Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cel mai recent raport Life at Home ne arată cum se raportează românii la conceptul de intimitate

Infographic IKEA Life at Home 2019

Tehnologia îi ajută să își îndeplinească mai multe obiective

Oamenii se orientează către tehnologie pentru a-i ajuta să se deconecteze de la viața cotidiană și să își reîncarce bateriile

– 70% din populația globală și 75% dintre români consideră că tehnologia le permite să găsească un moment de intimitate în propriul cămin
– Dintre nevoile obișnuite pentru a beneficia de un moment de intimidate, 69% din populația globală au menționat muzica preferată; 68% din populația globală și 71% din cea locală au optat pentru controlul asupra spațiului
– 49% din populația globală și 51% dintre români consideră că activarea modului silențios, „nu deranjați” sau închiderea dispozitivelor sunt demersuri importante în obținerea unui moment de intimitate
– La nivel global, 50% dintre părinții cu copii mici menționează faptul că grija față de cei din jur reprezintă o barieră în calea intimității

Cea de-a șasea ediție a raportului IKEA Life at Home, studiul global desfășurat anual de IKEA, explorează conceptul de intimitate acasă – și dacă o obținem sau nu – la nivel global și local. Anul acesta, raportul Life at Home a fost implementat în 35 de țări, iar România a fost una dintre ele.

Tehnologia afectează viața multor persoane în diverse moduri, atât direct, cât și indirect. Este deseori înfățișată ca o forță negativă, însă acest studiu relevă modalitățile prin intermediul cărora anumite alegeri privind tehnologia pot îmbunătăți viața din spațiul locuit al multor persoane prin obținerea intimității.

Infographic IKEA Life at Home 2019

Tehnologia oferă intimitate: 75% dintre români consideră că tehnologia oferă intimitate în interiorul căminului și nu o împiedică

În ciuda îngrijorărilor cu privire la faptul că tehnologia creează o mentalitate „mereu activă”, cel mai recent raport IKEA Life at Home sugerează, de fapt, că aceasta deține un rol important în ceea ce privește intimitatea, cu 70% dintre persoanele chestionate la nivel global și 75% dintre români declarând că tehnologia îi ajută să obțină momente de intimitate în propria casă versus 30% din populația globală și 25% din cea locală, care o privesc ca pe un factor inhibitor.

Marija Zornić, Strategy, Planning & Insights Manager IKEA South East declară: „Intimitatea este vitală pentru starea noastră de bine, însă este din ce în ce mai dificil pentru prea multe persoane să o atingă. Acest fapt indică un impact îngrijorător asupra sănătății mentale și fizice, având în vedere că mulți oameni obțin cu greu odihna, concentrarea, apropierea și libertatea pe care numai intimitatea le poate asigura. Este evident că, în cele mai multe cazuri, propriile noastre case reprezintă cele mai intime spații, însă acestea trebuie să ofere mai mult pentru a deveni sanctuarele pe care le dorim.”

Un moment privat nu înseamnă a fi singur, ci a atinge o stare de spirit calmă și intimă

Toate cele 35 de țări incluse în cercetare consideră că tehnologia reprezintă un factor care favorizează intimitatea, iar jocurile video, ascultarea pieselor preferate, relaxarea în fața televizorului și orientarea către podcasturi s-au numărat printre activitățile intime menționate de către respondenți.

Aceste rezultate privind activitățile sunt ușor de înțeles, având în vedere faptul că 23% din populația globală a declarat în cadrul aceluiași studiu că semnalele lumii exterioare nu favorizează intimitatea de acasă, în timp ce 17% spun că își pot auzi vecinii prin pereți.

Tehnologia ne oferă mai mult control, fapt care îmbunătățește starea de intimitate, dar și relațiile cu alte persoane

În contextul intimității, tehnologia nu deține controlul în viața cotidiană, majoritatea oamenilor simțindu-se capabili să-și gestioneze relația cu tehnologia, iar 49% dintre oameni recunosc faptul că activarea modului silențios sau oprirea dispozitivelor reprezintă demersuri importante în ceea ce privește obținerea unui moment intim. La nivel local, 51% dintre români ating o stare de spirit intimă în cazul în care știu că telefonul sau orice alt dispozitiv nu îi va deranja (spre exemplu, este pe silențios/nu deranja/închis).

Dintr-o altă perspectivă, cea a comunicării mediate prin tehnologie, mesageria și rețelele sociale pot ajuta oamenii să se refugieze într-un moment de intimitate. Telefoanele inteligente și tabletele permit desfășurarea conversațiilor private, fără intervenția vreunui străin.

