Într-un context digital atât de complex și în continuă schimbare, reclamele PPC devin o necesitate pentru orice brand care încearcă să își maximizeze prezența online. Și nu este nici un secret de ce sunt acestea atât de eficiente față de metodele tradiționale de advertising unde nu aveai control asupra publicului sau asupra plasamentelor. Acum, cu o targetare corectă, mesajele creativ realizate ajung la publicul cu adevărat interesat de produsele sau serviciile oferite de brandul tău, pe platformele pe care petrec cel mai mult timp, fix atunci când intră online pentru a se informa.
Astfel, acest tip de advertising prin reclame PPC este bine țintit și te aduce în atenția consumatorilor cu cea mai mare probabilitate de a converti, la momentul ideal, în locul potrivit și cu mesajul cel mai bun. Iar tu nu plătești decât dacă utilizatorul dă clic pe anunțul tău, deci doar dacă interacționează cu acesta în mod voit, arătând interes. Ce tip de business nu ar beneficia de așa ceva?
sursa foto
Cum se aliniază aceste elemente pentru a-ți crește vizibilitatea online?
Cuvinte cheie
Cuvintele cheie sunt cele care declanșează căutarea pe Google. Pentru a te asigura că le alegi pe cele mai potrivite, este necesar să te documentezi pentru a afla care au cele mai bune valori pentru click-through-rate (CTR) și click-per-cost (CPC).
Astfel, un utilizator va introduce cuvintele cheie în căutare și va vizualiza rezultatele întoarse de către pagină. Dacă am fi vorbit de SEO (Search Engine Optimization), cuvintele cheie ar fi cele mai importante și ar fi generat trafic în mod organic. Dar acum începe procesul pentru care ar fi bine să ai ajutor din partea unor specialiști în reclame PPC.
Licitația
Acum se decide dacă o reclamă va beneficia de plasament și unde. Atunci când vorbim de Google, de exemplu, sunt luate în calcul suma pe care ești dispus să o plătești pe un clic, quality score-ul (o notă pentru cât de relevantă și importantă este pentru utilizatori reclama ta) și formatul în care vrei să livrezi reclama.
Alegerea platformelor potrivite pentru reclamele PPC
Locație, locație, locație. Este valabil în imobiliare, dar și în marketing online, deoarece acum știm unde să găsim publicul țintă pe care îl vizăm. Astfel, în funcție de tipul de reclamă pe care dorim să îl creăm – ceva mai creativ și mai neobișnuit merge mai bine pe TikTok, ceva care te menține top-of-mind merge bine pe Google, ceva destinat cu precădere mediului business merge pe Linkedin – vei alege platforma potrivită.
Beneficii directe ale folosirii corecte de reclame PPC pentru orice tip de business
Indiferent de mărimea sa, orice business se poate bucura de:
- O mai mare vizibilitate a ofertei;
- O creștere consistentă a vânzărilor care poate fi menținută;
- Optimizarea bugetului de marketing.
Poate unul dintre cele mai mari beneficii este faptul că aceste campanii de reclame PPC aduc rezultate în timp scurt și nu mai ești nevoit să investești timp până să vezi ce randament are o astfel de investiție. Prin urmare, poți observa o eficientizare a timpului, pe lângă cea a resurselor implicate.
foto via
Cum administrezi o campanie de succes?
Este important să ții cont de faptul că o campanie de reclame PPC reușită nu intră în categoria „set it and forget it”. Cu alte cuvinte, pentru a performa și pentru a obține cel mai bun ROI, aceasta trebuie supravegheată constant. Trebuie să urmărești campania, să analizezi datele și să faci ajustările potrivite pentru mesaj, pentru modul în care ajungi la publicul țintă, pentru platformele alese, și nu numai, totul pentru a obține cele mai bune rezultate în baza tuturor acestor valori.
Sau mai bine lași specialiștii în servicii Google Ads să se ocupe, iar tu culegi roadele unor campanii PPC bine-realizate, pe cât de repede se poate. O alegere care îți aduce un prim și real return- on-investment!