pentru consumatori, reprezentând o treime din reclamaţii
Reţelele Centrelor Europene ale Consumatorilor ( ECC-Net) se ocupă de peste 62.000 de legături cu consumatorii europeni care apelează la acestea pentru sfaturi sau ajutor în problemele care afectează cumparăturile transfrontaliere, atât în persoană cât şi online. Comisia Europeană sprijină reţelele şi astăzi a publicat Raportul Anual al ECC-Net pentru anul 2008, care arată o creştere cu 22% a numărului de consumatori care apelează direct la ECC pentru ajutor. În anul 2008 cele mai multe plângeri abordate de ECC priveau transportul (33%, din care 80% aveau legatură cu transportul aerian), servicii de agrement (25%) şi hoteluri şi restaurante (13%); probleme cu privire la produse şi servicii (25%), livrări (18%), clauze contracuale (16%) şi practici comerciale neloiale (14%). Mai mult de jumătate din problemele raportate făceau referire la cumpărăturile online. Raportul scoate în evidenţă mai multe exemple de ajutor acordat consumatorilor individali, oferă informaţii despre proiectele comune, cum ar fi cele despre drepturile pasagerilor aerieni, şi în plus include rezumate ale activitaţilor pe fiecare ţară.
Meglena Kuneva, comisarul european pentru protecţia consumatorilor a declarat: „ În timpul recesiunii consumatorii sunt şi mai vulnerabili în faţa ofertelor suspicios de ieftine şi a promoţiilor false atractive. Iar când devin victime ale unor înşelătorii în alte ţări, problemele se înmulţesc. Ceea ce contează nu sunt doar legile pentru protecţia consumatorilor, dar şi beneficiile pe care le aduc aceste legi consumatorilor, în viaţa de zi cu zi, fie că sunt acasă sau în străinătate. Vreau să îi asigur că atunci când un comerciant le încalcă drepturile în timp ce fac cumpărături dintr-un alt stat european, centrele ECC sunt acolo pentru a-i ajuta”.
Vice Preşedintele Antonio Tajani, ce se ocupă de Transport a declarat: „ Nu sunt surprins de faptul că transportul este sectorul despre care Centrele Europene ale Consumatorilor primesc cele mai multe întrebări. Transportul este un sector care prin definiţie este considerat transfrontalier. Eu personal sunt foarte fericit de faptul că pasagerii aerieni sunt din ce în ce mai conştienţi de drepturile lor în conformitate cu legislaţia Comunitară şi fac apel la Centrele Europene ale Consumatorilor pentru ca drepturile sa le fie respectate şi aplecate. Am facut din drepturile pasagerilor una dintre priorităţile mele şi mă voi asigura ca drepturile consumatorilor să fie în vigoare pentru toate tipurile de transport şi cât mai repede posibil. ”
{mosloadposition user10}