24 de elevi talentați și creativi, din 11 orașe ale țării, au reușit să convingă că sunt cei mai buni la limba engleză. Ei au fost aleși finaliști dintre cei peste 3.000 de participanți din toate județele țării la ediția a 6-a a competiției naționale de eseuri în limba engleză Shakespeare School Essay Competition.
Toți cei 24 de participanți din București, Brașov, Caracal, Călărași, Constanța, Dărmănești, Focșani, Galați, Otopeni, Târgu-Secuiesc și Turda, au fost premiați astăzi, în cadrul unei ceremonii la care au fost prezenți reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale cât și ai Inspectoratului Școlar al Municipiului București.
Câștigătorii premiilor I – Maria Buciu, elevă a Colegiului Național George Coșbuc, București, la categoria 11 – 14 ani și Nicoleta Diana Baicu, de la Colegiul Național Mihai Viteazul, București, la categoria 15 – 19 ani vor petrece două săptămâni în campusurile unor colegii și universități de top din Marea Britanie, în tabere de limba engleză în valoare de peste 1.600 de lire fiecare.
Printre premiile oferite locurilor 2, 3 și mențiunilor s-au mai numărat cursuri de vară de limba engleză oferite de Shakespeare School, taxe pentru examene Cambridge oferite de British Council dar și e-readere, căști audio sau cărți în limba engleză. Lista completă a câștigătorilor poate fi accesată pe pagina dedicată Essay Competition.
În cadrul festivității a mai fost decernat Trofeul Excelenței, acordat Inspectoratului Școlar al Municipiului București, pentru cel mai mare număr de elevi înscriși în concurs, dar și distincția Certificate of Excellence acordată Elenei Sticlea, profesor de limba engleză la Colegiul Național Gheorghe Lazăr din capitală, desemnată îndrumătorul cu cei mai mulți elevi înscriși la ediția de anul acesta a Shakespeare School Essay Competition.
Concursul cu participare gratuită, inclus în Calendarul Activităților Educative al Ministerului Educației Naționale și al ISMB, este organizat anual de Asociația Shakespeare School pentru Educație și se adresează elevilor între 11 și 19 ani de la școlile și liceele din toată țara.
Anul acesta, participanții au fost provocați să scrie un eseu despre cum arată școala ideală, în viziunea lor, pornind de la discursul TED al unui adolescent de 13 ani despre sistemul public de educație.
Asociația Shakespeare School pentru Educație, fondată în anul 2011, este o organizație nonprofit ce are ca misiune sprijinirea tinerilor talentați să își urmeze pasiunile prin perfecționarea limbii engleze și ajutarea copiilor cu oportunități reduse să se dezvolte și să învețe limba engleză. Printre proiectele asociației se numără burse de studiu pentru aprofundarea limbii engleze, concursuri de creație având ca premii școli de vară în Marea Britanie, campanii în licee privind certificările internaționale cât și cursuri de engleză predate de peste 200 de voluntari copiilor din cele 26 de centre sociale partenere din București, Oradea, Săpânța, Petrila și Adjud.
Asociația promovează dezvoltarea tinerilor într-un mediu armonios, organizând și ateliere de educație pentru părinți.
Concursul Shakespeare School Essay Competition este unul dintre proiectele prin care Asociația Shakespeare School pentru Educație își propune să stimuleze gândirea creativă și să motiveze tinerii din întreaga țară să își perfectioneze cunoștintele de limba engleză. Motto-ul asociației este “Limba engleză deschide oportunități” pentru că stăpânirea unei limbi de circulație internațională poate face diferența în viitorul tinerilor, facilitându-le accesul spre o educație de calitate și o carieră de succes. Concursul oferă șanse egale tinerilor din întreaga țară de a experimenta viața într-un campus universitar britanic de top și de a studia limba engleză la cele mai înalte standarde.
Ambasadorul competiției: Lorand Soares Szasz, business coach și antreprenor de succes.
Parteneri educaționali și sponsori: Ministerul Educatiei Nationale, Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, Mirunette, Arcub, BETA – Bucharest Enghlish Teachers Association, British Council, Cărturești, CETA – Cluj English Teachers’ Association, Consiliul Național al Elevilor, DentEstet, Fischer International, FNAP – Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, RATE – Romanian Association of Teachers of English, Simaco Advertising.
Parteneri media: Kiss FM, Mediafax, RFI Romania, Gândul.info, Şapte Seri, România Pozitivă, Sfatulpărinților.ro, Studenție.ro, Suntpărinte.ro, Nonguvernamental.ro, Teen Press, TV City, TV- H, Amdoar18ani.ro, B365.ro, Babycafe.ro, Blogunteer, Calificativ.ro, Cariere, Clubulmagic.ro, Curierul Național, Dreamcatchers Romania, Edu-News, Federația VOLUM, Fundația Pentru Dezvoltarea Sociatății Civile, Romanticu.ro.