Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cemacon încheie primul semestru din 2016 cu o cifră de afaceri în creștere cu 13%

Cemacon încheie primul semestru din anul curent cu un rezultat net pozitiv de 829,771 lei și o cifră de afaceri în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2015, cu câteva procente peste evoluția previzionată a pieței. Această evoluție confirmă că 2016 este al șaselea de creștere pentru companie.

În primul semestru al anului curent, veniturile operaționale, scăzând impactul restructurării financiare implementate în 2015, au crescut cu 9%, componentele principale fiind vânzarea de produse finite și cea de marfă, ambele cu creșteri de două cifre. Variația stocurilor are un impact negativ întrucât s-au vândut cantități mai mari decât cele produse în perioada de referință (ian-iun 2016). Ambele facilități de producție – Recea (cea mai nouă fabrică de cărămidă din România) și Zalău – au funcționat la capacitate 100%, în condiții competitive de productivitate, eficiență calorică și calitate; operarea fabricii de la Zalău timp de 6 luni în 2016 față de 3 luni în primul semestru din 2015 a contribuit substanțial la creșterea cheltuielilor operaționale cu 18%. 


Dinamica EBITDA de la an la an, scăzând impactul restructurării datoriilor implementată în 2015, în condițiile unei cifre de afaceri în creștere, este determinată de impactul semnificativ negativ al variației stocurilor. Eficiența operațională și implementarea restructurării datoriilor bancare au influențat pozitiv indicatorii financiari, îmbunătățindu-se semnificativ gradul de îndatorare și lichiditatea.

“Evoluția pozitivă înregistrată de Cemacon în primele șase luni din 2016 se datorează vânzării eficiente a blocurilor ceramice și aducerii pe piață a unor buiandrugi foarte performanți, fapt dovedit de cererea în creștere pentru acest produs și atingerea țintelor de vânzare a produselor complementare. Pasul următor este ca, având asigurată producția și planul comercial pentru restul anului, să ne concentrăm asupra valorificării activelor neproductive deținute și îmbunătățirii condițiilor de finanțare pentru companie, totodată consolidând poziția de cel mai inovator și competitiv jucător din piața materialelor de zidărie din România”, a declarat Liviu Stoleru, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.


Pentru anul în curs, Cemacon își propune:
· Creșterea cifrei de afaceri cu minimum 13%
· Consolidarea cotei de piață la nivel național
· Valorificarea activelor neproductive deținute
· Fructificarea oportunităților de creștere din piața materialelor de construcții, pentru a asigura dezvoltarea business-ului pe termen mediu și lung.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.