pentru a le face copiilor cunostinta cu muzica lui Enescu
O producție inovatoare sub forma unei cutiuțe muzicale de dimensiuni impresionante a fost expusă în premieră în Băneasa Shopping City, cu ocazia Festivalului Internațional George Enescu, pentru a încuraja publicul să descopere opera marelui compozitor.
Un hibrid între o cutie muzicală mecanică și una digitală, obiectul reprezintă o inovație la nivel de concept si producție: la exterior arată ca o cutie muzicală clasică prevăzută cu o manivelă ce trebuie învârtită manual pentru a funcționa, iar sunetele sunt generate electronic. Lamelele au senzori de vibrații si declansează note atunci când sunt atinse de protuberantele de pe tambur, fiecare vibrație determinand o tonalitate diferită. Sunetele reproduse au la bază note muzicale din partitura Rapsodia Română.
Pentru a păstra caracterul ludic și interactiv al construcției, protuberanțele (pinii) tamburului sunt de fapt 2.500 de piese Lego de diverse culori, pe care copiii și adulții sunt invitați să le așeze după un algoritm prestabilit. Ulterior aceștia trebuie să învârtă tamburul pentru a genera o melodie. Oamenii sunt invitați să recompună atât fragmente din opera lui George Enescu, dar și să creeze propria „compoziție”, plasând piesele Lego oriunde pe tambur.
“Proiectul s-a născut din dorința noastră de a aduce vizitatorii mall-ului aproape de muzica lui George Enescu și anul acesta, într-o manieră neconvențională care să permită oamenilor o interacțiune cu opera compozitorului. Așa s-a născut cea mai mare cutiuță muzicală interactivă, o intrepretare modernă a versiunii clasice, dar care se potrivește decorului cosmopolit al Băneasa Shopping City. Am fost deschiși propunerii din primul moment, ne bucurăm că muzica a prins acum viață în mall cu ajutorul vizitatorilor noștri”, a declarat Alexandru Bogdan, Baneasa Shopping City Marketing Director.
Cutiuța muzicală a fost produsă la inițiativa Băneassa Shopping City în colaborare cu agenția de publicitate FCB Bucharest ca parte a proiectului Bucureștiul Creativ, organizat cu ocazia Festivalului Internațional George Enescu. Tema dată participanților anul acesta de Bucureștiul Creativ a avut în vedere compoziția „Impresii din copilărie” de George Enescu, suită în pian și vioară, a lui Enescu.
“Ne dorim să generăm interes pentru muzică în general și pentru opera lui George Enescu în special, atât în rândul parinților, cât și al copiilor și să îi încurăjăm pe toți deopotrivă să asculte și să interacționeze cu muzica bună. Și pentru că cel mai bine învățăm atunci când ne jucăm, vrem să încurajăm copiii să ia contact cu muzica prin elementele familiare lor: piesele Lego. Din câte știm, o asfel de construcție interactivă este o premieră la nivel mondial”, a explicat Claudiu Dobriță, Director de Creație FCB Bucharest, agenția care semnează conceptul și executia întregii campanii.
Confecționată din lemn, inox și aluminiu, producția cutiuței a durat aproximativ o lună și a fost realizată în România cu ajutorul a doi furnizori: unul responsabil de producția în sine (carcasa de lemn, tamburul, lamelele), cel de-al doilea de integrarea software (partea digitală, cu senzori de lamele și sunete). Producția tamburului a fost cea mai mare provocare, echipa fiind nevoită să testeze trei soluții diferite de productie până la forma finală. Este posibil ca în viitorul apropiat să fie începute demersurile pentru înscrierea cutiuței în Cartea Recordurilor.
Pe lângă cutiuța muzicală, în campanie sunt incluse și execuții de promovare outdoor și semnalizare la fața locului.
Băneasa Shopping City și Grand Cinema & More sunt parteneri ai Festivalului Internațional George Enescu. La Grand Cinema & More vor avea loc transmisii live ale concertelor din cadrul festivalului pe toată durata acestuia. Cutiuța muzicală va fi amplasată în mall-ul Baneasa Shopping City (intrarea Samsung) până la data de 20 septembrie.
Echipele responsabile pentru dezvoltarea proiectului:
Din partea Băneasa Shopping City
· Ramona Popescu – Entertainment Business Unit Marketing Initiatives Coordinator.
· Alexandru Bogdan – Baneasa Shopping City Marketing Director
Din partea FCB Bucharest
Claudiu Dobriță, Director de Creație; Wanda Hutira, Art Director; Dragoș Raicu, Senior Copywriter; Florin Ciobanu, Head of Digital; Sorin Fotache, Graphic Designer 3D; Mihai Ionescu, DTP Designer; Cătălin Grigore, Art Director; Sorina Borcescu, Client Service Director; Simina Lambrino, Group Account Director; Andreea Șerbu, Account Manager; Corina Coman, PR Director; Ionuț Aldea, BTL Manager; Iulia Stănescu, Producțion Manager; Alexandru Puiu, Junior Project Manager.
Cu sprijinul și colaborarea In Touch Media (soft) și Multimedia Proactive (producție cutie).