Primul SUV BMW a fost lansat în 1999 și a fost numit de bavarezi Sport Activity Vehicle (SAV) pentru a scoate în evidență capacitatea lui de a se descurca atât pe șosele cât și în condiții off-road.
Este vorba de X5 E53, produs între 1999 și 2006 și din care BMW a vândut aproape 600,000 de exemplare. De atunci și până în prezent, clienți din toată lumea iubesc și apreciază modelele BMW SUV.
Ca urmare, în articolul de față vom vorbi despre cele mai reușite 10 SUV-uri BMW produse vreodată.
Top 10 SUV-uri BMW pe care merită să le cumperi și astăzi
BMW X5 E53 (1999-2006)
sursa foto: Wikimedia, user M 93
BMW X5 E53 a adus o mică revoluție în industria auto din anii 2000. La acea vreme, BMW deținea Range Rover, așadar au putut să preia o serie de tehnologii de la recunoscutul model off-road. Totuși, inginerii BMW nu au construit încă o altă mașină cu garda mare la sol, care putea să urce munții. Din contră, au construit un SUV luxos și sportiv care se putea descurca foarte bine și în oraș, ca un daily-driver de familie.
BMW X5 E53 a adus și o inovație interesantă din punct de vedere aș șasiului. Era un SUV construit pe un șasiu unibody. Până la acea vreme, toate SUV-urile aveau o construție body-on-frame, adică șasiul și caroseria erau două componente separate și combinate în timpul ansamblării. În schimb, în cadrul designului unibody introdus pe X5, caroseria și șasiul sunt construite ca o singură componentă. Chiar dacă și Toyota RAV4 apăruse pe piață cu acest design cu 4 ani înainte de X5, modelul german a fost cel care a atras cea mai mare atenție.
Un design unibody permite o mai bună dinamică și manevrabilitate la condus. Adaugă și o gamă de motoare foarte competente, cu performanțe excelente, un interior comfortabil și luxos și ai găsit rețeta succesului primului SUV BMW.
BMW X6 E71 (2008-2014)
sursa foto: Wikimedia, user M 93
E71 a fost primul model X6 lansat de BMW. În comparație cu primul X5, reacția inițială nu a fost tocmai cea așteptată.
BMW X6 a fost denumit de către bavarezi “SAC” (Sports Activity Coupe) și era construit ca un SUV mare, coupe, îndreptat către cei care își doresc poziția înaltă de la volanul unui SUV, dar fără a face compromisuri de sportivitate și dinamică de condus. Inițial, mulți nu au înțeles acest model.
Sub capotă se găsea o serie largă de motoare, cel mai interesant fiind dat de versiunea M50D, un motor diesel de 3 litri, 6 cilindri în linie, cu 3 turbine, care producea 376 CP și un cuplu senzațional de 500 Nm. În momentele în care nu doreai să folosești toate această putere, motorul era foarte cuminte, cu un consum mic.
Dar probabil cea mai iubită motorizare a fost cea de 30D, cu raport performanță-consum-fiabilitate de excepție. Chiar dacă mulți l-au contestat, BMW X6 a reușit să dea tonul unui nou segment de SUV-uri coupe pentru supremația căruia se luptă acum și celelalte mărci, precum Porsche, Audi sau Mercedes.
BMW X3 F25 (2011-2017)
sursa foto: Wikimedia, user M 93
F25 este a doua generație de X3, o mașină polivalentă foarte reușită. Este un SUV de dimensiuni medii destinat unui șofer pasionat, oferind un echilibru excelent între manevrabilitate și comfort.
Gama de motoare exclusiv diesel a inclus și un xDrive20D de 187 CP foarte performant și eficient pentru acele vremuri. La interior, X3 este spațios, cu materiale excelente, foarte potrivit pentru familie.
BMW X5M F85 (2015-2018)
Chiar dacă majoritatea proprietarilor de SUV-uri BMW sunt mulțumiți cu performanțele gamei obișnuite de motoare, pentru cei pretențioși, care își doresc și mai multă sportivitate, BMW a alăturat sigla M la SUV-urile sale. Și nu vorbim numai de siglă aici, ci și de motoare.
