Comerțul poate reprezenta un mediu foarte profitabil pentru afaceri, însă concurența ridicată – atât offline, cât și online – face lucrurile destul de complicate. An de an, multe firme renunță la aventura în business, în timp ce altele înregistrează rezultate excelente. Diferența constă în strategie, în planul de afaceri, în capacitatea de adaptare la cerințele de moment ale consumatorilor, dar și în modul de promovare.
Industria fashion reprezintă unul dintre cele mai active segmente de retail, iar în prezent articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii sunt comercializate nu doar în magazine fizice, ci și pe internet. De la haine casual la ținute de ocazie, de la articole sport la îmbrăcăminte și încălțăminte din colecții ale unor branduri foarte active în lumea modei, magazinele se poziționează pe anumite nișe, încercând să atragă clienții în primul rând prin imagine, apoi prin politica de preț.
sursa foto
Noul consumator de modă își dorește însă nu doar calitate și aspect frumos, ci și posibilitatea de a face alegeri etice. În acest context, în ciuda creșterii nivelului de trai, românii devin tot mai interesați de magazinele cu haine second hand și outlet. Așadar, dacă în trecut o astfel de alegere ținea de bugetul limitat al clientului, acum chiar și influenceri de top, fel de fel de vedete, promovează opțiunea reprezentată de articolele la mâna a doua.
Second hand și outlet – o alegere etică
Industria modei a ajuns unul dintre marii poluatori ai planetei, risipa este imensă, iar articolele fashion second hand și outlet închid cercul modei și ajută în mod direct nu doar la limitarea cheltuielilor personale, ci la protejarea mediului înconjurător. Iată tocmai una dintre cele mai istețe variante de concept de introdus în campaniile de comunicare și promovare ale magazinelor de îmbrăcăminte sh și outlet: nu doar că alegi să cumperi mai ieftin decât în magazinele cu produse noi, dar ajuți și planeta prin acțiunea ta.
Tot mai multe magazine cu haine second hand și outlet se axează pe acest stil modern promovat de depozite de specialitate precum Crematex din Cluj-Napoca, selectând produse fără compromis, care arată precum cele noi, fiind foarte puțin purtate sau chiar cu etichetă. Ce metode de promovare să aleagă un astfel de comerciant pentru a ajunge la publicul țintă?
Promovare online pentru orice magazin de haine sh și outlet
Cele mai eficiente variante de promovare sunt cele online. Dacă este vorba despre un e-shop, atunci în prim-plan este promovarea SEO, prin articole de tip guest post și advertoriale postate pe website-uri de știri și lifestyle feminin. Linkurile SEO ajută la creșterea organică, astfel încât magazinul online să fie mai ușor de găsit de către cei care caută pe Google și alte motoare de căutare informații despre haine second hand și outlet.
În paralel, trebuie derulate campanii de publicitate cost per click, pentru a crește vânzările mai rapid. Ideal este să se colaboreze cu agenții de specialitate, care au experiență intensă în domeniu și care pot optimiza bugetele, pentru eficiență maximă. Se poate opta și pentru colaborarea cu platforme de tip marketplace, dar și cu serviciile de marketing afiliat, care de asemenea ajută la creșterea vânzărilor.
Evident, nu trebuie să lipsească din planul de promovare componenta de social media – postări regulate pe Facebook, Instagram și Tik Tok.
Dacă magazinul cu haine second hand și outlet este exclusiv offline, deci un magazin fizic, se pot folosi resursele de mai sus doar pentru partea de branding și informare. Este importantă targetarea geografică pe cât posibil.
Accentul se poate pune pe rețelele sociale, iar în paralel se poate opta pentru promovare outdoor, dacă sunt identificate soluții ieftine. Se pot lăsa de asemenea flyere în cutiile poștale ale locuințelor din apropierea magazinului, dar cel mai ușor se atrag clienții tot din mediul online, căci consumatorul modern (care pune valoare pe raportul calitate / preț, nu doar pe preț în sine) reacționează mai bine la informațiile cu care interacționează pe internet.