Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ce serviciu postal poti alege in functie de nevoile tale

Ancom

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) le recomandă celor care doresc să folosească servicii poștale, inclusiv servicii de curierat, să verifice înainte condițiile în care acestea se prestează și să opteze pentru acele servicii ce conțin caracteristicile suplimentare care corespund cel mai bine nevoilor proprii. Recomandarea este utilă mai ales atunci când este vorba despre trimiteri care conțin documente oficiale sau în original, ori în ceea ce privește coletele care trebuie livrate într-un anumit interval de timp și în anumite condiții de siguranță sau coletele care conțin bunuri cu valoare ridicată.

Pentru situațiile în care expeditorii doresc să aibă dovada predării trimiterii poștale, este indicat să opteze fie pentru serviciul Confirmare de primire, caz în care vor primi de la destinatarul trimiterii confirmarea în scris a faptului că trimiterea i-a fost livrată, fie pentru serviciul Trimitere recomandată, caz în care vor primi, în urma formulării unei cereri către furnizorul de servicii poștale, dovada faptului că a livrat trimiterea poștală respectivă.

În plus, mai ales în cazul coletelor care conțin bunuri cu valoare ridicată, utilizatorii pot opta să asigure o trimitere împotriva riscurilor de pierdere, furt, distrugere totală sau parțială ori deteriorare a acesteia, situație în care este indicat să aleagă serviciul Trimitere cu valoare declarată. De asemenea, pentru situațiile în care utilizatorii au nevoie ca livrarea trimiterii să se realizeze într-un timp scurt, garantat, este indicat să apeleze la serviciul Express.

Există şi servicii care le permit utilizatorilor să schimbe destinatarul sau adresa înscrise pe trimiterea poștală după ce aceasta a fost trimisă (serviciul Schimbare destinație) sau să stabilească de exemplu data şi ora predării, sau ordinea de predare – în cazul unor destinatari multipli (serviciul Livrare specială).

În momentul în care utilizatorii vor să aleagă un furnizor, este bine să țină cont de următoarele aspecte: condiţiile de calitate asigurate de furnizor pentru serviciul selectat (în special timpii de livrare), tarifele percepute de acesta pentru serviciile respective, precum și condiţiile de acceptare în rețeaua poștală a trimiterilor. Utilizatorii se pot informa asupra acestor aspecte consultând Condițiile generale de furnizare a serviciilor poștale, document disponibil pe paginile de internet ale furnizorilor sau la punctele de lucru ale acestora.

De asemenea, tot de pe paginile de internet ale furnizorilor, utilizatorii se pot informa asupra ariei de acoperire a rețelelor poștale puse la dispoziție de furnizori, de exemplu asupra localităților pentru care nu se solicită plata unor sume suplimentare per kilometru.

În prezent, în România sunt autorizați 369 de furnizori de servicii poștale, pe parcursul anului 2014 fiind activi 230. Pentru a obține o listă cu furnizorii care prestează un anumit tip de serviciu, cei interesați pot accesa Lista furnizorilor de servicii postale autorizati disponibilă pe website-ul ANCOM, de unde pot selecta opțiunea de „Filtrare avansată” și pot bifa tipul de serviciu dorit, rezultând lista tuturor furnizorilor care oferă serviciul căutat. Lista cu punctele de lucru ale acestor furnizori în fiecare județ în parte este disponibilă aici.

Mai multe detalii despre tipurile de servicii poștale se găsesc în InfoCentrul ANCOM, aici.

Bucuresti, 11.06.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.