destinata nevazatorilor
Campania „Transformă hârtia în energie” lansează un proiect pentru accesibilizarea culturii în beneficiul persoanelor cu dizabilități de vedere, primul pas fiind deschiderea unei audiobiblioteci dedicate acestora. „Biblioteca de energie” (bibliotecadeenergie.ro), finanțată inițial de CEZ Vânzare printr-o donație totală de 25.000 de lei – câte 1 leu pentru fiecare abonat nou la efactura CEZ Vânzare – reprezintă doar startul unei platforme culturale complexe care va agrega ulterior și alte forme de artă.
În România sunt înregistrate astăzi aproximativ 103.000 de persoane cu deficiențe de vedere, dintre care 54.000 cu deficiențe grave, conform statisticilor Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități. În județele în care activează în mod tradițional CEZ Vânzare – Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Teleorman și Vâlcea –, locuiesc aproximativ 17.100 de persoane cu deficiențe vizuale (grave, accentuate sau medii).
Campania lansată de CEZ Vânzare și coordonată de agenția Rogalski Damaschin Public Relations are ca target pe fiecare dintre cei 1,4 milioane de consumatori de energie electrică din regiunea Olteniei.
Sub sloganul „Transformă hârtia în energie”, furnizorul de energie CEZ Vânzare își îndeamnă toți abonații să renunțe la facturile clasice pentru cele în variantă electronică. Pentru fiecare dintre primii 25.000 de noi abonați la efactura CEZ Vânzare compania va dona câte 1 leu în scopul facilitării accesului la cultură al persoanelor pentru care „lumina” nu reprezintă mai mult decât un cuvânt: persoanele cu deficiențe de vedere din România. Suma de 25.000 de lei va fi alocată pentru deschiderea unei biblioteci online dedicate nevăzătorilor, o platformă care va fi populată la finalul campaniei cu peste 300 de titluri din literatura națională și universală. Folosind un nume de utilizator și o parolă generate în baza certificatului de handicap, persoanele cu deficiențe de vedere vor putea împrumuta audiobookurile la fel cum ar accesa o bibliotecă tradițională. Noua bibliotecă va avea și o variantă mobilă, dezvoltată pentru Android și iOS.
Acesta reprezintă, practic, primul pas în realizarea unei platforme culturale dedicate persoanelor cu deficiențe de vedere.
Campania „Transformă hârtia în energie” prezintă povestea lui Vasile Tiucșan, un nevăzător în vârstă de 45 de ani din localitatea Bala (Mehedinți), abonat de câțiva ani la serviciul efactura CEZ Vânzare și care a reușit, folosind programul de redare vocală, să acceseze această facilitate pentru toți colegii săi de serviciu, familie și cunoscuți, care au scăpat astfel de teama de a primi facturile târziu sau deteriorate.
„Felul în care persoanele cu deficiențe de vedere folosesc noile tehnologii a reprezentat o reală inspirație pentru noi. Faptul că aceste persoane reușesc să-și facă viața mai ușoară prin primirea și plata electronică a facturilor ar trebui să ne deschidă tuturor noi orizonturi și să ne facă să alegem calea mai simplă, mai rapidă și mai firească pentru timpurile pe care le trăim atunci când vrem să primim și să ne plătim factura de energie electrică”, a declarat Martin Zmelik, Country Manager și Președinte al Directoratului CEZ România.
Materialele campaniei din Centrele de Relații cu Clienții (CRC) conțin și transcrierea în Braille a titlului campaniei CEZ – „Transformă hârtia în energie” – și a sloganului „Energia vine de la oameni”. Acestea au fost imprimate de tipografiile specializate ale Asociației Nevăzătorilor din România.
Campania „Transformă hârtia în energie” are și o componentă internă, angajații Grupului CEZ fiind provocați să înregistreze în luna ianuarie 2016, printr-un efort colectiv, un audiobook care va fi postat în noua bibliotecă.
„Tehnologia a demonstrat deja că poate schimba lumea, iar pentru un brand care prețuiește energia oamenilor este un pas firesc să devină facilitatorul prin care energia oamenilor ajută alți oameni să vadă lumea. Biblioteca de energie este o platformă prin care ne dorim să aducem nevăzătorii în biblioteci, muzee sau teatre virtuale și să arătăm că accesul la diferite forme de artă trebuie să fie un act de normalitate, la fel ca și accesarea unei efacturi”, a declarat Alina Damaschin, Creative Leader Rogalski Damaschin PR.
Campania este organizată în parteneriat cu Asociația Nevăzătorilor din România și cu Audio Librăria, prima etapă derulându-se începând cu 23decembrie 2015, până la atingerea numărului de 25.000 de noi abonați la factura electronică.
Despre CEZ Vânzare
CEZ Vânzare este una dintre companiile care au rezultat în urma reorganizării fostei Electrica Oltenia, după ce firma a intrat în 2005 în portofoliul CEZ. Furnizarea de energie electrică se face pentru toate nivelurile de tensiune, IT, MT, JT, având atât clienți casnici finali, cât și clienți industriali finali. Aceștia din urmă beneficiază de tarife reglementate, dar și de tarife negociate.
Despre Asociația Nevăzătorilor din România (anvr.ro)
Asociația Nevăzătorilor din România are aproape 60.000 de membri, persoane cu deficiențe vizuale grave, accentuate sau medii. Asociaţia Nevăzătorilor din România reprezintă interesele nevăzătorilor la nivelul întregii ţări, fiind recunoscută ca organizaţie naţională reprezentativă atât de către autorităţile publice române, cât şi de către organizaţiile internaţionale ale nevăzătorilor; este membră a Uniunii Europene a Nevăzătorilor, a Uniunii Mondiale a Nevăzătorilor, a Consiliului Naţional al Dizabilităţii şi, implicit, a Forumului European al Dizabilităţii.
Despre Audio Librăria
Audio Librăria este prima librărie de cărți audio disponibilă pe tabletă și smartphone cu sistem de operare Android din România.