Mihaela Iacob
PR Executive, More Than Pub
Doctor, astronaut, cantareata sau balerina?… „Cand voi creste mare vreau sa ma fac PRist!” Da, acesta va fi raspunsul pe care il vom primi cat de curand din partea prichindeilor aflati la varsta reveriilor fara limite.
Termenul „PR” a intrat in limbajul cotidian. Aud aceasta expresie pe strada, in metrou, in tren, la TV sau… in momente de stand-up comedy. Este imbucurator fenomenul, pentru ca in sfarsit relatiile publice nu mai sunt privite cu reticenta. Dar, cum o moneda are doua fete, uneori motivele pentru care este mentionata aceasta profesie nu sunt tocmai laudabile. Se intampla ca PR-ul sa fie asociat cu manipularea sau cu o minciuna frumos ambalata – cum ar fi in cazul scandalurilor mondene in care se apeleaza la PR pentru a musamaliza partea „murdara” a povestii.
Am ajuns sa cred ca PR-ul preia anumite elemente din imaginea Blondei de la Drept in conceptia tinerilor studenti. Este la moda sa fii la Relatii Publice si sa te faci specialist in relatii publice. Nu cu mult timp in urma tinerii alegeau Facultatea de Jurnalism si profesia de jurnalist, dupa modelul Andreea Esca, acum multi se inscriu la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, dupa modelul Monica Columbeanu si al altor tinere „talente” din lumea mondena.
Tinute business, locatii trendy si glamorous, consilier de imagine al unor vedete sau oameni importanti, purtator de cuvant, reviste glossy, high-class cocktail parties… Sclipici, stalucire si alte multe elemente „wow” care iti fura privirea si iti distorsioneaza perceptia asupra acestei profesii.
PR-ul nu se rezuma doar la asa ceva, chiar daca suna bine. Inseamna mult mai mult decat atat. Inseamna multa munca, multa munca si din nou multa munca. Tot ce se vede la suprafata este sustinut de multe ore de studiu, cercetare, brainstorming si nopti nedormite. Cand am auzit urmatoarea expresie „Trebuie sa fii facut pentru acest job” mi s-a parut putin cam exagerat. Pe langa abilitati de comunicare scrisa si orala, o baza teoretica considerabila si putina ambitie imi imaginam ca poti reusi, dar am descoperit ca ai nevoie de mult mai mult decat atat. Acesta este doar bagajul cu care pornesti la drum. In realitate ai nevoie de un amalgam de abilitati personale si profesionale, inascute sau dobandite pentru a rezista. Esti de fapt intr-o continua calatorie spre noi si noi destinatii. Relatiile publice sunt un domeniu amplu, in care ai mereu de invatat pentru a fi la curent cu ultimele tendinte. Nu exista o destinatie finala, doar destinatii intermediare, diferite una de cealalta, care te imbogatesc ca persoana, te schimba, te maturizeaza print-o multime de provocari. Metaforic vorbind, iti incarca bagajele din punct de vedere spiritual, cognitiv si existential.
Este o profesie frumoasa, incitanta, lipsita de monotonie, care iti ofera un sentiment de fulfillment atunci cand castigi un pitch important, cand un client este multumit de strategia propusa sau cand constati ca feedback-ul din partea publicului tinta este pozitiv. Fiecare zi este irepetabila. Ai astfel ocazia sa descoperi si sa cunosti oameni nemaipomeniti, creativi si dementi (in sensul bun al cuvantului), care iti pot imbunatati perspectiva asupra profesiei si a vietii in general.
Tu ce vrei sa te faci cand vei fi mare?
Mihaela Iacob – PR Executive al agentiei de comunicare More Than Pub – De aproape un an descopar pas cu pas ce inseamna cu adevarat acest domeniu complex al relatiilor publice. Pana in momentul in care m-am alaturat familiei More Than Pub, am ocupat pozitia de PR Assistant in cadrul Connective Communications. Fiecare experienta ma ajuta sa cresc si sa ma imbogatesc cu noi cunostinte si emotii. Am absolvit Facultatea de Jurnalistica din Sibiu, sectia de Comunicare si Relatii Publice ceea ce mi-a oferit o baza teoretica semnificativa, ajutandu-ma sa ma adaptez usor ritmului de lucru intr-o agentie. Fiecare zi este pentru mine o provocare si o intrecere cu propriile abilitati. {mosloadposition user10}