● Pilotul oficial BMW Augusto Farfus la volanul BMW M6 GT3 cu design creat de Cao Fei ● După opt ani: BMW Team Schnitzer revine pe circuitul unde deţine recordul de victorii ● Marco Wittmann, Tom Blomqvist şi Chaz Mostert completează contingentul BMW în Cupa Mondială FIA GT ●
Bucureşti/München. Sezonul GT se încheie în acest weekend cu un alt punct de atracţie: Patru modele BMW M6 GT3 vor concura în Cupa Mondială FIA GT pe emblematicul circuit Guia din Macao (China), în perioada 18-19 noiembrie. O atenţie deosebită se va concentra în special pe o maşină: al 18-lea BMW Art Car, creat de artistul chinez multimedia Cao Fei. Pilotul oficial BMW Augusto Farfus (Brazilia) va fi la volanul acestei maşini speciale. Lucrarea de artă mobilă va fi înscrisă de BMW Team Schnitzer. Echipa din Freilassing (Germania) este deţinătoarea recordului de victorii în Macao, cu 13 succese în palmares.
Pe lângă BMW Art Car, alte trei maşini de curse BMW M6 GT3 se vor afla în mijlocul disputei de pe circuitul stradal îngust. ROWE Racing va înscrie o maşină, cu Tom Blomqvist (Marea Britanie) la volan, în timp ce Marco Wittmann (Germania) şi Chaz Mostert (Australia) vor pilota pentru FIST – Team AAI în fosta colonie portugheză.
“Circuitul Guia este emblematic. Aici, BMW s-a bucurat de multe succese importante în trecut”, a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. “Suntem reprezentaţi de un contingent puternic la ediţia din acest an a Cupei Mondiale FIA GT Cup, alcătuit din patru BMW M6 GT3, trei piloţi cu o bogată experienţă în Macao şi un as din Campionatul V8 Supercars. Din punctul de vedere al BMW Motorsport, acest eveniment scoate în evidenţă o serie de poveşti fascinante, cum ar fi revenirea multiplei câştigătoare în Macao, BMW Team Schnitzer. Cu toate acestea, accentul va fi cu siguranţă pe debutul competiţional al noului BMW M6 GT3 Art Car. Tradiţia Art Car este mai vie decât oricând în 2017. La începutul anului, BMW M6 GTLM Art Car al lui John Baldessari a fost în acţiune la Daytona. Acesta este urmat acum de modelul Art Car numărul 18 al lui Cao Fei în China. Macao este, fără îndoială, un loc foarte potrivit pentru încheierea acestui sezon – şi evident că sperăm să obţinem un rezultat bun.”
Cao Fei a comentat: “Sunt foarte încântată de cursa ce va urma! Aceasta este o experienţă complet nouă pentru mine, să văd că una dintre lucrările mele de artă se mişcă cu o viteză uluitoare. Fie ca cel mai bun automobil şi pilot să câştige! Indiferent de rezultat, Macao este un oraş unic, cu o cursă palpitantă, şi cu siguranţă va fi de neuitat. Indiferent ceva fi, eu şi familia mea vom susţine, împreună cu echipa BMW, tandemul format din Augusto Farfus şi modelul meu Art Car.”
Al 18-lea BMW Art Car – creat de Cao Fei
Opera lui Cao Fei este o reflecţie asupra vitezei schimbării în China, asupra tradiţiei şi a viitorului. Prin proiectul BMW Art Car, ea se îndreaptă spre o traiectorie de mii de ani, aducând un omagiu înţelepciunii spirituale antice din Asia, pe măsură ce se îndreaptă rapid spre mileniul al treilea. Artistul multimedia a abordat BMW Art Car într-un mod tipic pentru practica ei artistică, construind un univers paralel. Baza lucrării sale constă din trei componente diferite: un film care se concentrează pe un practicant spiritual care călătoreşte în timp, explorarea automobilului utilizând augmented reality printr-o aplicaţie dedicată (App Store: https://itunes.apple.com/us/app/bmw-art-car-18/id1230902025) care supraimpune benzi de lumină cloroate peste automobil, şi maşina de curse BMW M6 GT3 în culoarea originală negru carbon. Aducând un omagiu structurii din fibră de carbon a şasiului de curse, utilizarea holistică de către Cao Fei a unui negru nereflectorizant încorporează maşina în posibilităţile lumii digitale. În cadrul acestui concept, implementarea de către Cao Fei a artei video, precum şi a augmented reality creează un mediu în care BMW M6 GT3 este o parte esenţială. În lucrarea video a ei, practicantul execută mişcări spirituale, al căror ecou este reprezentat de fluxuri colorate de lumină. Când aplicaţia este utilizată în explorarea maşinii, aceste oscilaţii de lumină devin o instalaţie AR care pluteşte deasupra şi în jurul BMW M6 GT3 – implicând spectatorul ca agent interactiv de participare.
Al 18-lea BMW Art Car s-a bucurat de o premieră mondială la 31 mai 2017, la Muzeul de Artă Minsheng din Beijing (China), iar acum este pregătit pentru prima sa apariţie pe circuit. Circuitul Guia, cu o lungime de 6,120 kilometri, este unul dintre cele mai spectaculoase circuite stradale din lume. Importanţa cursei GT din Macao a crescut semnificativ în 2015, când a fost numită oficial Cupa Mondială FIA GT. Pe lângă cursa GT, renumitul Grand Prix de la Macau pentru monoposturi de Formula 3 va avea loc din nou pe circuitul stradal. Campionatul Mondial FIA de Turisme (WTCC) va fi printre celelalte competiţii prezente în Macao.
