști rămân”.
Campania Teatrul Cadourilor Dăruite din Vină a abordat problema violenței domestice dintr-un unghi inedit, cel al agresorilor care reușesc de cele mai multe ori să păstreze victima într-un cerc vicios, cumpărându-i tăcerea cu „cadouri dăruite din vină”.