- Vara anului 1973: Este lansată a treia generație a bestsellerului Kadett
- Ai de unde alege: Kadett C este disponibil ca berlină, coupé și break, cu multe variante suplimentare, inclusiv Aero
- Siguranța înainte de toate: Centuri de siguranță în trei puncte standard, vehicul de bază pentru „OSV 40“
- Concurent de succes: Sportivul Kadett GT/E sărbătorește performanțele din raliuri
- Plăcerea de a conduce un vehicul compact în prezent: Noul Opel Astra Sports Tourer Electric combină plăcerea de a conduce dinamic cu responsabilitatea
Noul Opel Astra Sports Tourer Electric și-a sărbătorit premiera mondială în cadrul IAA Mobility din München în urmă cu câteva zile. Cu designul său îndrăzneț și pur, tehnologiile moderne și un nivel ridicat de utilitate, oferă din plin plăcerea de a conduce, alături de responsabilitate – și, astfel, transpune fără probleme rețeta de succes a celor aproape nouă decenii a modelului compact Opel în viitor. Înainte de Astra, Kadett a dat numele seriei de modele care a fost populară printre clienți timp de generații. Una dintre ele sărbătorește acum o aniversare: exact acum 50 de ani, a treia generație postbelică a bestsellerului compact al mărcii cu Blitz, Opel Kadett C, a fost lansată pentru prima dată și a fost mai diversă decât orice alt model anterior.
Anii ’70: Diversitatea este cheia, Kadett face înconjurul lumii
O mașină de familie inteligentă, o a doua mașină elegantă cu un hayon practic sau un coupé sportiv – gama Kadett C a avut mai multe variante între 1973 și 1979. Având o caroserie cu un design pur și o nouă punte față cu două brațe, Kadett C cu tracțiune spate și-a făcut debutul la sfârșitul verii anului 1973. Printre elementele de design caracteristice se numărau grila plată a radiatorului, capota motorului cu pliul caracteristic mărcii și difuzorul frontal în formă de spoiler. „Kadett nu numai că se conduce excepțional de bine, dar este, de asemenea, construit și finisat solid. Necesită puțină întreținere, este ușor de reparat și economic“, au scris experții în teste auto de la „auto motor und sport“.
Clienții aveau de unde alege și puteau găsi varianta Kadett potrivită pentru orice gust. Cea de-a treia generație Kadett a fost disponibilă inițial ca berlină cu două și patru uși în versiuni normale și de lux, ca break cu trei și cinci uși și coupé. Aveau să urmeze mult mai multe variante, deoarece Kadett C a fost conceput ca o „mașină universală“. Nu numai că a ieșit de pe liniile de asamblare din Germania, dar a fost produs și sub denumirea de Chevette la Vauxhall, în Marea Britanie. În plus, a fost construit și în Asia, Australia și America de Nord și de Sud, cu o caroserie ușor modificată și tehnologie adaptată la condițiile locale. În Germania, propulsia era asigurată inițial de motoare eficiente de 1,2 litri cu 38 kW/52 CP și 44 kW/60 CP. La începutul anului 1975, o unitate de propulsie pe benzină de 1,0 litri deosebit de economică, cu 30 kW/40 CP, s-a alăturat gamei de motoare. Iar cu modelul GT/E cu injecție de combustibil de 77 kW/105 CP prezentat la IAA în 1975, Opel a continuat tradiția modelului Rallye Kadett.
Siguranța înainte de toate: Primul Kadett cu centuri de siguranță în trei puncte, vehicul de bază pentru „OSV 40“
Când „generația C“ a început să iasă de pe linia de producție în 1973, a fost primul Kadett care a avut centuri de siguranță în trei puncte pe scaunele din față, fixate pe montantul B în partea de sus și de jos, precum și dispozitiv de blocare a centurii. Un element de siguranță care a salvat vieți și care, datorită manevrării simple, cu o singură mână, a crescut gradul de acceptare în rândul multor persoane cărora nu le plăceau centurile de siguranță. De asemenea, încă un lucru neobișuit la acea vreme: toate butoanele și comutatoarele erau ușor de atins, chiar și cu centura de siguranță cuplată, iar instrumentele erau ușor de citit în orice moment.
Cea mai mare inovație tehnică a modelului Kadett C a fost suspensia față cu două brațe și arcuri elicoidale. Toate versiunile aveau o bară stabilizatoare standard. Ecartamentul era cu 20 mm mai lat decât cel al predecesorului pentru îmbunătățirea în continuare a manevrabilității. Puntea spate dezvoltată ulterior s-a armonizat perfect, contribuind la o manevrabilitate neutră și la un nivel ridicat de siguranță activă. În cazul unei coliziuni, caracteristici precum direcționarea de siguranță cu absorbție de impact, zonele de deformare din față și din spate și habitaclul ca celulă de siguranță au minimizat riscul de rănire.
