BusinessWeek Romania publica in premiera clasamentul celor mai performante 50 companii din Romania
Metro Cash & Carry Romania este cea mai performanta companie din Romania, arata studiul realizat de Coface Romania pentru BusinessWeek Romania. Urmatorii clasati in top 10 sunt: Orange Romania, Vodafone Romania, Porsche Romania, Selgros Cash & Carry, ALRO, British American Tobaco, Petromservice, Coca-Cola HBC si Billa Romania.
“Fiind prima editie romaneasca a acestui top devenit traditional in Statele Unite, nu a existat un termen de comparatie cu Topurile precedente. Anii viitori vom avea termen de comparatie. Aderarea la UE si efervescenta din economia romaneasca vor schimba ierarhiile. Pentru ca intotdeauna competitia naste performanta”, precizeaza Octavian Belu, feature editor BusinessWeek Romania.
TOP 50 PERFORMERS este un top clasic al revistei internationale BusinessWeek si apare in fiecare an in trei editii Top Performers, Top Performers Europe si Top Performers Asia. In acest context, BusinessWeek Romania – editia locala a prestigioasei reviste americane – realizeaza, in parteneriat cu Coface Romania, topul celor mai performante 50 de companii din Romania.
Clasamentul este o premiera in Romania si este realizat in baza unui algoritm special, care nu se rezuma la cifra de afaceri sau la marja profitului ci tine cont si de alte criterii, precum: profitului operational, rentabilitatea capitalurilor proprii, performantele comportamentului companiilor pe piata fata de partenerii de afaceri (criterii obligatorii au fost gradul redus de indatorare si lipsa debitelor catre bugetul de stat), cifra de afaceri de peste 1 milion de euro in 2005.
In total au fost analizate peste 530 de mii de companii care au depus bilanturi la Ministerul Finantelor.
Cele 50 de companii prezente in analiza reprezinta elita mediului de afaceri local, cei mai buni performeri ai Romaniei in contextul aderarii la spatiul unic european. Este usor de observat ca primele pozitii sunt dominate clar de firmele cu capital majoritar strain, dar in top nu poate fi neglijata prezenta unei companii relativ mici si cu capital majoritar romanesc. Cifrele de afaceri ale acestor 50 de companii, insumate, depasesc 9,5 miliarde euro, adica o medie de 180 de milioane euro per companie in 2005, fata de o medie de 128 milioane euro cifra de afaceri realizata de acestea in 2004.
BusinessWeek isi propune sa publice la sfarsitul fiecarui an “Topul celor mai performante 50 companii din Romania“, oferind in acest mod posibilitatea monitorizarii evolutiei pietelor de afaceri locale.
Bucuresti, 6.12.2006
{mosloadposition user10}