BMW X5 M F85 nu a fost primul model XM, dar este unul dintre cele mai reușite. A fost echipat cu o versiune ușor modificată a motorului V8 twin-turbo de pe M5-ul contemporan, producând 567 CP și 750Nm, de ajuns pentru a propulsa mașina de la 0 la 100 Km/h în 4,2 secunde.
Fiind un model X, este un pic mai greu să îl lipești de asfalt precum un M5 pur-sânge, dar inginerii BMW au reușit. A costat în jur de $100,000 nou, dar astăzi prețul este de aproximativ 40,000.
BMW X1 F48 (2015 – 2022)
sursa foto: Wikimedia, user ThomasGigold
X1 F48 este a doua versiune de X1. Este primul SUV BMW bazat pe platforma BMW cu tracțiune față, ceea ce îl face mai distractiv și interesant. BMW a pus la dispoziția clienților celui de-al doilea X1 o gamă largă de motoare pe benzină și diesel, precum și o opțiunie Plug-In Hybrid, cutii de viteze manuale și automate și posibilitatea de a alege între tracțiunie față sau xDrive (4×4).
În funcție de versiune și motorizare, prețul unui X1 F48 second-hand pornește azi de la € 12,000.
BMW X3 G01 (2017- prezent)
sursa foto: Wikimedia, user M 93
Ultimul BMW X3 vine într-o gamă largă de versiuni și motorizări pe benzină, diesel sau M. BMW X3 M Competition livrează 503 CP într-un mod de-a dreptul impresionant.
Dacă nu sunteți interesați de performanța unui model M, puteți să alegeți unul dintre versiunile xDrive20d, xDrive20i, xDrive30e Plug-In Hybribid sau chiar modelul electric iX3. Raportul preț-calitate-performanțe și dinamică de condus face din noul X3 o alegere foarte inteligentă pentru un daily-driver.
BMW X4 GO2 (2018-prezent)
sursa foto: Wikimedia, user Vauxford
BMW X4 este varianta coupe a lui X3. G02 este a doua generație de X4 bazată pe X3 GO1. Este un pic mai sportiv și construit pentru plăcerea șoferului. Gama de motoare este aproximativ aceeași ca la X3.
Varianta xDrive30d se potrivește poate cel mai bine șasiului dinamic, iar performanțele sale propulsează mașina de la 0 la 100 Km/h în puțin sub 6 secunde.
Bineînțeles, dacă îți dorești sportivitate absolută de la un SUV coupe, atunci BMW X4 M Competition este versiunea potrivită pentru tine.
BMW X5 GO5 (2019-prezent)
sursa foto: Wikimedia, user Matti Blume
Această ultimă generație de X5 se descurcă destul de bine, oferind o combinație frumoasă de performanță, dinamism și echipare standard de înaltă calitate. Mai mult de atât, oferă posibilitatea de adăugare a unui al 3-lea rând de scaune, dacă aveți nevoie de un SUV cu 7 locuri.
BMW X7 GO7 (2019-prezent)
BMW X7 este “căsătoria” fericită dintre Seria 7 și un Sports Activity Vehicle. Rezultatul este o mașină uriașă, cu 7 locuri, ce se poate duela cu Mercedes GLS. Spațiu, lux, tehnologii de ultimă oră și o prezență impunătoare – asta oferă noul BMW X7.
BMW X5 V12 LMR (2000)
Acest BMW X5 ediția Le Mans este o nebunie creată de inginerii BMW în anii 2000. Este un prototip bazat pe modelul X5 E53, cu un motor de 6,1 litri, V12 care produce peste 700CP. În 2001, pilotul Hans-Joachim Stuck a scos timpul de 7 minute și 49 de secunde pe Nürburgring Nordschleife, un record pentru SUV-uri la acel moment, care a supraviețuit aproape 20 de ani. La momentul actual, recordul este de 7 minute și 42 de secunde.
Articolul a fost redactat cu ajutorul specialitilor in piata de vanzari auto noi sau second hand din Romania, BCCH Auto Switzerland. Daca aveti nevoie de un partener de incredere in procesul de achizitie a unui automobil nou sau second hand nu ezitata sa vizitezi site-ul https://www.bcchauto.ro/