Prin urmare, nu a fost o surpriză faptul că modelul Kadett C a fost utilizat ca vehicul de bază pentru vehiculul de siguranță „OSV 40“ din 1974. Grinzile longitudinale și transversale stabile, precum și portierele și pragurile ranforsate protejau pasagerii în caz de coliziune sau la răsturnare. Vehiculul a fost proiectat să reziste la un impact frontal cu un obstacol rigid la o viteză de 65 km/h, echivalentul unui impact cu 40 de mile pe oră – de aici și cifra „40“ din denumire. Cu acest prototip aproape gata să fie produs, Opel a demonstrat că siguranța pasivă optimă poate fi obținută nu numai cu vehicule mari și grele, ci și cu mașini compacte și mai ușoare. „OSV 40“ cântărea doar 960 de kilograme. Experiența acumulată în urma dezvoltării și testării modelului „OSV 40“ a fost utilizată pentru diferite modele de serie ulterioare.
Rallye-Kadett redefinit: Kadett GT/E sărbătorește succesul sportiv
Opel a demonstrat că cea de-a treia generație Kadett nu era doar sigură, ci și extrem de sportivă, atunci când Kadett GT/E și-a sărbătorit premiera la IAA 1975. Motorul său de 1,9 litri cu injecție de combustibil Bosch L-Jetronic furniza 77 kW/105 CP. Cu o greutate de circa 900 de kilograme, putea atinge o viteză maximă de 184 km/h. Designul său a polarizat și a încântat în mod deosebit fanii sporturilor cu motor: Deasupra liniei de mijloc, GT/E era galben aprins, iar dedesubt era negru. Nu doar tinerii piloți visau la GT/E pe atunci; începând din 1976, în cockpit au luat loc piloți de uzină Opel renumiți, care aveau să intre rapid în istoria sporturilor cu motor. Walter Röhrl și Rauno Aaltonen au avut succes cu GT/E de 165 kW/225 CP la Raliul Monte Carlo și la Raliul Portugaliei. Röhrl și Jochen Berger – primul copilot profesionist din Germania – au obținut un loc patru senzațional la Monte, iar Opel a obținut inclusiv locul doi în clasamentul general al mărcilor.
În 1976, Opel a oferit Kadett cu un alt tip de distracție la volan. Cu Kadett Aero, șoferul și pasagerii puteau să lase vântul să le bată prin păr și să se plimbe în „croazieră“. Fabricat de specialistul în caroserii Baur din Stuttgart, Kadett Aero era o decapotabilă extraordinară, care avea un roll bar, un plafon Targa și un capac rabatabil în spate. Astfel, Aero a combinat mai multe mașini într-una singură: decapotabilă, mașină de vacanță și vehicul de familie, precum și mașină polivalentă pentru traficul urban și navetă. În prezent, este considerat un clasic legendar care atrage atenția entuziaștilor la numeroase mitinguri pentru mașini de epocă.
Opel Astra Sports Tourer Electric: Distracție modernă la volan, dar și responsabilitate
Cea mai nouă generație Astra oferă, de asemenea, multă plăcere de a conduce într-un mod extrem de responsabil. Pentru prima dată în lunga poveste de succes a automobilelor Opel din clasa compactă, Astra este complet electric. Cu noul Astra Sports Tourer Electric, care a fost prezentat recent la IAA și care poate fi deja comandat, Opel are în ofertă unul dintre primele break-uri electrice pe baterie de pe piață.
Motorul electric produce 115 kW/156 CP și livrează un cuplu maxim puternic de 270 Nm la atingea accelerației, asigurând astfel demaraje energice și accelerări impresionante. Și, în timp ce multe alte mașini electrice sunt limitate la 150 sau 160 km/h, noul Astra Sports Tourer Electric are o viteză maximă de 170 km/h. Energia pentru o autonomie fără emisii locale de până la 413 kilometri conform WLTP este furnizată de bateria litiu-ion de 54 kWh, care poate fi reîncărcată rapid atunci când este necesar. În același timp, mașina electrică îmbină toate avantajele unui break spațios cu designul îndrăzneț și pur al actualei generații Astra. Cu această combinație inovatoare, noul Astra Sports Tourer Electric are tot ce-i trebuie pentru a continua cu succes lunga istorie Opel în clasa compactă.