· Dublul campion mondial va conduce de patru ori, in exclusivitate pentru Audi Tradition
Focsani / Ingolstadt – Walter Röhrl, considerat chiar si in zilele noastre „cel mai mare pilot de raliuri al tuturor timpurilor”, va pilota automobile de curse istorice din colectia Audi Tradition cu ocazia celor patru evenimente in decursul anului 2009 care marcheaza „100 de ani Audi”. „Suntem incântati de faptul ca Walter Röhrl isi va pilota din nou istoricele masini de curse Audi”, a declarat radios Thomas Frank, directorul departamentului Audi Tradition.
Walter Röhrl, nascut la Regensburg, este reprezentant al companiei Porsche AG si a primit permisiunea speciala de a participa la programul Audi Tradition. „Si eu sunt extrem de nerabdator sa ma intorc la volanul automobilelor pe care le-am condus când eram la Audi”, a confirmat legendarul pilot de curse Röhrl. Au fost planificate urmatoarele aparitii: Festivalul vitezei de la Goodwood, Marea Britanie (3 – 5 iulie), raliul Heidelberg Historic (9 – 11 iulie), evenimentul „100 de ani Audi” din cadrul cursei Donauring de la Ingolstadt (18 iulie) si raliul Eifel Classic, ce va avea loc intre 1 si 3 octombrie cu pornire de la Nürburgring. Se intelege de la sine ca Walter Röhrl va pilota doar automobilele „sale”, de exemplu modelul Audi Sport quattro „Pikes Peak”, pentru cursa Hill Climb, de la Goodwood.
In zilele de glorie ca pilot Audi, Walter Röhrl a condus deopotriva automobile de raliu si de curse, care au capatat de atunci un statut de legenda printre fani. Printre acestea se afla modelul Audi quattro A2, cu care a obtinut victoria la prima sa participare pentru Audi la raliul Monte Carlo si varianta „scurta” a modelului Audi Sport quattro. De asemenea, legendarul pilot a fost singurul participant care a câstigat o cursa de Campionat Mondial (raliul San Remo din anul 1985) cu modelul Audi Sport quattro S1, ultima generatie a automobilelor Sport quattro.
Dupa retragerea companiei Audi de la raliuri, Walter Röhrl a insotit marca la cursele automobilistice din Statele Unite ale Americii, unde a repurtat alte victorii la volanul modelelor Audi 200 quattro TransAm si Audi 90 quattro IMSA-GTO. Dar triumful cel mai rasunator din cariera lui Walter Röhrl la Audi a avut loc la Pikes Peak. Participând pentru ultima data cu un Audi Sport quattro S1, Röhrl a doborât toate recordurile in cea mai renumita cursa de Hill Climb din SUA: dupa o traiectorie palpitanta, a devenit primul pilot care a atins cota de 2.000 de metri altitudine in mai putin de 11 minute, lasând o amprenta de nesters in istoria sportului cu motor.
Sursa: Porsche Romania / Scorpion
{mosloadposition user10}