Compania a investit
28 milioane euro în realizarea celei mai mari linii de producție din Europa de Est
Producătorul de cărămizi CEMACON din Zalău vizează poziția de lider pe piața blocurilor ceramice după o investiție de circa 28 milioane euro pentru realizarea celei mai mari linii de producție din acest domeniu, din Europa de Est. Investiția este finalizată în acest moment în proporție de 97% și va poziționa CEMACON pe locul 2 în România din punct de vedere al capacităților de producție, compania deținând deja o unitate de producție.
Procedurile pentru deschiderea noii fabrici de la Recea (lângă Zalău) au fost demarate în 2007, iar capacitatea maximă de producție a noii linii va fi de 1.000 tone/zi.
Piața de desfacere a companiei s-a dezvoltat pe județele Sălaj, Satu Mare și Maramureș, dar odată cu apariția noii capacități de producție, zona de acoperire se va extinde de cel puțin 4 ori, potrivit reprezentanților companiei.
CEMACON a realizat în 2009 o cifră de afaceri din activitatea de bază (vânzări cărămidă) de circa 29 milioane lei, iar la nivel de volum, compania a vândut 148.000 mc.
“Prin dezvoltarea capacității de producție ne-am propus ca în 2011 să ajungem la o cifră de afaceri de 55 – 60 milioane lei și un volum de vânzări de 350.000 mc iar până în 2013 estimăm că vom atinge o cifră de afaceri de peste 100 de milioane de lei și vânzări de 500.000 mc,” a declarat Liviu Stoleru, Director General al CEMACON.
Societatea CEMACON a fost înființată în 1969 sub numele de Întreprinderea de Produse Ceramice, din 1991 a fost transformată în societate pe acțiuni iar în martie 2010 a fost listată la BVB București, după ce anterior fusese listată pe Rasdaq. Principalul acționar al CEMACON este SSIF Broker Cluj.
Societatea are în prezent 156 de angajați, dar numărul acestora este posibil să crească, potrivit reprezentanților companiei, datorită dezvoltării departamentelor de vânzări și marketing.
“Suntem o companie în plină dezvoltare, strategia noastră de management concentrându-se în prezent pe creșterea cotei de piață (dezvoltarea rețelei de distribuție prin atragerea de parteneri puternici și a portofoliului de produse), pe restructurare organizațională (procese si politici) dar și pe implementarea unei politici sustinute de dezvoltare a angajaților, de reținere și atragere continuă de resurse umane experimentate și competitive,” a declarat Liviu Stoleru, Director General al CEMACON.
“Succesul acestei companii se va construi în primul rând prin valoarea și competența angajaților și a echipei de management, indiferent de conjunctura generală macroeconomică,” a adăugat Liviu Stoleru, Director General al CEMACON.
Despre Cemacon:
Întreprinderea de Produse Ceramice din Zalău, județul Sălaj, a luat naștere în anul 1969, obiectul de activitate fiind producerea și comercializarea de materiale ceramice pentru construcții. În anul 1991 compania devine societate pe acțiuni, sub denumirea SC CEMACON SA ZALAU, din anul 1999 capitalul societății devine privat 100%, iar din martie 2010 compania se listează la BVB București.
În anul 1994 a fost pusă în funcțiune secția de pulberi minerale zeolitice, iar în anul 2007 compania și-a sporit producția prin achiziția și punerea în funcțiune a unei linii automatizate de fabricație a blocurilor ceramice cu o capacitate anuală de 150.000 mc.
În prezent, profilul principal de activitate al societății este producerea și comercializarea de elemente pentru zidărie din argilă arsă, respectiv blocuri ceramice și elemente de ventilație, având utilizare în lucrări de construcții civile și industriale, o alta activitate a companiei fiind productia și comercializarea pulberilor minerale zeolitice, cu o capacitate de producție de cca 50.000 tone/an.
Principalul actionar al CEMACON este SSIF Boker Cluj.