de consiliere si orientare profesionala
Agenția de publicitate Centrade Direct anunța în 2014 lansarea proiectului „Cum să devii cel/cea mai bun/ă profesionist/ă? – Program inovativ de consiliere și orientare profesională pentru studenții interesați să lucreze în domeniile comunicării, publicității și relațiilor publice (PR)”. După 18 luni de la lansare, ne mândrim cu cei 400 de studenți care au participat la acest program. Am avut în total 24 de serii. Fiecare serie a petrecut în agenția Centrade Direct câte două săptămâni.
Programul de consiliere profesională le-a oferit studenților posibilitatea de a realiza prima lor campanie publicitară în cadrul Centrade, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din România.
Programul s-a adresat studenților și masteranzilor la Marketing, Comunicare, Arte, Management și alte specializări în domenii socio-umane. Timp de un an, studenții interesați să lucreze în domeniile comunicării și al relațiilor publice și-au dezvoltat cunoștințele și abilitățile pentru a crea prima campanie de comunicare din cariera lor. Fiecare serie de studenți a parcurs două module, unul teoretic și unul practic, în decursul celor două săptămâni.
„Suntem foarte încântați de rezultatele programului, a fost un parcurs foarte plăcut atât pentru experții implicați în proiect, pentru clienții care au dat briefuri dar, în special pentru studenții care au venit timp de două săptămâni să învețe cum se realizează o campanie de comunicare. Suntem de părere că astfel de programe sunt necesare pentru fiecare domeniu, astfel încât studenții să afle cum se desfășoară viața de zi cu zi în profesia pe care își doresc să o practice, dar si pentru a dobândi experiență”, a declarat Ioana Gligor Bekesi, managerul proiectului.
Pe parcursul primei săptămâni, participanții s-au familiarizat cu activitatea desfăşurată în toate departamentele agenției: relatii publice, client service (relații clienți), strategie, creație, online, social media, audio-video, DTP (pregatire și productie tipar). Studenții au interacționat direct cu specialiștii agenției Centrade pe durata cursurilor care s-au desfășurat în sediul companiei.
În cea de-a doua săptămână, participanții au fost provocați să realizeze o campanie de publicitate după un brief real oferit de clienții agenției Centrade. Ei au fost împărțiți în 3 echipe, care s-au întâlnit în prima zi a săptămânii cu clientul la o ședință de debrief. Ședința dintre cele două părți, client – echipele de studenți, s-a desfășurat exact ca într-o agenție de publicitate: s-au pus întrebări și s-au stabilit detaliile finale ale briefului. După întâlnirea cu clientul, studenții au avut la dispoziție trei zile pentru a realiza campania însă nu au făcut-o singuri ci au fost în permanență supervizați de specialiștii agenției Centrade, pe care i-au cunoscut în prima săptămână de proiect. Vineri, cele trei echipe și-au prezentat campania în fața clientului, exact așa cum se întâmplă la un pitch real cu 3 "mini-agenții". După susținerea prezentărilor, fiecare echipă a primit feedback din partea clientului. Proiectele au fost evaluate în funcție de cât de mult au respectat indicatori precum: client service, strategie, creație, online, social media, presentation skills, brief-ul clientului.
După feedback, clientul a ales echipa câștigătoare care are acum șansa să implementeze campania propusă. În prezent, sunt trei proiecte câștigătoare, în curs de implementare.
Atoussa Bassiri si Fulvia Olaru, au aflat despre acest program, au participat la Weeks of Work și acum lucrează în echipa de client-service a Centrade:
Atoussa Bassiri: A fost locul unde am invatat, pentru prima oară, ce înseamnă să lucrezi într-o agenție reală. Dacă nu aș fi făcut acest internship, nu aș fi reușit să răspund cu brio la întrebările pe care le-am întâlnit, ulterior, la interviuri. Scoala WOW m-a pregătit pentru vitorul meu loc de muncă.
Fulvia Olaru: Mă bucur că am avut inspirația să mă înscriu la Weeks of Work, pentru că acolo am înțeles, de fapt, care este procesul întreg de dezvoltare a unei campanii de promovare și care sunt atribuțiile fiecărei persoane din echipa care lucrează la proiect. Felul degajat în care s-au ținut prezentările, alături de deschiderea celor implicați în proiect față de curiozitățile noastre m-au făcut să îmi dau seama că procesul de învățare poate fi și altfel decât cel tradițional, citire-testare-notare. Mai mult decât atât, ocazia de a lucra pe un brief real, cu un client real a făcut ca toată experiența să fie și mai „palpabilă” și să mă pregătească pentru lunile următoare, pentru internship și apoi pentru angajare. Cred cu tărie că Weeks of Work este un super proiect care a deschis ușile advertising-ului pentru studenții și tinerii interesați de acest domeniu.
Proiectul, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, a fost derulat in parteneriat cu Profond Management și Amazing Photos.
Mai multe informații: www.weeksofwork.ro / www.facebook.com/weeksofwork.