Optimizarea SEO este o activitate care necesită o gândire logică și rațională, pe lângă cunoașterea principiilor Google și a instrumentelor necesare derulării procesului de optimizare. Google vrea să ofere utilizatorilor o experiență plăcută de navigare cu tot ce ține de acest aspect: viteză de încărcare rapidă, o structură clară a paginii, utilizatorul cu 2-3 clickuri să ajungă la informația relevantă, pozele să fie relevante pentru conținut. În ceea ce privește conținutul, aceste trebuie să fie original, explicativ, bine structurat, neduplicat, savurabil.
Care sunt însă cele mai frecvente greșeli care se fac în cadrul optimizării SEO?
1. Folosirea unor texte copiate din alte site-uri. Este o soluție uzuală să copiem texte din diverse alte site-uri și să creăm o descriere cu o investiție minimă de resurse, însă Google ne va penaliza pentru preluările de acest gen. Autoritatea paginii respective va fi mult mai mică, decăt dacă ar fi fost pregătite texte originale.
2. Inserarea textului pe pagină și ascunderea acestuia astfel încât acesta să fie disponibil doar pentru roboții Google, nu și pentru utilizatori. Se procedează așa din cauza faptului că aceste descrieri de categorii sunt lungi și în acest fel nu se văd produsele listate. Pentru această problemă însă există și alte soluții, cum ar fi: afișarea textului pe josul paginii sau opțiunea de Vezi mai multe.
3. Lipsa descrierilor de servicii și a landing page-urilor dedicate. Multe site-uri conțin imagini în loc de descrierea serviciilor oferite, deci Google efectiv nu are ce să indexeze pentru că nu există descrierea serviciilor pe site. Sau există o singură pagină cu o descriere foarte generică și comprimată, astfel încât conținutul este irelevant și nu asigură valoare pentru vizitatori.
4. Folosirea unor imagini neoptimizate și nedenumite. Pozele de rezoluție mare, neoptimizate cresc considerabil viteza de încărcare a site-ului, iar Google cu cât mai mare este această perioadă de încărcare cu atât mai mult scade calitatea interacțiunii cu pagina respectivă. Iar dacă site-ul nu oferă valoare pentru vizitatori, nu va fi servit de Google. Cealaltă problemă care apare frecvent este folosirea pozelor nedenumite, astfel încât Google nu va ști să identifice conținutul acestora, deci iarăși un motiv pentru care să fie servit la căutări.
5. Folosirea linkurilor din social media pe post de backlinkuri: în calitate de agenție SEO vă asigurăm că aceste linkuri nu au nicio relevanță, absolut niciuna în ochii algoritmului Google.
6. Utilizarea unor backlinkuri de mică valoare de pe site-uri cu notorietate redusă. Este important ca site-urile de pe care dorim să avem backlinkuri să aibă o autoritate mai mare ca al nostru, altfel vom întării noi site-ul respectiv și nu invers, cum ne-am fi dorit. Sfatul nostru este să fie evitate directoarele, site-urile de advertoriale și, în general, platformele care nu oferă conținut interesant pentru vizitatori. Important nu este să bifăm publicarea a 10-15-20 de articole, ci să avem site-uri valoroase.
7. Optimizarea pe cuvinte cheie generice, însă cu concurență foarte mare și cu site-uri puternice în față. În această situație optimizarea are nevoie de o durată mai mare și de investiții pe măsură. Iar cuvintele cheie generice atrag utilizatorii care doresc informații, nu neapărat pe cei tranzacționali.
În calitate de agenție de optimizare SEO, noi, la Netring.ro știm că toată lumea vrea rezultate imediate și rapide, însă procesul de optimizare SEO este unul cu rezultate durabile care necesită atât timp, cât și resurse financiare. Însuși Google consideră acest proces unul care va aduce rezultate vizibile după aproximativ un an de lucru. Rezultatele rapide, prin folosirea unor tactici de black hat vă pot aduce penalizări. Deși riscurile asociate unor optimizări SEO neprofesionale sunt, de obicei, nespecificate, acestea există și sunt foarte reale. Penalizările variază în funcție de gravitatea încălcării principiilor Google și pot însemna scăderea rankingului și ajungerea pe pagina 10 sau 50 sau chiar scoaterea manuală a site-ului complet din Google, adică site-ul nu va mai fi afișat deloc la căutări.