Competenţă tehnologică disponibilă pentru toţi: BMW Group publică rezultatele propriului Trend Radar. Site-ul web de cercetare a trendurilor din tehnologie reuneşte principalele descoperiri ale BMW Tech Offices globale din SUA, Germania, Israel, Japonia, Coreea, Singapore şi China. Cercetarea tendinţelor globale permite companiei să tragă concluzii despre viitoarele dezvoltări tehnologice. Ca parte a abordării deschise, aceste rezultate vor fi procesate imediat în Trend Radar şi puse la dispoziţie oricui, ceea ce înseamnă că instituţiile de ştiinţă, companiile start-up, precum şi potenţialii parteneri le pot folosi. BMW doreşte să înceapă un dialog cu aceştia folosind această abordare fără precedent în industria auto. Acest lucru va promova schimbul deschis privind tendinţele tehnologice în toate industriile şi va încuraja cooperarea.
Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare, explică iniţiativa: “Pentru mine, un lucru este clar: inovaţia este creată în astfel de spaţii de dialog, prin interacţiune. Prin publicarea deschisă a Tech Radar, dorim să începem un dialog cu potenţiali parteneri. Cercetarea şi dezvoltarea nu funcţionează fără o perspectivă din exterior.”
Tendinţele: de la teorie la execuţie
Pentru a identifica cele mai interesante evoluţii tehnologice din producţie şi ştiinţă, cercetătorii de la Tech Offices evaluează inovaţiile pe baza a trei întrebări: (1) Ce relevanţă are tehnologia pentru mobilitate? (2) Cât de repede se maturizează dezvoltarea sa? (3) Ce trebuie să ştie BMW Group pentru a aplica cu succes tehnologia? Rezultă astfel un portofoliu de tendinţe care este recomandat pentru observare atentă (Watch/Urmăreşte), proiecte iniţiale (Prepare/Pregăteşte) sau aplicare agilă concretă (Act/Acţionează).
În BMW Group, cercetarea tendinţelor şi cercetarea tehnologiei nu sunt artă doar de dragul artei. Mai mult de jumătate din cele 400 de proiecte pe care Tech Offices le-au iniţiat începând cu 2019, care decurg din tendinţele identificate, au fost transferate intern către un departament specializat. Dintre acestea, 10% şi-au găsit drumul în aplicaţii şi produse concrete – de cinci ori mai mult decât ceea ce este cazul de obicei la transferul inovaţiilor în practică. Un exemplu este panoul iDrive al BMW iX. Prelucrarea specială cu laser perforează lemnul panoului de control, astfel încât afişajele digitale de dedesubt să strălucească şi să poată fi operate dacă este necesar. Această aplicaţie provine de la tehnologiile descoperite de Tech Offices din Japonia şi Coreea de Sud.
Acum, Trend Radar al BMW Group este disponibil public
Tech Radar poate fi accesat prin intermediul site-ului: https://www.bmwgroup.com/en/innovation/company/technology-trend-radar.html. Instituţiile şi companiile interesate de cooperare pot contacta echipa proiectului la adresa de e-mail: trendradar-technology@bmw.de.
În versiunea actuală, Tech Radar enumeră 24 de tendinţe. Temele pe care compania le consideră pentru „Act”/ Acţionează sunt: Computer Vision, sisteme de procesare a limbajului natural, sisteme de analiza predictive şi anticipative, economia ciruclară, sisteme de stocare de energie, modele digitale ale sistemelor reale (Digital Twin), identitate digitală, suprafeţe inteligente.
Alte exemple includ tehnologii precum Acoustic Analytics (Analiză Acustică), care este utilizată de BMW Group în diagnosticarea defecţiunilor în timpul producţiei de automobil sau calculul cuantic. BMW Group IT urmăreşte şi procesează progresul în acest domeniu din 2017. Rezultatele au fost încorporate în iniţiativa Consorţiului pentru Tehnologia şi Utilizarea Calcului Cuantic (QUTAC), printre altele. Obiectivul general este de a aduce la maturitate pe piaţă aplicaţiile relevante în industrie pentru BMW Group.