Pentru 69% din populația globală și 73% dintre români, momentele de intimitate trebuie să includă muzica preferată, în timp ce pentru 68% din populația globală și 71% din cea locală este importantă deținerea controlului asupra spațiului (de exemplu, controlul luminii).

Tehnologia oferă părinților mai multă intimitate în timpul binemeritatelor pauze

Părinții care nu beneficiază de intimitate utilizează tehnologia ca pe un factor de distragere pentru copiii lor. Oferind un iPad, un televizor sau un telefon celor mici, părinții se pot bucura de o pauză binemeritată.

În vreme ce persoanele chestionate la nivel global au declarat că grija față de ceilalți reprezintă principala barieră în calea intimității (27%), cercetarea a relevat, de asemenea, și faptul că tehnologia poate oferi o pauză în cazul îngrijirii copiilor, folosind ecrane sau dispozitive pentru a menține nivelul de preocupare a celor mici și păstrându-i, în același timp, la o distanță sigură.

În ciuda afirmației generale care spune că tehnologia ne distrage atenția într-o manieră negativă, toate aceste aspecte sugerează (cu câteva excepții) faptul că viața cotidiană modernă ne poate ajuta să folosim tehnologia ca pe un mijloc la îndemnână în ceea ce privește obținerea unui moment de intimitate.

Raportul din acest an, care a fost dezvoltat de Inka Group și a implicat peste 33.500 de persoane din 35 de țări, creează o imagine globală a intimității spațiului locuit, a celor mai bune modalități prin care intimitatea poate fi obținută și a impactului acesteia asupra rolului pe care îl are căminul în viața cotidiană.

Pentru a ajuta cât mai mulți oameni să își înțeleaga propriile nevoi legate de intimitatea de acasă, dar și modalități de a o obține, IKEA a dezvoltat și un chestionar online care însoțește raportul. Instrumentul oferă un diagnostic simplu și eficient al intimității, dar și sfaturi care pot ajuta persoane din întreaga lume să beneficieze de mai multe momente de intimitate în zona în care locuiesc.

Pe lifeathome.ikea.com puteți accesa chestionarul despre intimitate, precum și datele raportului global și mai multe informații referitoare la cercetarea efectuată în acest an.

Despre Ingka Group

Ingka Group (Ingka Holding B.V. și toate entitățile din subordine) este unul dintre cele 11 grupuri diferite de companii care dețin și operează retail IKEA în cadrul unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group deține trei arii de afaceri: IKEA Retail, Ingka Investments și Ingka Centres. Ingka Group este un partener strategic în cadrul sistemului de francize IKEA și gestionează 347 magazine IKEA în 30 de țări. Aceste magazine IKEA au acumulat 838 milioane de vizite în timpul FY18 și 2,35 miliarde de vizite pe website-ul www.IKEA.com. Ingka Group administrează afaceri prin intermediul viziunii IKEA – aceea de a crea o viață cotidiană mai bună pentru cât mai multe persoane, oferind o gamă variată de articole funcționale de mobilier calitativ cu prețuri atât de accesibile încât să poată fi procurate de cât mai multe persoane.
  
Despre raportul IKEA Life at Home 2019

– Cercetarea în cadrul raportului IKEA Life at Home 2019 a fost gestionată de Ingka Group și desfășurată de agenția C Space, cu sediul la Londra. A fost realizată între lunile mai și august ale anului 2019.
– Cercetarea calitativă a fost desfășurată în India, Olanda, Regatul Unit al Marii Britanii, Statele Unite ale Americii și China.
– Cercetarea cantitativă a fost întreprinsă în 35 de țări: Australia, Austria, Belgia, China, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Egipt, Estonia, Franța, Germania, Ungaria, India, Irlanda, Italia, Japonia, Letonia, Lituania, Malaezia, Olanda, Noua Zeelandă, Norvegia, Filipine, Portugalia, România, Federația Rusă, Serbia, Singapore, Slovacia, Suedia, Elveția, Tailanda, Emiratele Arabe Unite, Regatul Unit al Marii Britanii, Statele Unite ale Americii.
– Chestionarul a fost aplicat la 33,500 persoane cu vârste de 18 și peste 18 ani și este reprezentativ la nivel național.
– Informații suplimentare despre raportul acestui an se pot accesa la adresa: lifeathome.ikea.com

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.