O lungă poveste de succes în Macao pentru BMW Team Schnitzer
BMW Team Schnitzer a fost responsabilă pentru mai mult de o victorie BMW majoră în Macao şi, cu 13 succese în palmares, este deţinătoarea recordului. Prima victorie a echipei lui Charly Lamm (Germania) a venit în 1980. Atunci, Hans-Joachim Stuck (Germania) a trecut primul linia de sosire cu BMW 320. Ultimul succes reuşit de BMW Team Schnitzer pe circuitul Guia a fost acum opt ani: în 2009, Farfus a câştigat o cursă în FIA WTCC, cu un model BMW 320si WTCC. Acum, el revine pe scena acelui succes cu echipa Schnitzer. Aceasta reprezintă cea de-a doua şansă a lui Farfus de a pilota un BMW Art Car în acest an. În ianuarie, la cursa de 24 de ore de la Daytona (SUA), el a alternat la volanul BMW M6 GTLM Art Car, proiectat de John Baldessari (SUA), cu Alexander Sims (Marea Britanie), Bill Auberlen (SUA) şi Bruno Spengler (Canada).
Ca element inedit, Art Car-ul artistului american poartă oficial numărul 19. Aceasta pentru că cele două proiecte au fost anunţate simultan la finalul lui 2015 şi Cao Fei a avut întietate şi pentru că în China numărul 18 este considerat un număr norocos.
Trio puternic de piloţi în celelalte BMW M6 GT3
Pe lângă Farfus, alţi doi piloţi oficiali BMW vor accepta provocarea circuitului Guia: Marco Wittmann, campionul DTM din 2014 şi 2016, va pilota un BMW M6 GT3 pentru echipa FIST – Team AAI. Macao este, fără îndoială, un cunoscut pentru Wittmann, care a avut succes aici în perioada când evolua în Formula 3. De asemenea, Wittmann a acumulat şi experienţă GT pe acest circuit dificil – în 2014 a terminat pe locul al şaptelea cu BMW Z4 GT3. Şi atunci a concurat pentru AAI Motorsports. Echipa din Taiwan va înscrie în Macao şi un al doilea BMW M6 GT3. La volan se va afla Chaz Mostert. Acesta concurează în campionatul australian V8 Supercars, iar la începutul anului a participat cu un BMW M6 GT3 la cursa de 12 ore de la Bathurst (Australia). Mostert a avut prima participare alături de AAI în octombrie – şi cu mare succes: împreună cu Jesse Krohn (Finlanda) şi Jun San Chen (Taipei), el a obţinut o victorie în categoria GT, cu BMW M6 GT3, la etapa de deschidere din Asian Le Mans Series Series, care a avut loc la Zhuhai (China).
Şi echipa ROWE Racing se întoarce în Macao. Când BMW M6 GT3 şi-a făcut debutul pe circuitul Guia în 2016, echipa lui Hans-Peter Naundorf (Germania) a terminat pe locul al şaptelea. În acest an, Blomqvist va concura pentru ROWE Racing în Macao. Pilotul în vârstă de 23 de ani cunoaşte bine circuitul după ce a luat de mai multe ori startul în cursa de Formula 3. De asemenea, Blomqvist a avut şi o participare ca invitat la Macao în campionatul Formula BMW Pacific din 2010, când a terminat pe podium, ocupând locul al treilea.
De la BMW M6 GT3 şi GTLM, la BMW M6 GT3 EVO şi BMW M8 GTE
Este ultimul sezon pentru BMW M6 GT3 ca automobil al echipei de uzină BMW. Modelul a avut doi ani de participări, cu mai multe victorii importante, inclusiv una în cursa de 24h de la Spa, din 2016. BMW M6 GTLM a încheiat ultimul sezon de anduranţă american IMSA WeatherTech SportsCar Championship cu patru victorii dintre care una chiar în ultima cursă.
De sezonul viitor, echipe private vor putea beneficia de modelul BMW M6 GT3 cu pachetul EVO cu modificări la suspensie, diferenţial şi sistemul de frânare, dar şi la nivel aerodinamic.
De anul viitor, noul BMW M8 GTE este pregătit să debuteze în Campionatul Mondial de Anduranţă (FIA WEC) care include şi o participare în cursa de 24h de la LeMans. Prima participare pe circuit va fi în campionatul american IMSA WeatherTech SportsCar Championship, cu cursa de 24h de ore de la Daytona, în weekendul 27-28 ianuarie. Acesta marchează şi o lansare specială pentru BMW – astfel, noul BMW Seria 8 va rula pe prima dată pe circuit din ianuarie şi numai ulterior va putea fi văzut oficial pe străzi.
Colecţia BMW Art Car, o poveste unică de peste 40 de ani
Cu începere din 1975, 19 artişti din lumea întreagă au creat BMW Art Cars pe baza automobilelor BMW contemporane. Colecţia a fost inaugurată când pilotul şi pasionatul de artă francez Hervé Poulain, în colaborare cu directorul BMW Motorsport de la acea vreme, Jochen Neerpasch, i-a cerut prietenului său, artistul american Alexander Calder, să creeze designul unei maşini de curse. Rezultatul a fost un BMW 3.0 CSL care în 1975 a concurat în cursa de 24 de ore de la Le Mans pilotat chiar Poulain (alături de americanul Sam Posey şi francezul Jean Guichet). Maşina a devenit imediat o favorită a spectatorilor şi astfel se năştea fenomenul BMW Art Car.
BMW Art Cars sunt expuse nu numai la Muzeul BMW din München (în permanenţă un model este prezentat în colecţia principală a muzeului), ci şi călătoresc pretutindeni în lume la expoziţii şi muzee din Asia, Europa şi America de Nord.
Cao Fei şi John Baldessari se alătura în colecţia BMW Art Car unei liste lungi de artişti renumiţi precum Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Robert Rauschenberg şi David Hockney.