Titlu: Viata dupa moarte in credintele omenirii
Autor: J. T. ADDISON
Traducator: DAN DUMBRAVEANU – VICTORIA COMNEA
Format: 13 x 22 cm
Pagini: 320
ISBN: 978-973-111-268-8
Colectie: LOGOS
Pret catalog: 30 RON
Pret vanzare: 25 RON
Daca este adevarat ca soarele si moartea nu pot fi privite in fata, nu e mai putin adevarat ca in toate timpurile si pe intreg pamantul, muritorii au fost fascinati de misterele dublului abis – ultralumina-infraumbra – si le-au scrutat nelinistiti. Adevarurile de dincolo (in speta, de dincolo de mormant) nu pot fi cucerite fara rataciri sau violenta; ele incep prin a se disimula sub mastile superstitiei, si, mai inainte de a-si dezvalui tainele, isi iau masuri care sa previna descoperirea deghizarilor sub care se ascund.
Lucrarile lui J. T. Addison asupra cultului stramosilor in China sau asupra budismului si islamului marcheaza etapele progresului sau pana la cuprinzatoarea sinteza pe care ne-o ofera in lucrarea de fata.
Aici el incearca sa prezinte diferitele raspunsuri la eterna intrebare: "Ce se intampla dupa moarte cu sufletul omenesc?". Inainte de a concepe un destin postum al sufletului, nu poti sa nu te intrebi cum s-a facut de-a aparut. Dar daca se admite ca acest suflet supravietuieste mortii trupului, cum sa nu intereseze relatiile acestuia cu ceea ce continua sa traiasca dincoace de mormant? Autorul isi manifesta hotarat obiectivitatea, deoarece, abordand problematica pe care o ridica cele doua lumi, el isi refuza orice libertate de apreciere, orice drept de a judeca valoarea ce decurge din evidenta faptului moral sau social. Aceeasi impartialitate domneste si in paginile consacrate invierii trupului si eventualitatii unei judecati – morale sau nu; sau in cele care evoca pedepsele si rasplatile din infernuri sau ceruri, fara a prejudicia "starea intermediara" (purgatoriu sau altceva) cu tot ceea ce implica previziunile de durata si finalitate legate de modul de a trai dincolo de mormant…
Acestea sunt cateva din problemele a caror tentativa de solutionare constituie, la popoarele primitive si, mai apoi, in marile religii istorice, edificiul credintelor legate de lumea de dincolo; aceasta este materia studiului in care J.T.Addison cauta sa prezinte cel mai grav si mai tulburator subiect. Fiecare din semnele sale de intrebare, dupa cum se va vedea, ridica altele. Este un motiv in plus pentru a le examina pe cele mai presante
Descrierea bibliografica a cartii:
J.T. Addison, Viata dupa moarte in credintele omenirii, Editia a II-a, Cuvant inainte: Robert Godet, Traducere din limba franceza: Victoria Comnea & Dan Dumbraveanu, Editura Herald, Colectia Logos, Bucuresti, 2012, 320 p.
Cuprins
Cuvant inainte 5
Partea intai
Credinte rudimentare 7
Natura sufletului 9
Mortii de langa cei vii 17
Ofrande funerare 23
Cultul stramosilor 31
Sarbatori ale mortilor 41
Relatii cu mortii 49
Spirite agitate si periculoase 55
Lumea subpamanteana 67
Tara pamanteana a spiritelor 77
Sufletele in cer 83
Reincarnarea in forma umana 87
Transmigratia sufletelor 91
Inconsecvente 97
Distinctii realizate in viata postuma 101
Partea a doua
Credinte elaborate 119
Introducere 121
Nemurirea sufletului: misterele 125
Rasplata pe calea transmigratiei 137
Invierea trupului 155
Judecata dupa moarte 193
Distinctii realizate in viata postuma: criterii 207
Starea intermediara: purgatoriul 229
Infernul 245
Cerul 281
Renumit profesor de istoria religiilor, J. T. Addison a scris numeroase carti si eseuri asupra crestinismului, islamului si budismului. La acestea se adauga cercetari si studii de specialitate asupra cultului stramosilor la diferite popoare (in special China si Indochina). Fara indoiala, Life Beyond Death este lucrarea sa cea mai cuprinzatoare, autorul conducandu-si cercetarea asupra conceptiilor referitoare la viata postuma nu cu intentia "de a cantari argumentele de ieri sau de azi cu privire la adevarul ideilor concepute de unii oameni", ci doar de a expune aceste credinte "oricui este dispus sa creada intr-o asemenea problema". Aceasta intentie a fost realizata deruland, printr-o vasta si lucida "panorama", imaginile zugravite de lumea celor vii despre lumea celor morti. El a preferat deci "punctului de vedere apartinand filozofului care discuta si pledeaza pe cel al istoricului care descrie".
Din aceeasi colectie va recomandam: