Mihai Chirică
Editura Tritonic
De foarte mulți ani influencerii au devenit foarte importanți în procesul de marketing, de comunicare și promovare a unor produse, servicii sau branduri.
Am fost martoră acestor schimbări – și am și devenit micro-influencer de-a lungul timpului, mai cu seamă pe zona de travel. Astăzi, în campanii, se pune din ce în ce mai mult accent pe user generated content, influencerii având libertatea de a scrie despre produse, branduri și servicii așa cum consideră că este mai bine și mai potrivit în funcție de publicul lor și de valorile proprii.
“Utilizând o metodologie complexă și riguroasă, cartea analizează percepția utilizatorilor în ceea ce privește conținutul publicitar realizat și distribuit de influenceri pe rețelele sociale, motivația utilizatorilor de a urmări influenceri și efectele marcării publicității prin intermediul influencerilor asupra recunoașterii publicității și asupra credibilității lor.“
Sunt prezentate platforme variate inclusiv Instagram și TikTok, mai ales datorită faptului că tinerii se orientează către aceste platforme în detrimentul celor folosite de adulți (Facebook-ul cu precădere).
Lucrarea include și un capitol în care se discută aspectele legislative și etice cu privire la marcarea publicității postate de către influenceri. Poate cel mai interesant lucru legat de această carte este faptul că are la bază cercetări – un experiment bazat pe un chestionar online realizat cu patru grupuri de participanți – dar și focus grupuri.
“(…) lecturând această carte companiile, respectiv specialiști în marketing și branding pot înțelege efectul pe care mesajele publicitare comunicate și forma în care sunt comunicate îl generează la nivel de audiență. Astfel, nu doar că aceste entități înțeleg mai bine ce se întâmplă pe piață, dar pot învăța modalități mai dezirabile de utilizare a mesajelor publicitare.”