Dacă ai de gând să devii antreprenor și să îți deschizi o afacere într-un oraș care se află în plină dezvoltare, este important să pui în balanță atât oportunitățile pe care le-ai putea găsi în locul respectiv, dar și riscurile.
Așadar, dacă vrei să îți încerci norocul în altă parte, iată câteva aspecte importante pe care să le iei în considerare.
Ia în considerare forța de muncă
În funcție de domeniul de activitate al firmei tale, atunci când alegi să pui pe picioare o afacere într-un oraș aflat în plină dezvoltare, probabil că nu o să găsești personal la fel de rapid precum ai face-o în Capitală, de exemplu. Asta pentru că cererea de muncă este considerabilă, iar businessurile încearcă să atragă de partea lor cei mai buni angajați de pe piață.
Așadar, ca să te asiguri că specialiștii vor dori să lucreze pentru tine, o să fii nevoit să le oferi salarii peste medie, plus alte beneficii, precum bonusuri de performanță, zile suplimentare de concediu, vouchere de vacanță ori diverse abonamente. Pe de altă parte, dacă ai sediul în afara orașului, le poți deconta transportul.
Ține cont de prețul chiriei
Un alt aspect important de care să ții cont este prețul chiriilor. Fiindcă piața imobiliară nu este la fel de dezvoltată ca cea din Capitală, iar numărul locuințelor este unul limitat și, totodată, din ce în ce mai multe persoane vin să lucreze în orașul respectiv, implicit și prețul chiriilor va fi unul crescut, din cauza cererii foarte mari.
Ia exemplul Clujului, unde sectorul IT este foarte dezvoltat și reprezintă un motor economic pentru comunitate. De aceea, dacă îți dorești să îți deschizi un business în acest oraș, verifică cu atenție cât costă chirie Cluj.
Oportunități de afaceri mai mari
Spre deosebire de București, unde concurența este acerbă în anumite domenii de activitate, în alt oraș ai putea să te bucuri de oportunități de afaceri mai mari, mai ales dacă ești la început pe drumul antreprenoriatului. Asta pentru că odată ce piața e în plină dezvoltare, dacă iei deciziile potrivite, business-ul tău se poate plasa în preferințele clienților, datorită produselor și serviciilor pe care le oferi.
În plus, s-ar putea ca domeniul de activitate al firmei tale să fie unul de nișă, deci să ai, poate, un număr mai mic de clienți, dar care să fie constanți.
Poți pune umărul la dezvoltarea orașului
Un alt aspect important de care să ții cont este că afacerea ta va contribui la dezvoltarea orașului, implicit și a comunității locale. Faptul că vei plăti taxe și impozite, că vei oferi locuri de muncă iar profitul obținut va rămâne în țară va duce la creșterea nivelului de trai din orașul respectiv, deci efortul tău va fi apreciat de către societate.
În plus, poți angaja proaspăt absolvenți și să-i susții.
Pe lângă aceste aspecte, ține cont și de alte detalii la fel de importante. De exemplu, de strategia de promovare, astfel încât produsele și serviciile tale să ajungă la cât mai multe persoane, deci să câștigi încrederea comunității locale. În plus, asigură-te că ai un buget suficient de mare pentru investiții, fiindcă la început vei avea nevoie de infuzie de capital, ca să pui bazele businessului. Gândește-te și la costul de producție, la nivelul de productivitate, la amplasarea sediului sau la numărul de angajați. De asemenea, ia în considerare să îți trimiți angajații la cursuri de specializare pentru domeniul de activitate a firmei tale, dar ține și traininguri interne, astfel încât să dobândească cât mai multe informații și să se dezvolte din puncte de vedere profesional.